blog

O czym świadczy niedostateczne smarowanie turbiny?

20 listopada 2020

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
serwis naprawy turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

 

Liczni kierowcy turbodoładowanych Diesli nawet nie zdają sobie sprawy, z jak poważnymi skutkami może wiązać się niedostateczne smarowanie turbiny. Gdy w pojeździe już zaistnieje awaria turbiny, przyczyny oraz dociekania co do wysokości kosztów naprawy natrętnie zaprzątają myśli użytkownika Diesla. Podkreślamy, że o turbosprężarce lepiej pomyśleć zawczasu, wykazując troskę o jej działanie. Dbanie o dobrą kondycję turbo naprawdę się opłaca, ponieważ wystąpienie poważnych, rozległych awarii to dla użytkownika samochodu z turbodoładowaną jednostką napędową bardzo wysoki i obciążający domowy budżet wydatek. Dowiedz się, jak zadbać o optymalne smarowanie turbosprężarki, ponieważ to właśnie zasilanie olejem turbiny warunkuje jej prawidłowe działanie w pojeździe.

Dlaczego w turbosprężarce nie ma smarowania?

Jak nie zaszkodzić turbosprężarce?



Przykłady niedostatecznego smarowania turbosprężarki samochodowej, które wymieniliśmy w poprzednim akapicie, to najczęściej sytuacje, którym możemy z powodzeniem z niewielkim wysiłkiem zapobiegać. Kontynuowana przez kierowcę jazda z uszkodzoną turbiną to ryzykowne działanie, którego nie zalecamy. Gdy tylko zaniepokoją nas oznaki, które wstępnie sklasyfikujemy jako objawy uszkodzonej turbiny, reagujmy, kontaktując się jak najszybciej z serwisem, gdzie zostanie przeprowadzona jej diagnostyka i regeneracja. Aby sytuacja niedostatecznego smarowania turbosprężarki nie stała się problemem dotyczącym naszego samochodu, warto zastosować się do wymienionych w tym tekście zasad, a dźwięk uszkodzonej turbiny będzie miał o wiele mniejsze szanse na wystąpienie.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.75

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.75
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Rafał
2023-01-16 10:43:50
Niedostateczne smarowanie turbosprężarki może być oznaką problemów z układem smarowania silnika. Głównym źródłem smarowania turbosprężarki jest olej silnikowy, który przepływa przez nią i chłodzi oraz smaruje jej elementy ruchome. Niedostateczne smarowanie turbosprężarki może mieć kilka przyczyn: brak oleju silnikowego lub zbyt niski poziom oleju w silniku, uszkodzenie pompy oleju lub filtra oleju, zużycie lub uszkodzenie łożysk turbosprężarki oraz nieszczelności w układzie smarowania. Niedostateczne smarowanie turbosprężarki może prowadzić do uszkodzenia elementów ruchomych, takich jak koła kompresji i turbiny, co skutkuje obniżeniem wydajności i trwałości turbosprężarki. Dlatego ważne jest, aby regularnie kontrolować poziom oleju silnikowego i przeprowadzać przeglądy układu smarowania, aby uniknąć tego typu problemów.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi