Niskie ciśnienie doładowania turbosprężarki
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Sytuacja, kiedy turbina nie doładowuje oznacza, że występuje niskie ciśnienie doładowania turbosprężarki. Przyczynami tego może być nieszczelność zarówno w układzie wydechowym, jak i w układzie dolotowym, ale również uszkodzony czujnik doładowania turbiny – objawy, które wskazywać na to mogą, to kontrolka awarii silnika, brak mocy podczas przyspieszania. Również awaria siłownika turbiny zaburzyć może prawidłową pracę turbosprężarki.
W przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów związanych zarówno z samą turbosprężarką, jak i układami: turbodoładowania, wydechowym oraz dolotowym należy udać się jak najszybciej do serwisu w celu przeprowadzenia procesu naprawy.
1. Uszkodzony czujnik doładowania turbiny
Masz podejrzenia, że objawy zaburzonej pracy pojazdu związane mogą być z nieprawidłowym ciśnieniem doładowania turbiny i zastanawiasz się, jak sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania? Posiadając wystarczającą wiedzę z dziedziny mechaniki samochodowej, oczywiście możesz przeprowadzić taką weryfikację samodzielnie. My jednak zlecamy zwrócenie się z tym problemem do specjalistów, którzy na co dzień zajmują się naprawą oraz regeneracją turbosprężarek, jak i znają się na układach turbodoładowania.
Jakie jest prawidłowe ciśnienie doładowania turbiny?
Za prawidłowe ciśnienie doładowania turbiny odpowiada czujnik ciśnienia doładowania. Ciśnienie doładowania turbosprężarki jest kwestią indywidualną każdego z pojazdów, a dokładnie jednostki napędowej. Co więcej, w przypadku pojazdów sportowych ciśnienie jest znacznie większe, bo aż ponad 2,5 bara, z kolei w pojazdach seryjnych od 0,4 do 1,5 bara. To, ile ciśnienia podaje w danym momencie turbina, uzależnione jest od sterownika silnika (ECU).
Turbosprężarki borykają się nie tylko z problemem zbyt niskiego ciśnienia doładowania, ale również z występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia, które spowodować może tzw. overspeeding, czyli nadmierną prędkość obrotową – spowodować to może między innymi awarię wirnika turbiny, ale również doprowadzić może do pęknięć korpusu turbosprężarki.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Niskie ciśnienie doładowania turbosprężarki jest jednym z objawów awarii układu doładowania. Może prowadzić do znacznie niższej mocy silnika, słabszej reakcji na pedał gazu oraz dymienia z wydechu. Przyczyny niskiego ciśnienia doładowania mogą być różne, ale najczęstsze z nich to: Uszkodzenie samej turbosprężarki, np. zatarłe łożyska, uszkodzenie wirnika lub korpusu
Zanieczyszczenie lub niedrożność filtra powietrza lub układu dolotowego powietrza
Niedostateczna ilość lub brak oleju silnikowego w układzie smarowania turbosprężarki
Uszkodzenie lub zużycie zaworu regulacji ciśnienia doładowania
Uszkodzenie innych elementów układu doładowania, takich jak intercooler czy przewody turbo.
W przypadku podejrzenia awarii turbosprężarki należy skontaktować się z profesjonalnym mechanikiem, który dokona diagnostyki i naprawy układu doładowania. W przypadku poważnie uszkodzonej turbosprężarki konieczna może być jej wymiana.