Niewystarczające smarowanie turbiny i jego konsekwencje
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Słabe smarowanie turbiny doprowadzić może do licznych awarii pojazdu, jak chociażby zatarcie jednostki napędowej wraz z turbo; innym problemem, z którym spotkać się mogą osoby niekontrolujące poziomu oleju jest przegrzanie turbo. Odpowiednia ilość oleju silnikowego jest bardzo ważna dla prawidłowej pracy nie tylko silnika, ale również i układu turbodoładowania. Olej oprócz właściwości smarnych dysponuje również parametrami zapobiegającymi występowania korozji między innymi na mechanizmie zmiennej geometrii, ale również zapewnia dodatkowe chłodzenie.

Niedostateczne smarowanie turbiny w 1.9 TDI, jak i innym silniku, doprowadzić może do powstania opiłków metalu, które zanieczyszczając olej silnikowy powodować mogą również swobodny przepływ olej w przewodach.
1. Jak sprawdzić smarowanie turbiny w Twoim samochodzie samodzielnie?
Po otwarciu maski w okolicach silnika zlokalizować należy miarkę oleju silnikowego. Na jej końcu znajdują się oznaczenia, najczęściej są to MIN i MAX. Mówi się, że stan oleju powinien być odpowiedni, co to oznacza? Jego ilość nie powinna przekraczań oznaczenia MAX, a już zdecydowanie nie powinna być niższa niż MIN.
Ilość oleju uzależniona jest od wielkości silnika, informacje na temat tego, ile należy go uzupełnić zawarte są w książce pojazdu, informacje uzyskać również możesz w ASO.
Obowiązkowa wymiana oleju po regeneracji turbiny
Na pytanie - co trzeba zrobić przy wymianie turbiny – odpowiadamy: wymienić olej oraz jego filtr. Jednak zanim dojdzie do wymiany oleju, przed montażem turbo po regeneracji należy usunąć przyczynę awarii oraz wyczyścić układ smarowania ze starego oleju silnikowego. Warto również sprawdzić stan przewodów - uszkodzone wymienić na nowe. Zaniechanie tych czynności spowodować może ponowną awarię turbosprężarki. Jak wygląda podróżowanie z uszkodzoną turbiną? Przede wszystkim nie można nazwać tego komfortową jazdą, ponieważ awaria zaburza prawidłową pracę silnika, powodując, że się on dusi oraz nim szarpie. Nieodłącznym elementem usterki układu turbodoładowania są gęste kłęby dymu wydobywające się z rury wydechowej. Nie można również zbagatelizować głośnej pracy turbiny oraz wycieków oleju.

Z kolei jazda po wymianie turbiny powinna odbywać się z zachowaniem określonych czynności takich jak, chociażby rozgrzanie silnika oraz oleju przed doprowadzeniem do wysokich obrotów. Ważne jest, aby systematycznie kontrolować poziom oleju silnikowego. Również awaria innego z podzespołów samochodu, jak np. wtryskiwacze, wpływa negatywnie na pracę turbo – wyciek paliwa z wtrysku doprowadzić do rozrzedzenia oleju, który nie spełnia wtedy swoich właściwości.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Niewystarczające smarowanie turbosprężarki może prowadzić do poważnych konsekwencji, takich jak:
Uszkodzenie łożysk: Brak odpowiedniego smarowania może prowadzić do zużycia łożysk turbosprężarki, co z kolei może prowadzić do awarii turbosprężarki.
Uszkodzenie wałka kompresora: Brak odpowiedniego smarowania może prowadzić do zużycia wałka kompresora, co może powodować trzaskanie i hałas podczas pracy silnika.
Uszkodzenie kanałów wentylacyjnych: Brak odpowiedniego smarowania może prowadzić do zatkania kanałów wentylacyjnych w turbosprężarce, co może prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki.
Spadek mocy silnika: Brak odpowiedniego smarowania może prowadzić do spadku mocy silnika, ponieważ turbosprężarka nie będzie działać tak efektywnie.
Aby uniknąć tych problemów, ważne jest regularne kontrolowanie poziomu oleju w silniku i wymienianie go zgodnie z zaleceniami producenta. Należy również pamiętać, aby regularnie kontrolować i wymieniać filtr oleju, który jest odpowiedzialny za oczyszczanie oleju z zanieczyszczeń, które mogą uszkodzić turbosprężarkę.