W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Słabe smarowanie turbiny doprowadzić może do licznych awarii pojazdu, jak chociażby zatarcie jednostki napędowej wraz z turbo; innym problemem, z którym spotkać się mogą osoby niekontrolujące poziomu oleju jest przegrzanie turbo. Odpowiednia ilość oleju silnikowego jest bardzo ważna dla prawidłowej pracy nie tylko silnika, ale również i układu turbodoładowania. Olej oprócz właściwości smarnych dysponuje również parametrami zapobiegającymi występowania korozji między innymi na mechanizmie zmiennej geometrii, ale również zapewnia dodatkowe chłodzenie.
Niedostateczne smarowanie turbiny w 1.9 TDI, jak i innym silniku, doprowadzić może do powstania opiłków metalu, które zanieczyszczając olej silnikowy powodować mogą również swobodny przepływ olej w przewodach.
1. Jak sprawdzić smarowanie turbiny w Twoim samochodzie samodzielnie?
Po otwarciu maski w okolicach silnika zlokalizować należy miarkę oleju silnikowego. Na jej końcu znajdują się oznaczenia, najczęściej są to MIN i MAX. Mówi się, że stan oleju powinien być odpowiedni, co to oznacza? Jego ilość nie powinna przekraczań oznaczenia MAX, a już zdecydowanie nie powinna być niższa niż MIN.
Ilość oleju uzależniona jest od wielkości silnika, informacje na temat tego, ile należy go uzupełnić zawarte są w książce pojazdu, informacje uzyskać również możesz w ASO.
Obowiązkowa wymiana oleju po regeneracji turbiny
Na pytanie - co trzeba zrobić przy wymianie turbiny – odpowiadamy: wymienić olej oraz jego filtr. Jednak zanim dojdzie do wymiany oleju, przed montażem turbo po regeneracji należy usunąć przyczynę awarii oraz wyczyścić układ smarowania ze starego oleju silnikowego. Warto również sprawdzić stan przewodów - uszkodzone wymienić na nowe. Zaniechanie tych czynności spowodować może ponowną awarię turbosprężarki. Jak wygląda podróżowanie z uszkodzoną turbiną? Przede wszystkim nie można nazwać tego komfortową jazdą, ponieważ awaria zaburza prawidłową pracę silnika, powodując, że się on dusi oraz nim szarpie. Nieodłącznym elementem usterki układu turbodoładowania są gęste kłęby dymu wydobywające się z rury wydechowej. Nie można również zbagatelizować głośnej pracy turbiny oraz wycieków oleju.
Z kolei jazda po wymianie turbiny powinna odbywać się z zachowaniem określonych czynności takich jak, chociażby rozgrzanie silnika oraz oleju przed doprowadzeniem do wysokich obrotów. Ważne jest, aby systematycznie kontrolować poziom oleju silnikowego. Również awaria innego z podzespołów samochodu, jak np. wtryskiwacze, wpływa negatywnie na pracę turbo – wyciek paliwa z wtrysku doprowadzić do rozrzedzenia oleju, który nie spełnia wtedy swoich właściwości.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze