Localizations image

Nieszczelność układu turbodoładowania - zalana turbina

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena:

Obecność oleju zarówno na obudowie turbosprężarki, jak i jej przewodów, czy też w okolicach jednostki napędowej wskazywać może na to, że doszło do wyeksploatowania uszczelek lub przewodów. Innym powodem wycieku oleju z turbiny jest zbyt wysokie ciśnienie w obudowie turbosprężarki – w takiej sytuacji może on przedostać się również do intercoolera, a nawet do układu wydechowego.

Wyciek oleju z turbo nie zawsze wskazywać może na usterkę, powód takiego incydentu może okazać się trywialny, ponieważ okazać się może, że podczas dolewania oleju do silnika właściciel pojazdy wlał go za dużo. Warto dlatego przed uzupełnianiem oleju zasięgnąć informacji na temat prawidłowej jego ilości określonej przez producenta.

1. Uszczelnianie turbosprężarki – to warto wiedzieć

Jeżeli chodzi o uszczelnienie turbiny, na rynku dostępne są różnego rodzaju preparaty, takie jak pasty i silikony uszczelniające. Odradzamy, a nawet zabraniamy ich stosowania. Dlaczego? Stosując takie metody uszczelniania, doprowadzić można do zablokowania przewodów olejowych, jak i również urwane kawałki silikonu czy też pasty po przedostaniu się do silnika spowodować mogą jego poważną awarię.

Najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie uszczelek, jednak i w tym przypadku należy zachować ostrożność. Nieprawidłowo dobrany rozmiar uszczelki również może być przyczyną wielu problemów.

Nieszczelność układu turbodoładowania - zalana turbina
Nieszczelność układu turbodoładowania - zalana turbina

Awaria turbo – po tym ją poznasz

Nie tylko wyciek oleju silnikowego wskazywał będzie na uszkodzoną turbosprężarkę. Uwagę kierowcy powinna przykuć sytuacja, kiedy to z turbosprężarki zaczynają wydobywać się spaliny.

Oczywiście o awarii turbo również świadczą gęste kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego. Inne objawy sugerujące awarię turbiny to również jej głośna praca - świst, gwizd, zgrzytanie. Również nierówna praca jednostki napędowej, spadek osiągów pojazdu oraz obecność kontrolki „check engine” w połączeniu ze zwiększonym spalaniem nie powinny pozostać zbagatelizowane.

Jazda tak niesprawnym pojazdem może być przyczyną wielu problemów, jak i niepotrzebnych dodatkowych kosztów. Uszkodzona turbosprężarka nie tylko spowodować może awarię jednostki napędowej, ale również przyczynić się może do szybszego zapychania filtra cząstek stałych, co w konsekwencji doprowadzić może do jego awarii.

Awaria turbo – po tym ją poznasz
Awaria turbo – po tym ją poznasz

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Ponowna awaria czy źle zregenerowana turbina? 15 października 2021

Ponowna awaria czy źle zregenerowana turbina?

Jeżeli po zamontowaniu w pojeździe zregenerowanego turbo w dalszym ciągu praca...

Jak zmierzyć ciśnienie oleju na turbinie? 29 stycznia 2021

Jak zmierzyć ciśnienie oleju na turbinie?

Czy wiesz, jak zmierzyć ciśnienie oleju na turbinie? Użyjemy do tego czujnika...

Czy można odłączyć turbinę? 24 listopada 2021

Czy można odłączyć turbinę?

Czy można odłączyć turbinę? Niestety, ale w ten sposób możesz jedynie...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO