Nieszczelność układu turbodoładowania - zalana turbina
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Obecność oleju zarówno na obudowie turbosprężarki, jak i jej przewodów, czy też w okolicach jednostki napędowej wskazywać może na to, że doszło do wyeksploatowania uszczelek lub przewodów. Innym powodem wycieku oleju z turbiny jest zbyt wysokie ciśnienie w obudowie turbosprężarki – w takiej sytuacji może on przedostać się również do intercoolera, a nawet do układu wydechowego.
Wyciek oleju z turbo nie zawsze wskazywać może na usterkę, powód takiego incydentu może okazać się trywialny, ponieważ okazać się może, że podczas dolewania oleju do silnika właściciel pojazdy wlał go za dużo. Warto dlatego przed uzupełnianiem oleju zasięgnąć informacji na temat prawidłowej jego ilości określonej przez producenta.
1. Uszczelnianie turbosprężarki – to warto wiedzieć
Jeżeli chodzi o uszczelnienie turbiny, na rynku dostępne są różnego rodzaju preparaty, takie jak pasty i silikony uszczelniające. Odradzamy, a nawet zabraniamy ich stosowania. Dlaczego? Stosując takie metody uszczelniania, doprowadzić można do zablokowania przewodów olejowych, jak i również urwane kawałki silikonu czy też pasty po przedostaniu się do silnika spowodować mogą jego poważną awarię.
Najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie uszczelek, jednak i w tym przypadku należy zachować ostrożność. Nieprawidłowo dobrany rozmiar uszczelki również może być przyczyną wielu problemów.

Awaria turbo – po tym ją poznasz
Nie tylko wyciek oleju silnikowego wskazywał będzie na uszkodzoną turbosprężarkę. Uwagę kierowcy powinna przykuć sytuacja, kiedy to z turbosprężarki zaczynają wydobywać się spaliny.
Oczywiście o awarii turbo również świadczą gęste kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego. Inne objawy sugerujące awarię turbiny to również jej głośna praca - świst, gwizd, zgrzytanie. Również nierówna praca jednostki napędowej, spadek osiągów pojazdu oraz obecność kontrolki „check engine” w połączeniu ze zwiększonym spalaniem nie powinny pozostać zbagatelizowane.
Jazda tak niesprawnym pojazdem może być przyczyną wielu problemów, jak i niepotrzebnych dodatkowych kosztów. Uszkodzona turbosprężarka nie tylko spowodować może awarię jednostki napędowej, ale również przyczynić się może do szybszego zapychania filtra cząstek stałych, co w konsekwencji doprowadzić może do jego awarii.

Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Nieszczelność układu turbodoładowania może być spowodowana różnymi przyczynami, jednym z nich jest zalana turbina. Zalanie turbiny może być spowodowane przedostaniem się oleju lub płynu chłodzącego do komory spalania, co może prowadzić do uszkodzenia łożysk i innych elementów turbiny. Aby naprawić tę usterkę, należy zidentyfikować przyczynę zalania i wymienić uszkodzone części. Zalecane jest również przeprowadzenie przeglądu całego układu turbodoładowania, aby upewnić się, że nie ma innych problemów.