Localizations image

Nieprawidłowa regulacja zderzaka VNT Kalibracja turbo

Czas przeczytania tekstu: 1 minuta
Ponad 3000 turbosprężarek dostępnych od 390zł!
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5

Po przeprowadzonej regeneracji turbosprężarki, ważna jest również jej kalibracja, brak regulacji gruszki turbiny, czy też nieprawidłowa regulacja zderzaka VNT wpływają na nieprawidłową pracę turbosprężarki, co ma wpływ na działanie samochodu.
O tym, że nie została przeprowadzona regulacja zderzaka turbiny lub, że została źle ustawiona gruszka turbiny świadczą objawy, takie jak:
- efekt turbodziury, czyli opóźniona reakcja samochodu na pedał gazu,
- błędy zapisane w pamięci komputera pojazdu,
- przechodzenie samochodu w trybie awaryjnym,
- brak mocy pojazdu podczas przyspieszania.
W przypadku regeneracji turbosprężarki, oprócz jej regulacji należy pamiętać również o wymianie starego oleju na nowy, jak i również należy wymienić filtr. Zalecane jest stosowanie wysokiej jakości olejów, które zapewniają prawidłowe smarowanie.

 

Nieprawidłowa regulacja zderzaka VNT   Kalibracja turbo
Nieprawidłowa regulacja zderzaka VNT Kalibracja turbo

 


Podpowiadamy, jak skalibrować aktuator w turbosprężarce

Siłownik podciśnieniowy, zwany również aktuatorem turbosprężarki odpowiada za ograniczenie maksymalnego doładowania silnika. Regulacja gruszki turbiny odbywa się na zasadzie wydłużania oraz skracania sztangi turbiny.
Kiedy cięgno turbiny zostaje skracane, łopatki zmiennej geometrii wcześniej się zamykają, z kolei wydłużenie sztangi będzie powodowało późniejsze zamykanie się VNT, nadmierne wydłużenie sztangi powoduje, że turbo będzie wolniej wstawało.
Decydując się na przeprowadzenie czynności, jaką jest regulacja sztangi turbiny (BKC) w domu, powinniśmy się przygotować na serię prób i błędów. Jeśli natomiast zależy Ci na szybkiej i - co ważniejsze - precyzyjnej kalibracji gruszki turbiny, zapraszamy do naszego serwisu.

  

Podpowiadamy, jak skalibrować aktuator w turbosprężarce
Podpowiadamy, jak skalibrować aktuator w turbosprężarce

 

Komentarze

Waldek 2023-01-13 10:29:23

Nieprawidłowa regulacja zderzaka VNT (Variable Nozzle Turbocharger) oznacza, że element odpowiedzialny za regulację geometrii turbosprężarki nie działa prawidłowo. Może to prowadzić do problemów z pracą silnika, takich jak spadek mocy, brak reakcji na pedał gazu, wzrost emisji dymu, itp. Kalibracja turbo oznacza, że specjalista dokonuje regulacji i korekcji parametrów pracy turbosprężarki, takich jak ciśnienie doładowania, przepływ powietrza, pozycja zaworu wastegate, itp. celem zapewnienia optymalnej pracy i efektywności. Może to pomóc rozwiązać problemy związane z nieprawidłową regulacją zderzaka VNT. W przypadku nieprawidłowej regulacji zderzaka VNT lub problemów z działaniem turbosprężarki, należy skontaktować się z mechanikiem, który oceni stan turbosprężarki i zdecyduje czy jest potrzebna jej regeneracja lub kalibracja. W przypadku konieczności kalibracji, specjalista używa specjalistycznych narzędzi i procedur, aby dokonać niezbędnych korekt i zapewnić prawidłową pracę turbosprężarki.

JACEK 2021-08-13 09:16:15


Zdecydowanie po przeprowadzonej regeneraci turo powinna dokładnie zostac sprawdzona regulacja zderzaka turbiny i ustawienie gruszki turbiny, jezeli nie chcemy dopuscic do pojawienia sie nastepnych uszkodzen. Przydatny artykuł i warto go przeczytac!

Milena 2021-07-09 15:40:45

Prawidłowa regulacja turbosprężarki jest bardzo ważna nie tylko jeżeli zależy nam na przyjemnej jeżdzie, ale również i na bezpieczeństwie,

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Gwizd przy dodawaniu gazu [DIESEL] 23 lutego 2021

Gwizd przy dodawaniu gazu [DIESEL]

Charakterystyczny świst, jak i gwizd przy dodawaniu gazu (diesel) jest oznaką awarii t...

Turbosprężarka 705306-2 07 kwietnia 2021

Turbosprężarka 705306-2

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki 705306-2 firm...

Niewystarczające smarowanie turbiny i jego konsekwencje 25 października 2021

Niewystarczające smarowanie turbiny i jego konsekwencje

Słabe smarowanie turbiny doprowadzić może do licznych awarii pojazdu, jak chociażby zat...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO