Nieprawidłowa regulacja zderzaka VNT Kalibracja turbo
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Po przeprowadzonej regeneracji turbosprężarki, ważna jest również jej kalibracja, brak regulacji gruszki turbiny, czy też nieprawidłowa regulacja zderzaka VNT wpływają na nieprawidłową pracę turbosprężarki, co ma wpływ na działanie samochodu.
O tym, że nie została przeprowadzona regulacja zderzaka turbiny lub, że została źle ustawiona gruszka turbiny świadczą objawy, takie jak:
- efekt turbodziury, czyli opóźniona reakcja samochodu na pedał gazu,
- błędy zapisane w pamięci komputera pojazdu,
- przechodzenie samochodu w trybie awaryjnym,
- brak mocy pojazdu podczas przyspieszania.
W przypadku regeneracji turbosprężarki, oprócz jej regulacji należy pamiętać również o wymianie starego oleju na nowy, jak i również należy wymienić filtr. Zalecane jest stosowanie wysokiej jakości olejów, które zapewniają prawidłowe smarowanie.
Podpowiadamy, jak skalibrować aktuator w turbosprężarce
Siłownik podciśnieniowy, zwany również aktuatorem turbosprężarki odpowiada za ograniczenie maksymalnego doładowania silnika. Regulacja gruszki turbiny odbywa się na zasadzie wydłużania oraz skracania sztangi turbiny.
Kiedy cięgno turbiny zostaje skracane, łopatki zmiennej geometrii wcześniej się zamykają, z kolei wydłużenie sztangi będzie powodowało późniejsze zamykanie się VNT, nadmierne wydłużenie sztangi powoduje, że turbo będzie wolniej wstawało.
Decydując się na przeprowadzenie czynności, jaką jest regulacja sztangi turbiny (BKC) w domu, powinniśmy się przygotować na serię prób i błędów. Jeśli natomiast zależy Ci na szybkiej i - co ważniejsze - precyzyjnej kalibracji gruszki turbiny, zapraszamy do naszego serwisu.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Nieprawidłowa regulacja zderzaka VNT (Variable Nozzle Turbocharger) oznacza, że element odpowiedzialny za regulację geometrii turbosprężarki nie działa prawidłowo. Może to prowadzić do problemów z pracą silnika, takich jak spadek mocy, brak reakcji na pedał gazu, wzrost emisji dymu, itp. Kalibracja turbo oznacza, że specjalista dokonuje regulacji i korekcji parametrów pracy turbosprężarki, takich jak ciśnienie doładowania, przepływ powietrza, pozycja zaworu wastegate, itp. celem zapewnienia optymalnej pracy i efektywności. Może to pomóc rozwiązać problemy związane z nieprawidłową regulacją zderzaka VNT. W przypadku nieprawidłowej regulacji zderzaka VNT lub problemów z działaniem turbosprężarki, należy skontaktować się z mechanikiem, który oceni stan turbosprężarki i zdecyduje czy jest potrzebna jej regeneracja lub kalibracja. W przypadku konieczności kalibracji, specjalista używa specjalistycznych narzędzi i procedur, aby dokonać niezbędnych korekt i zapewnić prawidłową pracę turbosprężarki.
Zdecydowanie po przeprowadzonej regeneraci turo powinna dokładnie zostac sprawdzona regulacja zderzaka turbiny i ustawienie gruszki turbiny, jezeli nie chcemy dopuscic do pojawienia sie nastepnych uszkodzen. Przydatny artykuł i warto go przeczytac!
Prawidłowa regulacja turbosprężarki jest bardzo ważna nie tylko jeżeli zależy nam na przyjemnej jeżdzie, ale również i na bezpieczeństwie,