
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Po przeprowadzonej regeneracji turbosprężarki, ważna jest również jej kalibracja, brak regulacji gruszki turbiny, czy też nieprawidłowa regulacja zderzaka VNT wpływają na nieprawidłową pracę turbosprężarki, co ma wpływ na działanie samochodu.
O tym, że nie została przeprowadzona regulacja zderzaka turbiny lub, że została źle ustawiona gruszka turbiny świadczą objawy, takie jak:
- efekt turbodziury, czyli opóźniona reakcja samochodu na pedał gazu,
- błędy zapisane w pamięci komputera pojazdu,
- przechodzenie samochodu w trybie awaryjnym,
- brak mocy pojazdu podczas przyspieszania.
W przypadku regeneracji turbosprężarki, oprócz jej regulacji należy pamiętać również o wymianie starego oleju na nowy, jak i również należy wymienić filtr. Zalecane jest stosowanie wysokiej jakości olejów, które zapewniają prawidłowe smarowanie.

Podpowiadamy, jak skalibrować aktuator w turbosprężarce
Siłownik podciśnieniowy, zwany również aktuatorem turbosprężarki odpowiada za ograniczenie maksymalnego doładowania silnika. Regulacja gruszki turbiny odbywa się na zasadzie wydłużania oraz skracania sztangi turbiny.
Kiedy cięgno turbiny zostaje skracane, łopatki zmiennej geometrii wcześniej się zamykają, z kolei wydłużenie sztangi będzie powodowało późniejsze zamykanie się VNT, nadmierne wydłużenie sztangi powoduje, że turbo będzie wolniej wstawało.
Decydując się na przeprowadzenie czynności, jaką jest regulacja sztangi turbiny (BKC) w domu, powinniśmy się przygotować na serię prób i błędów. Jeśli natomiast zależy Ci na szybkiej i - co ważniejsze - precyzyjnej kalibracji gruszki turbiny, zapraszamy do naszego serwisu.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze