W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Nastawnik turbiny to nic innego jak sterownik turbosprężarki, który można spotkać w turbinach ze zmienną geometrią. Elektroniczny nastawnik turbiny pełni taką samą funkcję jak jego pneumatyczny odpowiednik potocznie nazywaną gruszką turbiny. Zadaniem nastawników REA oraz SREA jest sterowanie łopatkami zmiennej geometrii turbiny. Jednak jeżeli chodzi o elektroniczne nastawniki, są one bardziej narażone na usterki – zaszkodzić im może nawet niewielka ilość wody. Co więcej, w przypadku ich kalibracji, ustawienia zapisaną są w oprogramowaniu i są inne dla każdej turbiny.
Nastawnik turbiny - regeneracja
Regeneracja elektronicznego nastawnika turbiny powinna być przeprowadzana kompleksowo. Oznacza to, że nie tylko nastawnik należy poddać procesowi naprawczemu, ale również i turbinę. Jak już zostało wspomniane, ustawienia regulacji nastawnika przystosowywane są indywidualnie dla każdej turbosprężarki, oznacza to, że nie ma uniwersalnych, jednakowych ustawień kalibracyjnych dla wszystkich nastawników – każdy z nich ma własne. Oprócz kalibracji należy również przeprowadzić adaptację sterownika do silnika.
Jak samemu zdiagnozować awarie sterownika turbiny - Jak sprawdzić nastawnik turbiny?
Typowymi oznakami wskazującymi na awarię sterownika turbiny są:
- zapalona kontrolka „check engine” na desce rozdzielczej auta,
- praca samochodu w trybie awaryjnym,
- spadek mocy auta,
- przeładowanie lub niedoładowanie turbosprężarki,
- głośna praca turbo,
- błędy zapisane w pamięci komputera samochodu.
Tak więc objawy awarii elektronicznego nastawnika są niemalże identyczne jak w przypadku klasycznej gruszki turbiny.
Uszkodzony sterownik turbiny - kalibracja nastawnika turbiny
Uszkodzony sterownik turbiny należy poddać regeneracji. Jednak przed montażem turbiny w pojednanie nie należy zapominać o prawidłowym ustawieniu, czyli kalibracji nastawnika turbiny. Brak mocy pojazdu oraz brak płynnej pracy silnika wskazywać mogą, że regeneracja nastawnika nie została przeprowadzona według określonych standardów. Przyczyna jej niesprawności leżeć może także po stronie nieprawidłowo przeprowadzanej kalibracji.
Nastawnik turbiny - Uszkodzony nastawnik turbiny objawy
Jak już zostało wspomniane, uszkodzony elektroniczny nastawnik turbiny posiada takie same obawy swojej niesprawność jak jego pneumatyczny brat. W przypadku awarii auto przechodzi w tryb pracy awaryjnej oraz następuje spadek jego mocy. Wyłączenie oraz ponowne uruchomienia pojazdu spowoduje, że problem ustanie, jednak nie oznacza to, że auto zostało naprawione. Problem powróci przy najbliższej okazji.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze