Localizations image

Nastawnik turbiny - co to jest?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.75
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Regeneracja turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Nastawnik turbiny to nic innego jak sterownik turbosprężarki, który można spotkać w turbinach ze zmienną geometrią. Elektroniczny nastawnik turbiny pełni taką samą funkcję jak jego pneumatyczny odpowiednik potocznie nazywaną gruszką turbiny. Zadaniem nastawników REA oraz SREA jest sterowanie łopatkami zmiennej geometrii turbiny. Jednak jeżeli chodzi o elektroniczne nastawniki, są one bardziej narażone na usterki – zaszkodzić im może nawet niewielka ilość wody. Co więcej, w przypadku ich kalibracji, ustawienia zapisaną są w oprogramowaniu i są inne dla każdej turbiny.

Nastawnik turbiny - regeneracja

Regeneracja elektronicznego nastawnika turbiny powinna być przeprowadzana kompleksowo. Oznacza to, że nie tylko nastawnik należy poddać procesowi naprawczemu, ale również i turbinę. Jak już zostało wspomniane, ustawienia regulacji nastawnika przystosowywane są indywidualnie dla każdej turbosprężarki, oznacza to, że nie ma uniwersalnych, jednakowych ustawień kalibracyjnych dla wszystkich nastawników – każdy z nich ma własne. Oprócz kalibracji należy również przeprowadzić adaptację sterownika do silnika.

Jak samemu zdiagnozować awarie sterownika turbiny - Jak sprawdzić nastawnik turbiny?

Typowymi oznakami wskazującymi na awarię sterownika turbiny są:

- zapalona kontrolka „check engine” na desce rozdzielczej auta,
- praca samochodu w trybie awaryjnym,
- spadek mocy auta,
- przeładowanie lub niedoładowanie turbosprężarki,
- głośna praca turbo,
- błędy zapisane w pamięci komputera samochodu.

Tak więc objawy awarii elektronicznego nastawnika są niemalże identyczne jak w przypadku klasycznej gruszki turbiny.

Uszkodzony sterownik turbiny - kalibracja nastawnika turbiny

Uszkodzony sterownik turbiny należy poddać regeneracji. Jednak przed montażem turbiny w pojednanie nie należy zapominać o prawidłowym ustawieniu, czyli kalibracji nastawnika turbiny. Brak mocy pojazdu oraz brak płynnej pracy silnika wskazywać mogą, że regeneracja nastawnika nie została przeprowadzona według określonych standardów. Przyczyna jej niesprawności leżeć może także po stronie nieprawidłowo przeprowadzanej kalibracji.

Nastawnik turbiny - Uszkodzony nastawnik turbiny objawy

Jak już zostało wspomniane, uszkodzony elektroniczny nastawnik turbiny posiada takie same obawy swojej niesprawność jak jego pneumatyczny brat. W przypadku awarii auto przechodzi w tryb pracy awaryjnej oraz następuje spadek jego mocy. Wyłączenie oraz ponowne uruchomienia pojazdu spowoduje, że problem ustanie, jednak nie oznacza to, że auto zostało naprawione. Problem powróci przy najbliższej okazji.

Komentarze

Kuba 2023-01-11 13:26:53

Nastawnik turbiny, również zwany elektronicznym sterownikiem turbosprężarki, to układ kontroli, który reguluje działanie turbosprężarki w silniku. Jego zadaniem jest utrzymanie optymalnego ciśnienia doładowania, które jest niezbędne do prawidłowego działania silnika. Nastawnik turbiny składa się z kilku podzespołów, w tym z czujnika ciśnienia doładowania, który mierzy ciśnienie powietrza dostarczanego do silnika, oraz z elektrozaworu, który reguluje ilość powietrza doprowadzanego do turbosprężarki. Elektroniczny sterownik nastawnika turbiny, na podstawie informacji przekazywanych przez czujnik, odpowiednio reguluje elektrozawór. Nastawnik turbiny odpowiedzialny jest za utrzymanie ciśnienia doładowania w odpowiednim zakresie, aby zapewnić prawidłowe działanie silnika i poprawić jego osiągi. Jeśli nastawnik turbiny jest uszkodzony lub nie działa prawidłowo, może to prowadzić do wielu problemów, takich jak niestabilne wolne obroty, utrata mocy silnika lub nawet uszkodzenie turbosprężarki.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO