blog

Nastawnik turbiny

26 sierpnia 2020

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
Regeneracje Turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

1. Actuator

Nastawnik turbiny to element charakterystyczny dla turbosprężarek ze zmienną geometrią określanych jako VNT, VGT lub VTG. Turbiny, w których zastosowano technologię zmiennej geometrii, cieszą się zainteresowaniem kierowców, ponieważ system ten pozwala na niemalże całkowite wyeliminowanie efektu turbodziury. W naszym artykule postanowiliśmy opisać typowe objawy uszkodzonego nastawnika turbosprężarki, sformułowaliśmy także praktyczne wskazówki dotyczące tego, gdzie naprawić nastawnik turbosprężarki oraz czy jest możliwa regeneracja nastawnika turbiny. Jeśli pojazd nieoczekiwanie wchodzi w tryb awaryjny, nastawnik turbiny może okazać się winowajcą. Zapoznaj się z informacjami na temat elektronicznych nastawników turbosprężarek ze zmienną geometrią, aby awaria nastawnika turbiny nie była dla Ciebie niemiłym zaskoczeniem podczas codziennego użytkowania samochodu.

Nastawnik turbiny

2. Turbina nie reaguje – może to błąd nastawnika turbiny?

Zakłócone działanie turbosprężarki może mieć wiele zróżnicowanych przyczyn: od uszkodzeń samej turbiny, poprzez nieprawidłowe funkcjonowanie innych podzespołów w pojeździe, po niesprawny nastawnik turbiny. Naprawa tego elementu w większości przypadków jest możliwa. Naprawa nastawnika turbiny to usługa świadczona często przez specjalistyczne pracownie regeneracji turbosprężarek. Opcja ta jest dla klientów serwisów bardzo wygodna. Gdy zdemontowana z ich pojazdów turbina z nastawnikiem działa niewłaściwie (Klienci często opisują objawy wprost: turbina wstaje za późno lub wprost przeciwnie - turbina wstaje za wcześnie), w serwisie sprawdzana jest zarówno turbosprężarka, jak i sam nastawnik elektryczny. W obliczu jakich objawów naprawa nastawnika turbosprężarki może okazać się koniecznością? Bardzo konkretnym i stanowczym komunikatem dla użytkownika pojazdu jest sytuacja, w której pojazd przechodzi w tryb awaryjny. Nastawnik turbosprężarki może odpowiadać także za uciążliwe spadki mocy, a także dławienie się jednostki napędowej. Praktycznie zawsze diagnozowany jest błąd nastawnika turbosprężarki. Niemałym zaskoczeniem dla kierowców jest to, gdy pojazd z uszkodzonym nastawnikiem turbo nie reaguje na próby dodawania gazu. Czy możliwa jest regeneracja nastawnika turbosprężarki, czy też trzeba go od razu wymienić na nowy? Informacje na ten temat zaczerpnięte prosto od specjalistów w zakresie regeneracji turbosprężarek zawarliśmy w kolejnej części naszego artykułu.

Błąd nastawnika turbiny

3. Regeneracja nastawnika turbiny

Ile kosztuje regeneracja nastawnika turbiny? Cena za tę usługę zazwyczaj jest dodawana do ogólnego kosztu regeneracji turbosprężarki. Koszt regeneracji samego nastawnika standardowo nie przekracza kilkuset złotych, jednakże wieloletnie doświadczenie podpowiada nam, aby weryfikować całą turbosprężarkę wraz z nastawnikiem. Co interesujące, w sprzedaży nie ma obecnie części nastawników dostępnych pojedynczo. W satysfakcjonującej większości przypadków elektroniczne nastawniki turbosprężarek ze zmienną geometrią można naprawiać, w najtrudniejszych przypadkach – wymieniać na nowe. Klientom korzystającym z regeneracji turbo i nastawnika sygnalizujemy, jak istotna jest adaptacja nastawnika turbiny. Inne określenia, często stosowane zamiennie z tym pojęciem, to regulacja nastawnika turbiny lub kalibracja nastawnika turbiny. Wszystkie nastawniki, z wyjątkiem produkcji Garrett i Hella, wymagają tego typu kalibracji. Mówiąc ogólnie, chodzi o to, aby właściwie ustawić zapotrzebowanie powietrza dla turbo oraz właściwie zestroić pracę jednostki napędowej i turbosprężarki. Jeśli podejrzewasz, że w Twoim samochodzie nie działa nastawnik turbiny 1.2 TSI lub nastawnik turbiny 3.0 TDI, skontaktuj się z nami. Po weryfikacji ocenimy, czy wystarczający będzie zestaw regeneracji nastawnika turbiny, regeneracja nastawnika czy też regeneracja całej turbosprężarki. W nowoczesnych pracowniach autoryzowanego serwisu usługa ta zostanie szybko, dokładnie i rzetelnie wykonana, a samochód odzyska swoją moc dzięki w pełni funkcjonalnej turbosprężarce z nastawnikiem elektrycznym.

Regeneracja nastawnika turbiny
Oceń wpis Aktualna ocena:  4.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Tomasz
2023-04-10 08:45:53
po wymianie nastawnika musimy jeszcze cos programowac czy nie?
Aleks
2023-01-23 14:51:32
Nastawnik turbiny, inaczej zwany regulatorem ciśnienia doładowania, jest urządzeniem elektronicznym, które kontroluje ilość powietrza dostarczaną przez turbosprężarkę do silnika. Jest on zazwyczaj zamontowany na turbosprężarce lub na przewodach dolotowych powietrza. Nastawnik turbiny działa na zasadzie elektrozaworu, który otwiera lub zamyka przepływ powietrza do silnika w zależności od sygnału elektrycznego, który otrzymuje od komputera pokładowego. Regulator ciśnienia doładowania odpowiedzialny jest za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia doładowania w silniku, co jest niezbędne dla prawidłowego działania silnika i jego optymalnej wydajności. Jeśli nastawnik turbiny jest uszkodzony lub zużyty, może to prowadzić do niedostatecznego ciśnienia doładowania, co może skutkować spadkiem mocy silnika, słabszą wydajnością paliwową, a także zwiększonym zużyciem paliwa. W takim przypadku konieczna jest wymiana nastawnika turbiny.
Kimi
2021-07-09 14:51:57
W moim aucie również był uszkodzony nastawnik turbiny objawy był takie same jak wyżej opisane.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60