Nastawnik turbiny
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
1. Actuator
Nastawnik turbiny to element charakterystyczny dla turbosprężarek ze zmienną geometrią określanych jako VNT, VGT lub VTG. Turbiny, w których zastosowano technologię zmiennej geometrii, cieszą się zainteresowaniem kierowców, ponieważ system ten pozwala na niemalże całkowite wyeliminowanie efektu turbodziury. W naszym artykule postanowiliśmy opisać typowe objawy uszkodzonego nastawnika turbosprężarki, sformułowaliśmy także praktyczne wskazówki dotyczące tego, gdzie naprawić nastawnik turbosprężarki oraz czy jest możliwa regeneracja nastawnika turbiny. Jeśli pojazd nieoczekiwanie wchodzi w tryb awaryjny, nastawnik turbiny może okazać się winowajcą. Zapoznaj się z informacjami na temat elektronicznych nastawników turbosprężarek ze zmienną geometrią, aby awaria nastawnika turbiny nie była dla Ciebie niemiłym zaskoczeniem podczas codziennego użytkowania samochodu.
2. Turbina nie reaguje – może to błąd nastawnika turbiny?
Zakłócone działanie turbosprężarki może mieć wiele zróżnicowanych przyczyn: od uszkodzeń samej turbiny, poprzez nieprawidłowe funkcjonowanie innych podzespołów w pojeździe, po niesprawny nastawnik turbiny. Naprawa tego elementu w większości przypadków jest możliwa. Naprawa nastawnika turbiny to usługa świadczona często przez specjalistyczne pracownie regeneracji turbosprężarek. Opcja ta jest dla klientów serwisów bardzo wygodna. Gdy zdemontowana z ich pojazdów turbina z nastawnikiem działa niewłaściwie (Klienci często opisują objawy wprost: turbina wstaje za późno lub wprost przeciwnie - turbina wstaje za wcześnie), w serwisie sprawdzana jest zarówno turbosprężarka, jak i sam nastawnik elektryczny. W obliczu jakich objawów naprawa nastawnika turbosprężarki może okazać się koniecznością? Bardzo konkretnym i stanowczym komunikatem dla użytkownika pojazdu jest sytuacja, w której pojazd przechodzi w tryb awaryjny. Nastawnik turbosprężarki może odpowiadać także za uciążliwe spadki mocy, a także dławienie się jednostki napędowej. Praktycznie zawsze diagnozowany jest błąd nastawnika turbosprężarki. Niemałym zaskoczeniem dla kierowców jest to, gdy pojazd z uszkodzonym nastawnikiem turbo nie reaguje na próby dodawania gazu. Czy możliwa jest regeneracja nastawnika turbosprężarki, czy też trzeba go od razu wymienić na nowy? Informacje na ten temat zaczerpnięte prosto od specjalistów w zakresie regeneracji turbosprężarek zawarliśmy w kolejnej części naszego artykułu.
3. Regeneracja nastawnika turbiny
Ile kosztuje regeneracja nastawnika turbiny? Cena za tę usługę zazwyczaj jest dodawana do ogólnego kosztu regeneracji turbosprężarki. Koszt regeneracji samego nastawnika standardowo nie przekracza kilkuset złotych, jednakże wieloletnie doświadczenie podpowiada nam, aby weryfikować całą turbosprężarkę wraz z nastawnikiem. Co interesujące, w sprzedaży nie ma obecnie części nastawników dostępnych pojedynczo. W satysfakcjonującej większości przypadków elektroniczne nastawniki turbosprężarek ze zmienną geometrią można naprawiać, w najtrudniejszych przypadkach – wymieniać na nowe. Klientom korzystającym z regeneracji turbo i nastawnika sygnalizujemy, jak istotna jest adaptacja nastawnika turbiny. Inne określenia, często stosowane zamiennie z tym pojęciem, to regulacja nastawnika turbiny lub kalibracja nastawnika turbiny. Wszystkie nastawniki, z wyjątkiem produkcji Garrett i Hella, wymagają tego typu kalibracji. Mówiąc ogólnie, chodzi o to, aby właściwie ustawić zapotrzebowanie powietrza dla turbo oraz właściwie zestroić pracę jednostki napędowej i turbosprężarki. Jeśli podejrzewasz, że w Twoim samochodzie nie działa nastawnik turbiny 1.2 TSI lub nastawnik turbiny 3.0 TDI, skontaktuj się z nami. Po weryfikacji ocenimy, czy wystarczający będzie zestaw regeneracji nastawnika turbiny, regeneracja nastawnika czy też regeneracja całej turbosprężarki. W nowoczesnych pracowniach autoryzowanego serwisu usługa ta zostanie szybko, dokładnie i rzetelnie wykonana, a samochód odzyska swoją moc dzięki w pełni funkcjonalnej turbosprężarce z nastawnikiem elektrycznym.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
po wymianie nastawnika
musimy jeszcze cos programowac czy nie?
Nastawnik turbiny, inaczej zwany regulatorem ciśnienia doładowania, jest urządzeniem elektronicznym, które kontroluje ilość powietrza dostarczaną przez turbosprężarkę do silnika. Jest on zazwyczaj zamontowany na turbosprężarce lub na przewodach dolotowych powietrza. Nastawnik turbiny działa na zasadzie elektrozaworu, który otwiera lub zamyka przepływ powietrza do silnika w zależności od sygnału elektrycznego, który otrzymuje od komputera pokładowego. Regulator ciśnienia doładowania odpowiedzialny jest za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia doładowania w silniku, co jest niezbędne dla prawidłowego działania silnika i jego optymalnej wydajności. Jeśli nastawnik turbiny jest uszkodzony lub zużyty, może to prowadzić do niedostatecznego ciśnienia doładowania, co może skutkować spadkiem mocy silnika, słabszą wydajnością paliwową, a także zwiększonym zużyciem paliwa. W takim przypadku konieczna jest wymiana nastawnika turbiny.
W moim aucie również był uszkodzony nastawnik turbiny objawy był takie same jak wyżej opisane.