Strona w budowie

Localizations image

Nastawnik turbiny

Czas przeczytania tekstu: 3 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5.00

Nastawnik turbiny to element charakterystyczny dla turbosprężarek ze zmienną geometrią określanych jako VNT, VGT lub VTG. Turbiny, w których zastosowano technologię zmiennej geometrii, cieszą się zainteresowaniem kierowców, ponieważ system ten pozwala na niemalże całkowite wyeliminowanie efektu turbodziury. W naszym artykule postanowiliśmy opisać typowe objawy uszkodzonego nastawnika turbosprężarki, sformułowaliśmy także praktyczne wskazówki dotyczące tego, gdzie naprawić nastawnik turbosprężarki oraz czy jest możliwa regeneracja nastawnika turbiny. Jeśli pojazd nieoczekiwanie wchodzi w tryb awaryjny, nastawnik turbiny może okazać się winowajcą. Zapoznaj się z informacjami na temat elektronicznych nastawników turbosprężarek ze zmienną geometrią, aby awaria nastawnika turbiny nie była dla Ciebie niemiłym zaskoczeniem podczas codziennego użytkowania samochodu.

 

Turbosprężarka z nastawnikiem elektrycznym
Nastawnik turbiny

 


Turbina nie reaguje – może to błąd nastawnika turbiny?

Zakłócone działanie turbosprężarki może mieć wiele zróżnicowanych przyczyn: od uszkodzeń samej turbiny, poprzez nieprawidłowe funkcjonowanie innych podzespołów w pojeździe, po niesprawny nastawnik turbiny. Naprawa tego elementu w większości przypadków jest możliwa. Naprawa nastawnika turbiny to usługa świadczona często przez specjalistyczne pracownie regeneracji turbosprężarek. Opcja ta jest dla klientów serwisów bardzo wygodna. Gdy zdemontowana z ich pojazdów turbina z nastawnikiem działa niewłaściwie (Klienci często opisują objawy wprost: turbina wstaje za późno lub wprost przeciwnie - turbina wstaje za wcześnie), w serwisie sprawdzana jest zarówno turbosprężarka, jak i sam nastawnik elektryczny. W obliczu jakich objawów naprawa nastawnika turbosprężarki może okazać się koniecznością? Bardzo konkretnym i stanowczym komunikatem dla użytkownika pojazdu jest sytuacja, w której pojazd przechodzi w tryb awaryjny. Nastawnik turbosprężarki może odpowiadać także za uciążliwe spadki mocy, a także dławienie się jednostki napędowej. Praktycznie zawsze diagnozowany jest błąd nastawnika turbosprężarki. Niemałym zaskoczeniem dla kierowców jest to, gdy pojazd z uszkodzonym nastawnikiem turbo nie reaguje na próby dodawania gazu. Czy możliwa jest regeneracja nastawnika turbosprężarki, czy też trzeba go od razu wymienić na nowy? Informacje na ten temat zaczerpnięte prosto od specjalistów w zakresie regeneracji turbosprężarek zawarliśmy w kolejnej części naszego artykułu.

 

Zakłócenia w pracy turbosprężarki ze zmienną geometrią
Turbina nie reaguje - może to błąd nastawnika turbiny?


Regeneracja nastawnika turbiny

Ile kosztuje regeneracja nastawnika turbiny? Cena za tę usługę zazwyczaj jest dodawana do ogólnego kosztu regeneracji turbosprężarki. Koszt regeneracji samego nastawnika standardowo nie przekracza kilkuset złotych, jednakże wieloletnie doświadczenie podpowiada nam, aby weryfikować całą turbosprężarkę wraz z nastawnikiem. Co interesujące, w sprzedaży nie ma obecnie części nastawników dostępnych pojedynczo. W satysfakcjonującej większości przypadków elektroniczne nastawniki turbosprężarek ze zmienną geometrią można naprawiać, w najtrudniejszych przypadkach – wymieniać na nowe. Klientom korzystającym z regeneracji turbo i nastawnika sygnalizujemy, jak istotna jest adaptacja nastawnika turbiny. Inne określenia, często stosowane zamiennie z tym pojęciem, to regulacja nastawnika turbiny lub kalibracja nastawnika turbiny. Wszystkie nastawniki, z wyjątkiem produkcji Garrett i Hella, wymagają tego typu kalibracji. Mówiąc ogólnie, chodzi o to, aby właściwie ustawić zapotrzebowanie powietrza dla turbo oraz właściwie zestroić pracę jednostki napędowej i turbosprężarki. Jeśli podejrzewasz, że w Twoim samochodzie nie działa nastawnik turbiny 1.2 TSI lub nastawnik turbiny 3.0 TDI, skontaktuj się z nami. Po weryfikacji ocenimy, czy wystarczający będzie zestaw regeneracji nastawnika turbiny, regeneracja nastawnika czy też regeneracja całej turbosprężarki. W nowoczesnych pracowniach autoryzowanego serwisu usługa ta zostanie szybko, dokładnie i rzetelnie wykonana, a samochód odzyska swoją moc dzięki w pełni funkcjonalnej turbosprężarce z nastawnikiem elektrycznym.

 

Proces regeneracji nastawnika turbosprężarki
Regeneracja nastawnika turbiny

 

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Na czym polega regeneracja turbiny 02 października 2018

Na czym polega regeneracja turbiny

Na czym polega proces regeneracji turbiny? Na czym polega regeneracja turbiny...

Melett serwisy – Regeneracja Turbiny Passat B5 02 października 2018

Melett serwisy – Regeneracja Turbiny Passat B5

Regeneracja turbiny Passat B5, B6 w autoryzowanej pracowni – turbosprężarki...

Zestaw Naprawczy Turbosprężarki 02 października 2018

Zestaw Naprawczy Turbosprężarki

Skład zestawu naprawczego turbosprężarki By zwiększyć osiągi silnika, bez...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO