blog

Naprawa sprężarek

2 października 2018

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
Pracownia regeneracji turbosprężarek

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

1. Naprawa sprężarek inaczej turbina samochodowa – TURBO SERWIS

Sprężarka, to obok turbiny i wałka turbosprężarki, jeden z jej głównych elementów. Nazywana częścią „chłodną” odpowiada bezpośrednio za kompresję powietrza tłoczonego do jednostki napędowej

2. Najczęstsze uszkodzenia i regeneracja turbiny

Turbosprężarki to urządzenia tworzone z bardzo wytrzymałych materiałów, które niezmiernie rzadko ulegają awarii na wskutek wyeksploatowania. Jednak ich warunki pracy oraz wysoka dokładność wykonania i spasowania elementów, mierzona w mikrometrach, sprawiają iż są one niezwykle wyczulone na ciała obce. Takie mogą znajdować się w oleju, jeżeli ten jest już stary lub słabej jakości, mogą także oderwać się od mizernie wykonanych filtrów powietrza, czy oleju, lub po prostu się przez nie przedostać. Kolejnym problemem może okazać się nieszczelność układów przelotowych naszego pojazdu. Awarię może także spowodować słabe ciśnienie lub całkowity brak oleju w układzie smarującym turbosprężarki, doprowadzający do zatarcia lub przegrzania. Przykładem są samochody VW, Audi, Seat i Skoda gdzie ulega uszkodzeniu klin napędu pompy szczególnie modele Passat b6 b5 i Audi a4 , a6, a3.

Uszkodzona turbosprężarka - regeneracja

3. Profilaktyka eksploatacji turbo

Aby zapobiec większości uszkodzeń turbosprężarki, należy przestrzegać pewnych zasad eksploatacji pojazdu w nią wyposażonego. Pomóc może przede wszystkim częsta i regularna wymiana oleju oraz filtrów na wysokiej jakości produkty. Dobry filtr oleju posiada zawór obejściowy, chroniący jednostkę napędową przed utratą jego drożności. Niestety praca filtra oleju w trybie obejścia prowadzi do przedostania się zanieczyszczeń do obiegu i może spowodować uszkodzenie systemu doładowania. Dlatego właśnie tak ważne jest pilnowanie jego regularnej wymiany. Należy także pamiętać, by nie wchodzić na wysokie obroty silnika tuż po jego rozruchu, nie zatrzymywać jego pracy na wysokich obrotach i po zakończeniu jazdy odczekać kilka minut przed zgaszeniem. Nie próbujmy samodzielnie podkręcać osiągów naszego systemu doładowania, a już szczególnie zmieniać ustawień regulatora ciśnienia, ponieważ jest ono optymalnie dobrane do utrzymywania odpowiedniej sprawności silnika. Nadmierne zwiększenie ciśnienia spowoduje wzrost temperatury silnika i uszkodzenie tłoków oraz zniszczenie powierzchni panewek. Jeżeli usłyszymy wycie, przypominające sygnał karetki lub zobaczymy gdzieś wyciek oleju, czy wydobywający się z wydechu dym o błękitnym zabarwieniu, powinniśmy jak najszybciej odwiedzić Bosch Diesel Service Pawlik w Stalowej Woli Aso Melett. Im szybciej wyłapiemy drobne usterki, tym większe mamy szanse na zapobiegnięcie poważnym awariom.

Naprawa i regeneracja turbo

Gdy jednak zdarzy się, że nasza turbosprężarka odmówi posłuszeństwa, zaczynamy szukać rozwiązania problemu. Najlepszą opcją jest wtedy regeneracja, kosztująca kilkukrotnie mniej od wymiany urządzenia na nowe – cena jest bardzo wysoka, a oferująca praktycznie ten sam efekt – powrót do sprawności naszego pojazdu. Nie polecamy podejmowania prób naprawy, czy regeneracji turbosprężarki na własną rękę. W domu nie jesteśmy w stanie sprawdzić, czy nie występują niewidoczne gołym okiem pęknięcia i uszkodzenia, które pozostawione bez naprawy ponownie zniszczą urządzenie. Po regeneracji konieczne jest też sprawdzenie wyważenia turbosprężarki, co wykonać mogą jedynie specjaliści na stworzonych specjalnie w tym celu urządzeniach. W trakcie regeneracji turbosprężarka jest rozmontowywana i dokładnie sprawdzana pod kątem zanieczyszczeń i uszkodzeń. Sprawdzane i porównywane z zaleceniami producenta są również parametry techniczne urządzenia. Wszystkie zużyte elementy eksploatacyjne jak łożyska i pierścienie uszczelniające zostają od razu wymienione przy użyciu oryginalnych komponentów, wraz z częściami, które uległy awarii. Po usunięciu wszelkich mankamentów specjaliści turbo serwisu składają urządzenie i sprawdzają jego wyważenie. Jeżeli zajdzie konieczność, wyważają lub doważają naszą turbosprężarkę. Jeżeli oddamy naszą turbosprężarkę do profesjonalnego serwisu Melett, możemy mieć pewność, że posłuży nam jeszcze przez lata.

Naprawa i regeneracja turbosprężarki
Oceń wpis Aktualna ocena:  4.50

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.50
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Rafał
2023-01-25 10:22:23
Naprawa turbosprężarki może obejmować różne czynności, w zależności od przyczyny uszkodzenia. Mogą to być m.in.: wymiana uszczelnień, regeneracja lub wymiana wałka turbo, naprawa lub wymiana łożysk, czystka układu dolotowego, itp. Warto skonsultować się z profesjonalistą, aby określić przyczynę uszkodzenia i dobrać odpowiednie działania naprawcze.
Misiek36
2020-03-04 14:47:03
Dokładnie tak! Po wizycie w waszym profesjonalnym serwisie, sprężarka działa jak nowa.
man
2019-08-28 09:24:04
Mam już trzecie auto i pecha do turbo, ale regeneracja w każdym przypadku daje radę w serwisie Melett
Jonatan
2019-08-23 13:52:17
Pogrubione zdanie to sama prawda, w moim przypadku sprawdziło się

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60