Localizations image

Naprawa sprężarek

Naprawa sprężarek inaczej turbina samochodowa – TURBO SERWIS

Sprężarka, to obok turbiny i wałka turbosprężarki, jeden z jej głównych elementów. Nazywana częścią „chłodną” odpowiada bezpośrednio za kompresję powietrza tłoczonego do jednostki napędowej


Najczęstsze uszkodzenia i regeneracja turbiny

Turbosprężarki to urządzenia tworzone z bardzo wytrzymałych materiałów, które niezmiernie rzadko ulegają awarii na wskutek wyeksploatowania. Jednak ich warunki pracy oraz wysoka dokładność wykonania i spasowania elementów, mierzona w mikrometrach, sprawiają iż są one niezwykle wyczulone na ciała obce. Takie mogą znajdować się w oleju, jeżeli ten jest już stary lub słabej jakości, mogą także oderwać się od mizernie wykonanych filtrów powietrza, czy oleju, lub po prostu się przez nie przedostać. Kolejnym problemem może okazać się nieszczelność układów przelotowych naszego pojazdu. Awarię może także spowodować słabe ciśnienie lub całkowity brak oleju w układzie smarującym turbosprężarki, doprowadzający do zatarcia lub przegrzania. Przykładem są samochody VW, Audi, Seat i Skoda gdzie ulega uszkodzeniu klin napędu pompy szczególnie modele Passat b6 b5 i Audi a4 , a6, a3.

Zregenerowana po jednym z najczęstszych uszkodzeń turbosprężarka
Najczęstsze uszkodzenia i regeneracja turbiny


Profilaktyka eksploatacji turbo

Aby zapobiec większości uszkodzeń turbosprężarki, należy przestrzegać pewnych zasad eksploatacji pojazdu w nią wyposażonego. Pomóc może przede wszystkim częsta i regularna wymiana oleju oraz filtrów na wysokiej jakości produkty. Dobry filtr oleju posiada zawór obejściowy, chroniący jednostkę napędową przed utratą jego drożności. Niestety praca filtra oleju w trybie obejścia prowadzi do przedostania się zanieczyszczeń do obiegu i może spowodować uszkodzenie systemu doładowania. Dlatego właśnie tak ważne jest pilnowanie jego regularnej wymiany. Należy także pamiętać, by nie wchodzić na wysokie obroty silnika tuż po jego rozruchu, nie zatrzymywać jego pracy na wysokich obrotach i po zakończeniu jazdy odczekać kilka minut przed zgaszeniem. Nie próbujmy samodzielnie podkręcać osiągów naszego systemu doładowania, a już szczególnie zmieniać ustawień regulatora ciśnienia, ponieważ jest ono optymalnie dobrane do utrzymywania odpowiedniej sprawności silnika. Nadmierne zwiększenie ciśnienia spowoduje wzrost temperatury silnika i uszkodzenie tłoków oraz zniszczenie powierzchni panewek. Jeżeli usłyszymy wycie, przypominające sygnał karetki lub zobaczymy gdzieś wyciek oleju, czy wydobywający się z wydechu dym o błękitnym zabarwieniu, powinniśmy jak najszybciej odwiedzić Bosch Diesel Service Pawlik w Stalowej Woli Aso Melett. Im szybciej wyłapiemy drobne usterki, tym większe mamy szanse na zapobiegnięcie poważnym awariom.

Zregenerowana po wyeksploatowaniu turbosprężarka
Profilaktyka eksploatacji turbo


Naprawa i regeneracja turbo

Gdy jednak zdarzy się, że nasza turbosprężarka odmówi posłuszeństwa, zaczynamy szukać rozwiązania problemu. Najlepszą opcją jest wtedy regeneracja, kosztująca kilkukrotnie mniej od wymiany urządzenia na nowe – cena jest bardzo wysoka, a oferująca praktycznie ten sam efekt – powrót do sprawności naszego pojazdu. Nie polecamy podejmowania prób naprawy, czy regeneracji turbosprężarki na własną rękę. W domu nie jesteśmy w stanie sprawdzić, czy nie występują niewidoczne gołym okiem pęknięcia i uszkodzenia, które pozostawione bez naprawy ponownie zniszczą urządzenie. Po regeneracji konieczne jest też sprawdzenie wyważenia turbosprężarki, co wykonać mogą jedynie specjaliści na stworzonych specjalnie w tym celu urządzeniach. W trakcie regeneracji turbosprężarka jest rozmontowywana i dokładnie sprawdzana pod kątem zanieczyszczeń i uszkodzeń. Sprawdzane i porównywane z zaleceniami producenta są również parametry techniczne urządzenia. Wszystkie zużyte elementy eksploatacyjne jak łożyska i pierścienie uszczelniające zostają od razu wymienione przy użyciu oryginalnych komponentów, wraz z częściami, które uległy awarii. Po usunięciu wszelkich mankamentów specjaliści turbo serwisu składają urządzenie i sprawdzają jego wyważenie. Jeżeli zajdzie konieczność, wyważają lub doważają naszą turbosprężarkę. Jeżeli oddamy naszą turbosprężarkę do profesjonalnego serwisu Melett, możemy mieć pewność, że posłuży nam jeszcze przez lata.

Zregenerowana i naprawiona turbosprężarka na stole w pracowni regeneracji turbosprężarek
Naprawa i regeneracja turbo

Oceń:
/ Aktualna ocena: 0.00

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Jakie uszczelniacze znajdziemy w budowie turbiny samochodowej? 02 października 2018

Jakie uszczelniacze znajdziemy w budowie turbiny samochodowej?

Budowa i działanie turbosprężarki samochodowej. Jakie uszczelnienia znajdziemy...

Schemat Turbosprężarki - Budowa oraz zasada działania turbosprężarki samochodowej 02 października 2018

Schemat Turbosprężarki - Budowa oraz zasada działania turbosprężarki samochodowej

Budowa, schemat i konstrukcja turbosprężarki W artykule poruszymy temat...

Turbosprężarka, Turbo | Turbina samochodowa zasada działania 02 października 2018

Turbosprężarka, Turbo | Turbina samochodowa zasada działania

Turbo, Turbosprężarka, Turbina samochodowa zasada działania | Centrum Meletta...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.