Na jakich obrotach jeździć dieslem z turbiną?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją

Maksymalny moment obrotowy w turbodoładowanych dieslach to już około 1500 obr./min, przy których możemy jechać ze stałą prędkością, jednakże przyspieszając lub zwalniając, powinniśmy wcześniej zredukować bieg. Diesle są bardzo wrażliwe na wciskanie pedału gazu, reagują praktycznie natychmiast. Najwięcej drgań jednostka napędowa generuje, jednak kiedy obroty osiągają 1400-1600 obr./min. Warto wiedzieć, że niskie obroty silnika i mocne wciskanie pedału gazu przyczynia się do szybszego zużywania się tłumików skrętnych dwumasy. Jazda takim samochodem to nie są rajdowe wyścigi na drodze i warto pogodzić się z tym, że nie zawsze będziemy najszybsi.
Jak jeździć współczesnym dieslem? - Jak ruszać dieslem
Dla współczesnych diesli niezwykle istotna jest właściwa eksploatacja przy niskich i wysokich temperaturach. Dlatego w trakcie uruchamiania silnika, powinniśmy mu dać czas na rozgrzanie się do temperatury roboczej. Niewłaściwie rozgrzany olej ma trudności z dostaniem się do każdego zakamarka układu smarowania, w tym do turbosprężarki, która przez pierwsze sekundy pracuje całkowicie na sucho. Dlatego po uruchomieniu jednostki napędowej odczekajmy około 30 sekund, pozostawiając silnik na biegu jałowym. Podobnie jak rozruch ważne jest gaszenie jednostki napędowej. Jeżeli użytkowanie przebiega w normalny sposób, zwykle dojazd na miejsce docelowe czy samo parkowanie wystarczą na schłodzenie silnika i podzespołów, ale gdy następuje natychmiastowe zatrzymanie, powinniśmy zostawić silnik włączony, na jałowym biegu przez kilkanaście sekund.
1. Jak jeździć dieslem? 7 porad dla posiadaczy samochodów na olej napędowy - Jak jeździć dieslem z turbiną
1. Najlepiej jest pokonywać dieslem długie dystansy.
2. Nie powinniśmy oszczędzać na jakości paliwa.
3. Po uruchomieniu silnika rozpocznij jazdę dopiero po odczekaniu około 30 sekund.
4. Pamiętajmy, że diesle są wrażliwe na wciskanie pedału gazu, dlatego nie powinniśmy naciskać go gwałtownie.
5. Płynnie i niegwałtownie zmieniaj biegi w turbodoładowanym samochodzie i pamiętaj, że pierwszy bieg nie powinien być za krótki, a kolejnych biegów nie wrzucamy w krótkich odstępach czasu.
6. Po dynamicznej jeździe nie wyłączaj nagle silnika, rośnie wtedy ryzyko zniszczenia uszczelnień i łożysk turbosprężarki, odczekaj około 1-2 minuty utrzymując pracę silnika na biegu jałowym, w celu ochłodzenia podzespołu.
7. Regularnie i dość często wymieniaj olej silnikowy i pamiętaj o wysokiej jego jakości.

Warto wiedzieć, że silnik diesla potrzebuje więcej czasu i kilometrów na rozgrzanie się, a najlepiej pracują po osiągnięciu właściwej temperatury. W efekcie nierozgrzania te silniki są bardziej paliwożerne i generują więcej kłopotliwej pracy układowi oczyszczania spalin. Turbodoładowane samochody uwielbiają długie trasy i płynną jazdę, dlatego jadąc na odpowiednim biegu, możemy uzyskać bardzo niskie zużycie paliwa. Jest to spowodowane za sprawą większej sprawności i wyższej mocy już przy niższych obrotach.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Optymalne obroty dla diesla z turbiną zależą od wielu czynników, takich jak typ silnika, jego moc i moment obrotowy oraz charakterystyka jazdy. Ogólnie rzecz biorąc, zalecane jest jeżdżenie z niskimi obrotami w celu osiągnięcia najlepszej wydajności paliwowej i najmniejszego zużycia oleju. W przypadku wielu silników diesla optymalne obroty znajdują się w zakresie od 1500 do 2500 obr./min.
Należy jednak pamiętać, że każdy silnik jest inny i może mieć inną charakterystykę. Dlatego zaleca się zapoznanie się z instrukcją obsługi samochodu i zwracanie uwagi na zalecenia producenta dotyczące optymalnych obrotów silnika. Nie należy również przekraczać maksymalnych obrotów silnika, ponieważ może to prowadzić do uszkodzenia silnika i turbosprężarki.