
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Maksymalny moment obrotowy w turbodoładowanych dieslach to już około 1500 obr./min, przy których możemy jechać ze stałą prędkością, jednakże przyspieszając lub zwalniając, powinniśmy wcześniej zredukować bieg. Diesle są bardzo wrażliwe na wciskanie pedału gazu, reagują praktycznie natychmiast. Najwięcej drgań jednostka napędowa generuje, jednak kiedy obroty osiągają 1400-1600 obr./min. Warto wiedzieć, że niskie obroty silnika i mocne wciskanie pedału gazu przyczynia się do szybszego zużywania się tłumików skrętnych dwumasy. Jazda takim samochodem to nie są rajdowe wyścigi na drodze i warto pogodzić się z tym, że nie zawsze będziemy najszybsi.
Jak jeździć współczesnym dieslem? - Jak ruszać dieslem
Dla współczesnych diesli niezwykle istotna jest właściwa eksploatacja przy niskich i wysokich temperaturach. Dlatego w trakcie uruchamiania silnika, powinniśmy mu dać czas na rozgrzanie się do temperatury roboczej. Niewłaściwie rozgrzany olej ma trudności z dostaniem się do każdego zakamarka układu smarowania, w tym do turbosprężarki, która przez pierwsze sekundy pracuje całkowicie na sucho. Dlatego po uruchomieniu jednostki napędowej odczekajmy około 30 sekund, pozostawiając silnik na biegu jałowym. Podobnie jak rozruch ważne jest gaszenie jednostki napędowej. Jeżeli użytkowanie przebiega w normalny sposób, zwykle dojazd na miejsce docelowe czy samo parkowanie wystarczą na schłodzenie silnika i podzespołów, ale gdy następuje natychmiastowe zatrzymanie, powinniśmy zostawić silnik włączony, na jałowym biegu przez kilkanaście sekund.
1. Jak jeździć dieslem? 7 porad dla posiadaczy samochodów na olej napędowy - Jak jeździć dieslem z turbiną
1. Najlepiej jest pokonywać dieslem długie dystansy.
2. Nie powinniśmy oszczędzać na jakości paliwa.
3. Po uruchomieniu silnika rozpocznij jazdę dopiero po odczekaniu około 30 sekund.
4. Pamiętajmy, że diesle są wrażliwe na wciskanie pedału gazu, dlatego nie powinniśmy naciskać go gwałtownie.
5. Płynnie i niegwałtownie zmieniaj biegi w turbodoładowanym samochodzie i pamiętaj, że pierwszy bieg nie powinien być za krótki, a kolejnych biegów nie wrzucamy w krótkich odstępach czasu.
6. Po dynamicznej jeździe nie wyłączaj nagle silnika, rośnie wtedy ryzyko zniszczenia uszczelnień i łożysk turbosprężarki, odczekaj około 1-2 minuty utrzymując pracę silnika na biegu jałowym, w celu ochłodzenia podzespołu.
7. Regularnie i dość często wymieniaj olej silnikowy i pamiętaj o wysokiej jego jakości.

Warto wiedzieć, że silnik diesla potrzebuje więcej czasu i kilometrów na rozgrzanie się, a najlepiej pracują po osiągnięciu właściwej temperatury. W efekcie nierozgrzania te silniki są bardziej paliwożerne i generują więcej kłopotliwej pracy układowi oczyszczania spalin. Turbodoładowane samochody uwielbiają długie trasy i płynną jazdę, dlatego jadąc na odpowiednim biegu, możemy uzyskać bardzo niskie zużycie paliwa. Jest to spowodowane za sprawą większej sprawności i wyższej mocy już przy niższych obrotach.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze