Na jakich obrotach jeździć benzyną z turbo?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
Nowoczesny silnik benzynowy najefektywniej pracuje w zakresie 2000-2500 obr./min. Każde auto dobrze pracuje, kiedy jest eksploatowane w przewidziany dla niego sposób i w zakładanych przez konstruktorów warunkach. Pamiętajmy, że różne rodzaje napędów osiągają dobre warunki pracy przy różnych obrotach. Jednakże każdy z nich ma granice, po których przekroczeniu obroty są za niskie lub za wysokie. Jazda na niewłaściwych obrotach może okazać się szkodliwa dla samochodu, kierowcy, a także środowiska.
Jak jeździć autem z turbodoładowaniem? - Ile wytrzymuje turbina w benzynie
Turbosprężarka jest elementem bardzo obciążonym, dlatego do jej poprawnej pracy, musi być nieustannie smarowana i schładzana. O to dba olej silnikowy, który pod wpływem wysokiego ciśnienia przepływa przez łożyska podtrzymujące wirniki, tworząc film olejowy na wszystkich ruchomych elementach. Dlatego tak ważne jest rozgrzanie turbodoładowanego samochodu przed startem – odczekaj około 30 sekund, aby olej dotarł do wszystkich zakamarków układu smarowania i zabezpieczył elementy turbosprężarki przed skutkami tarcia. Podobna zasada tyczy się wyłączania silnika po forsownej jeździe – po dotarciu na miejsce docelowe nie wyłączaj natychmiast silnika, dajmy mu około 1-2 minut na schłodzenie się. Co więcej, regularnie wymieniaj filtr powietrza, ponieważ ma on ogromne znaczenie dla kondycji podzespołu.
1. Turbo benzyna - jak jeździć? - Jak jeździć autem z silnikiem turbo
Aby prawidłowo użytkować turbodoładowany samochód, powinniśmy pamiętać o częstej wymianie oleju silnikowego, a także filtrów. Jakość oleju oraz filtrów także odgrywa ogromną rolę! Silnik wyposażony w turbosprężarkę należy uruchamiać bez gwałtownego wciskania pedału gazu. Z kolei po zakończeniu forsownej jazdy powinniśmy pamiętać o odczekaniu 1-2 minut przed zgaszeniem, w celu ochłodzeniu turbosprężarki. Turbiny nie powinniśmy traktować za delikatnie, ponieważ użytkowany w ten sposób silnik będzie miał problem z osiągnięciem temperatury roboczej.
2. Benzynowy silnik turbo – 5 rzeczy, których nie powinieneś z nim robić - Turbina w samochodzie benzynowym
1. Nie ciśnij jednostki napędowej na zimno – dajmy minimum 30 sekund silnikowi oraz turbinie na rozgrzanie się.
2,. Nie gaś silnika, kiedy jest rozgrzany – o chłodzenie turbo powinniśmy dbać, gdy silnik jest mocno rozgrzany, czyli po forsownej, długotrwałej podróży.
3. Nie męcz silnika na niskich obrotach.
4. Nie oszczędzaj na paliwie i oleju silnikowym, ponieważ ich jakość ma kluczowe znacznie.
5. Nie odkładaj wymiany oleju – serwis pomiędzy wymianami to maksymalnie 15 000 kilometrów.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Jeśli chodzi o obroty silnika z turbo, to zazwyczaj zaleca się, aby utrzymywać je w granicach odpowiednich dla danego modelu samochodu. W przypadku samochodów z silnikami benzynowymi z turbo, zazwyczaj zaleca się utrzymywanie obrotów poniżej granicy, w której silnik osiąga maksymalne obroty. Zbyt wysokie obroty silnika mogą prowadzić do uszkodzenia układu turbodoładowania lub innych elementów silnika. Dlatego też należy zwracać uwagę na instrukcję obsługi samochodu, w której zawarte są informacje dotyczące zalecanej granicy obrotów silnika. W niektórych modelach samochodów z silnikami benzynowymi z turbo zaleca się utrzymywanie obrotów poniżej 5000-5500 obr./min, podczas gdy w innych może to być nawet niższa granica, np. 4000 obr./min. Warto pamiętać, że wysokie obroty silnika mogą prowadzić również do zwiększenia zużycia paliwa i emisji spalin, dlatego też utrzymywanie obrotów silnika w optymalnych dla danego modelu samochodu granicach może przyczynić się do oszczędności paliwa i lepszej ekologii.