blog

Na jakich obrotach benzyna z turbo pracuje najlepiej? Wiedziałeś o tym?

1 lutego 2024

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

Silnik z turbo w samochodzie benzynowym pracuje najlepiej w średnim zakresie obrotów, który obejmuje około 2000-2500 obrotów na minutę (RPM). Na tym etapie silnik osiąga maksymalny moment siły obrotowej, który jest odpowiedzialny za przyśpieszenie samochodu. Jazda w tym zakresie obrotów jest również najbardziej ekonomiczna, ponieważ pojazd zużywa mniej paliwa. Należy jednak podkreślić, że optymalne obroty benzyny z turbo zależą od wielu czynników, w tym od konkretnego modelu i charakterystyki danego auta, rodzaju turbiny, prędkości jazdy czy stylu prowadzenia pojazdu. Ostateczna decyzja o tym, jak jeździć z turbodoładowaniem, należy do kierowcy. Warto jednak pamiętać o zaleceniach producenta samochodu, aby zapewnić turbosprężarce długą i bezawaryjną pracę.

Kierownica BMW
Turbosprężarka w dieslu

Jak działa turbo w benzynie?

Turbosprężarka w silniku benzynowym wykorzystuje energię gazów wydechowych do napędzania wirnika. Wirnik ten spręża dodatkowe powietrze, zwiększając ilość tlenu w mieszance paliwowo-powietrznej. To z kolei poprawia spalanie paliwa i generuje większą moc jednostki napędowej. Takie zastosowanie turbo w silniku benzynowym nazywane jest również „turbodoładowaniem" oraz pozwala na lepsze przyśpieszenie auta bez konieczności zwiększania pojemności jednostki napędowej.

Jaki olej do benzyny z turbosprężarką?

Olej silnikowy

Wybór odpowiedniego oleju do silnika benzynowego z turbosprężarką jest kluczowy dla jego prawidłowego działania. Należy kierować się zaleceniami producenta dotyczącymi rodzaju, klasy lepkości i specyfikacji oleju. Wybierając oleje wysokiej jakości, spełniające normy API i ACEA oraz zwracając uwagę na właściwości termiczne i zmienność temperatur, zapewniasz optymalną ochronę jednostki napędowej i turbiny. Jeśli masz problem z wyborem oleju silnikowego do swojego auto, warto skontaktować się z serwisem lub mechanikiem, aby zaczerpnąć rady od specjalistów.

Turbo benzyna vs. turbo diesel

Turbo benzyna i turbo diesel to dwa rodzaje silników z turbodoładowaniem, które mają swoje wady i zalety, które warto przeczytać poniżej:

  • Turbo benzyna zalety:
    - mniejsze zużycie paliwa niż w przypadku silników wolnossących,
    - większa moc i przyspieszenie,
    - mniej wibracji i hałasu.
  • Turbo benzyna wady:
    - wyższa cena zakupu,
    - wyższe koszty eksploatacji (serwis, olej),
    - turbodziura (opóźnienie w reakcji na wciśnięcie pedału gazu).
  • Turbo diesel zalety:
    - niższe zużycie oleju napędowego o nawet 10%,
    - długa żywotność i lepsze przyśpieszenie auta.
  • Turbo diesel wady:
    - wysoka cena zakupu,
    - wyższe koszty eksploatacji (serwis, olej),
    - gorsze osiągi niż w przypadku turbo benzyny,
    - dłuższy czas rozgrzewania się.
Oceń wpis Aktualna ocena:  5.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 5.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60