Localizations image

Montaż turbosprężarki

Oceń:
/ Aktualna ocena: 5.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Naprawa turbosprężarek

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

MONTAŻ TURBOSPRĘŻARKI | Instrukcje, dokumentacja, ważne wskazówki, porady – Turbo demontaż (prawidłowy proces technologiczny)

Przy zakupie nowej turbosprężarki lub dostarczeniu przez kuriera zregenerowanego egzemplarza przychodzi czas na pozornie prosty montaż urządzenia. Należy jednak pamiętać o kilku bardzo ważnych czynnościach podczas zakładania turbosprężarki w pojeździe, opisanych w niniejszym artykule przez TURBOSERWIS MELETT ASO Bosch Diesel Service - Pawlik.

Montaż turbosprężarki

Weryfikacja turbosprężarki i osprzętu

Przed rozpoczęciem jakichkolwiek czynności związanych z montażem turbosprężarki należy zwrócić uwagę na parametry urządzenia i jednostki napędowej oraz sprawdzić, czy może ona być wykorzystywana przez dany pojazd, ponieważ źle dobrany układ turbodoładowania może doprowadzić do poważnych uszkodzeń zarówno turbo, jak i silnika.

Jeżeli turbosprężarka pasuje do jednostki napędowej, pierwszym krokiem przy jej montażu jest sprawdzenie czystości układu dolotowego i wylotowego silnika wraz z kolektorem i pozbycie się z nich wszelkich zanieczyszczeń, po czym sprawdzenie drożności układu olejowego oraz szczelności jego przewodów i uszczelek. Następnie należy wymienić filtr oleju, filtr powietrza i olej silnikowy, wykorzystując produkty z najwyższej półki i olej zalecany przez producenta.

Weryfikacja turbosprężarki i osprzętu

Przygotowanie mocowań i uszczelnień

Następnym krokiem jest określenie stanu śrub mocujących turbosprężarkę oraz jej osadzenia w kolektorze wydechowym i, w razie jakichkolwiek uszczerbków, pęknięć czy innych mankamentów, niezwłoczna ich wymiana. Po wykonaniu tych czynności warto zwrócić uwagę na uszczelkę pod kolektorem, a przede wszystkim na jej parametry, ponieważ potrzebna będzie uszczelka odporna na wysokie temperatury pojawiające się w trakcie pracy turbosprężarki.

Teraz można przejść do montażu właściwego, dbając o pionowe ustawienie wlotu i wylotu oleju silnikowego, które może być w skrajnych przypadkach odchylone o wartość nie większą, niż 20 stopni. Śruby należy przykręcać kluczem dynamometrycznym, zachowując koniecznie właściwy moment przy ich montażu. Kolejnym krokiem jest sprawdzenie wzajemnego położenia kadłubów turbiny i sprężarki względem podzespołów jednostki napędowej oraz jego skorygowanie, jeśli zajdzie taka potrzeba (częsty problem po regeneracji turbiny).

Smarowanie turbosprężarek

Zanim podepniemy przewód olejowy do turbosprężarki, warto ją uprzednio napełnić olejem silnikowym manualnie, wlewając olej poprzez otwór jego wlotu, a następnie kręcimy wałem korbowym jedynie za pomocą rozrusznika przez kilkadziesiąt sekund. Pozwoli to na zapewnienie dokładnego smarowania turbosprężarki już od pierwszych sekund urządzenia. Jest to czynność, której wykonanie różni się nieco w zależności od typu jednostki napędowej: w silniku z zapłonem iskrowym(jednostka benzynowa) robimy to przy odciętym zapłonie, zaś w przypadku jednostki wysokoprężnej(silnik diesla) przy odciętym przepływie paliwa. Po wykonaniu tego zadania możemy już zamontować przewody olejowe, sprawdzając dokładnie położenie wszystkich uszczelek tak, aby nie zachodziła nigdzie nawet najdrobniejsza nieszczelność. UWAGA! Nie wolno nam korzystać z past i silikonów uszczelniających, ponieważ po zastygnięciu mogą się odrywać od nich drobiny, które w zetknięciu z wirnikiem turbiny, rozkręconym do nawet 300 tysięcy obrotów na minutę, powodują ogromne zniszczenia w turbosprężarce, oraz mogą się przyczynić do uszkodzenia jednostki napędowej. Po podłączeniu dobrze jest znów chwilę pokręcić wałem wykorzystując rozrusznik dla pewności, że olej silnikowy znajduje się we wszystkich wymaganych dla niego newralgicznych punktach układu turbodoładowania.

Po prawidłowo przeprowadzonym montażu turbosprężarki pozostaje już tylko uruchomienie silnika i pozostawienie go na biegu jałowym na czas około minuty w celu upewnienia się co do właściwego działania urządzenia, po czym przy kolejnym rozruchu pozostawienie pojazdu na kilka minut bez zwiększania obrotów celem dokładnego olejowania.



Komentarze

Tadeusz 2023-01-24 13:31:39

Montaż turbosprężarki jest skomplikowanym procesem, który wymaga specjalistycznej wiedzy i odpowiedniego sprzętu. Zaleca się, aby montaż przeprowadzał specjalista z doświadczeniem w tej dziedzinie. W Warszawie istnieje wiele warsztatów, które oferują usługi montażu turbosprężarek. Zalecamy przeszukanie Internetu w celu znalezienia odpowiedniego warsztatu oraz przeczytanie opinii innych klientów, aby upewnić się, że wybierasz renomowanego specjalistę. Możesz też skontaktować się z dealerami samochodów lub producentami turbosprężarek, aby uzyskać listę polecanych warsztatów.

Domi22 2020-03-05 09:51:18

Do montażu turbo zawsze biorę tylko was, firma pierwsza klasa.

Maciek 2019-08-30 12:49:00

A jak sprawdzić co jest uszkodzone w turbo?

bartomieju 2019-08-27 14:49:31

Fajne artykuły znajdują się na tej stronie, a w szczególności te o montażu, bo bardzo wiele można się dowiedzieć :)

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO