blog

Montaż turbosprężarki

2 października 2018

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
Naprawa turbosprężarek

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

MONTAŻ TURBOSPRĘŻARKI | Instrukcje, dokumentacja, ważne wskazówki, porady – Turbo demontaż (prawidłowy proces technologiczny)

Przy zakupie nowej turbosprężarki lub dostarczeniu przez kuriera zregenerowanego egzemplarza przychodzi czas na pozornie prosty montaż urządzenia. Należy jednak pamiętać o kilku bardzo ważnych czynnościach podczas zakładania turbosprężarki w pojeździe, opisanych w niniejszym artykule przez TURBOSERWIS MELETT ASO Bosch Diesel Service - Pawlik.

Montaż turbosprężarki

Weryfikacja turbosprężarki i osprzętu

Przed rozpoczęciem jakichkolwiek czynności związanych z montażem turbosprężarki należy zwrócić uwagę na parametry urządzenia i jednostki napędowej oraz sprawdzić, czy może ona być wykorzystywana przez dany pojazd, ponieważ źle dobrany układ turbodoładowania może doprowadzić do poważnych uszkodzeń zarówno turbo, jak i silnika.

Jeżeli turbosprężarka pasuje do jednostki napędowej, pierwszym krokiem przy jej montażu jest sprawdzenie czystości układu dolotowego i wylotowego silnika wraz z kolektorem i pozbycie się z nich wszelkich zanieczyszczeń, po czym sprawdzenie drożności układu olejowego oraz szczelności jego przewodów i uszczelek. Następnie należy wymienić filtr oleju, filtr powietrza i olej silnikowy, wykorzystując produkty z najwyższej półki i olej zalecany przez producenta.

Weryfikacja turbosprężarki i osprzętu

Przygotowanie mocowań i uszczelnień

Następnym krokiem jest określenie stanu śrub mocujących turbosprężarkę oraz jej osadzenia w kolektorze wydechowym i, w razie jakichkolwiek uszczerbków, pęknięć czy innych mankamentów, niezwłoczna ich wymiana. Po wykonaniu tych czynności warto zwrócić uwagę na uszczelkę pod kolektorem, a przede wszystkim na jej parametry, ponieważ potrzebna będzie uszczelka odporna na wysokie temperatury pojawiające się w trakcie pracy turbosprężarki.

Teraz można przejść do montażu właściwego, dbając o pionowe ustawienie wlotu i wylotu oleju silnikowego, które może być w skrajnych przypadkach odchylone o wartość nie większą, niż 20 stopni. Śruby należy przykręcać kluczem dynamometrycznym, zachowując koniecznie właściwy moment przy ich montażu. Kolejnym krokiem jest sprawdzenie wzajemnego położenia kadłubów turbiny i sprężarki względem podzespołów jednostki napędowej oraz jego skorygowanie, jeśli zajdzie taka potrzeba (częsty problem po regeneracji turbiny).

Smarowanie turbosprężarek

Zanim podepniemy przewód olejowy do turbosprężarki, warto ją uprzednio napełnić olejem silnikowym manualnie, wlewając olej poprzez otwór jego wlotu, a następnie kręcimy wałem korbowym jedynie za pomocą rozrusznika przez kilkadziesiąt sekund. Pozwoli to na zapewnienie dokładnego smarowania turbosprężarki już od pierwszych sekund urządzenia. Jest to czynność, której wykonanie różni się nieco w zależności od typu jednostki napędowej: w silniku z zapłonem iskrowym(jednostka benzynowa) robimy to przy odciętym zapłonie, zaś w przypadku jednostki wysokoprężnej(silnik diesla) przy odciętym przepływie paliwa. Po wykonaniu tego zadania możemy już zamontować przewody olejowe, sprawdzając dokładnie położenie wszystkich uszczelek tak, aby nie zachodziła nigdzie nawet najdrobniejsza nieszczelność. UWAGA! Nie wolno nam korzystać z past i silikonów uszczelniających, ponieważ po zastygnięciu mogą się odrywać od nich drobiny, które w zetknięciu z wirnikiem turbiny, rozkręconym do nawet 300 tysięcy obrotów na minutę, powodują ogromne zniszczenia w turbosprężarce, oraz mogą się przyczynić do uszkodzenia jednostki napędowej. Po podłączeniu dobrze jest znów chwilę pokręcić wałem wykorzystując rozrusznik dla pewności, że olej silnikowy znajduje się we wszystkich wymaganych dla niego newralgicznych punktach układu turbodoładowania.

Po prawidłowo przeprowadzonym montażu turbosprężarki pozostaje już tylko uruchomienie silnika i pozostawienie go na biegu jałowym na czas około minuty w celu upewnienia się co do właściwego działania urządzenia, po czym przy kolejnym rozruchu pozostawienie pojazdu na kilka minut bez zwiększania obrotów celem dokładnego olejowania.



Oceń wpis Aktualna ocena:  5.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 5.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Tadeusz
2023-01-24 13:31:39
Montaż turbosprężarki jest skomplikowanym procesem, który wymaga specjalistycznej wiedzy i odpowiedniego sprzętu. Zaleca się, aby montaż przeprowadzał specjalista z doświadczeniem w tej dziedzinie. W Warszawie istnieje wiele warsztatów, które oferują usługi montażu turbosprężarek. Zalecamy przeszukanie Internetu w celu znalezienia odpowiedniego warsztatu oraz przeczytanie opinii innych klientów, aby upewnić się, że wybierasz renomowanego specjalistę. Możesz też skontaktować się z dealerami samochodów lub producentami turbosprężarek, aby uzyskać listę polecanych warsztatów.
Domi22
2020-03-05 09:51:18
Do montażu turbo zawsze biorę tylko was, firma pierwsza klasa.
Maciek
2019-08-30 12:49:00
A jak sprawdzić co jest uszkodzone w turbo?
bartomieju
2019-08-27 14:49:31
Fajne artykuły znajdują się na tej stronie, a w szczególności te o montażu, bo bardzo wiele można się dowiedzieć :)

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60