Regeneracja turbiny Passat B5, B6 w autoryzowanej pracowni – turbosprężarki naprawa w pracowni Melett
Volkswagen Passat B5 to jeden z najpopularniejszych samochodów na polskim rynku wtórnym, cechujący się wysoką ergonomią i dużym wachlarzem jednostek napędowych, zarówno wolnossących jak i turbodoładowanych.
Piąta generacja najpowszechniejszego przedstawiciela segmentu D została zaprezentowana w roku 1996 i jeszcze w tym samym roku trafiła do produkcji. Płytę podłogową i zawieszenie Passat B5 otrzymał od pierwszej generacji Audi A4, oznaczonej takim samym symbolem i wykorzystywanej także do produkcji Skody Superb. Montaż Passata B5 odbywał się w Niemczech, Chinach i na Ukrainie i trwał do 2005 roku, zaś w 2000 roku samochód przeszedł modernizację, w trakcie której nieco zmieniła się gama dostępnych jednostek napędowych, wygląd pasa przedniego i lamp, a także niektóre elementy wnętrza. Tak zmodernizowany Passat piątej generacji otrzymał oznaczenie B5FL, będące skrótem od wyrażenia „facelifting”.
Passat B5 mógł posiadać na wyposażeniu wiele udogodnień, zaczynając od wspomagania kierownicy oraz możliwości regulacji jej kolumny w dwóch płaszczyznach, przez 6 poduszek powietrznych, klimatyzację manualną lub Climatronic, ABS, ASR, ESP, zmieni arkę płyt CD, podgrzewanie foteli oraz ich elektryczne ustawianie z systemem pamięci, komputer pokładowy FIS, reflektory soczewkowe aż po nawigację i fotochromatyczne lusterko wewnętrzne. Passat piątej generacji cechuje się bardzo dobrze zabezpieczoną, ocynkowaną karoserią, której nierówne odległości elementów czy ogniska rdzy świadczą jedynie o podejrzanej przeszłości pojazdu.

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Volkswagen Passat B5 B5FL - regeneracja turbo
Volkswagen Passat B5 i B5FL posiadał bogatą ofertę jednostek napędowych, zarówno benzynowych jak i wysokoprężnych, które prezentowały się następująco: 1.6 ADP/AHL/ARM/ANA 100KM i 140Nm, 1.6 ALZ 102KM i 148Nm, 1.8 ADR/APT/ARG 125KM i 168Nm, 1.8T AEB/APU/ANB/AWT 150KM oraz 210Nm, 2.0 AZM 115KM i 172Nm, 2.0 AUZ/ASU/AVA 120KM i 175Nm, 2.0 ALT 130KM i 195Nm, 2.3 V5 AGZ 150KM i 205Nm, 2.5 VR5 AZX 170KM oraz 225Nm, 2.8 V6 ACK/APR/AMX 193KM i 280Nm oraz 4.0 W8 BDN/BDP 275KM i 370Nm z palety silników z zapłonem iskrowym, zaś dla jednostek wysokoprężnych były to głównie silniki 1.9TDI o oznaczeniach AHU/AHH 90KM i 210Nm, AVB 100KM i 250Nm, AFN/AVG 110KM i 235Nm, AJM/ATJ 115KM 285/310Nm, AWX 130KM i 285Nm, AVF 131KM 310Nm, pozostałe jednostki to 2.0TDI BGW 136KM i 335Nm, 2.5TDI AFB/AKN 150KM 310Nm, 2.5TDI BDG 163KM i 350Nm oraz 2.5TDI BDH/BAU osiągający moc 180 koni mechanicznych i 370Nm momentu obrotowego.
Jak widać wiele silników wyposażonych było w turbodoładowanie, które w znacznym stopniu poprawiało osiągi tych jednostek oraz zmniejszało ilość emitowanych przez nie szkodliwych substancji. Uszkodzenie turbosprężarki w Passacie B5 wiąże się z koniecznością przeprowadzenia natychmiastowego serwisu, który może być wykonany na trzy różne sposoby: niezwykle drogi zakup fabrycznie nowej turbosprężarki, zakup używanego i niesprawdzonego egzemplarza, który może odmówić posłuszeństwa po kilku lub kilkudziesięciu kilometrach od zamontowania oraz najkorzystniejsze rozwiązanie, pozwalające jednocześnie zaoszczędzić i zapewnić sobie urządzenie o wymaganych parametrach, czyli regeneracja uszkodzonej turbosprężarki przez MELETT serwisy.
Regeneracja turbosprężarki pozwala na tańsze od zakupu nowego egzemplarza doprowadzenie układu doładowania Passata B5 do fabrycznych parametrów i gwarantuje dobrą żywotność urządzenia jeszcze przez wiele kilometrów.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze