Koło kompresji turbosprężarki
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Koło kompresji turbosprężarki to część składowa turbosprężarki, które obok wirnika jest ulokowane po stronie zimnej maszyny wirnikowej. Jego głównym zadaniem jest sprężanie mas powietrza i ich transport do układu dolotowego. Zlokalizowany jest w wałku wraz z wirnikiem maszyny wirnikowej. Koło kompresji zostało wyprodukowane ze specjalnych stopów aluminium, które cechuje przede wszystkim trwałość i stosunkowo niewielka waga. Masa tego niewielkiego urządzenia odpowiada za okres, w jakim turbosprężarka jest w stanie spoczynku. Istotną rzeczą w kwestii wytwarzania kół kompresji jest przede wszystkim jakość materiałów i sposób ich odlewania, a także odpowiedni dobór do rodzaju turbosprężarki.
Wymiana koła kompresji – serwis Bosch
Znajdująca się w serwisie turbosprężarka ewidentnie znajduje się w fazie awarii. Co może jej dolegać? Jaka część z jej elementów składowych mogła ulec uszkodzeniu? Może okazać się, że wymiana koła kompresji będzie ostatecznym zażegnaniem problemów maszyny wirnikowej. Na jaką część warto się zdecydować, żeby była ona trwała? Mamy do wyboru odlewane koła kompresji oraz koła kompresji CNC. Zasadniczą różnicą pomiędzy tymi dwoma rodzajami kół to przede wszystkim metoda i materiał ją tworzący. Koła kompresji CNC (billet compressor wheel) to elementy wykonane przy pomocy maszyn CNC metodą, jaką jest frezowanie. Co jest jego cechą? Na pewno większa trwałość, ze względu na wykorzystanie jednorodnego stopu aluminium. Koła kompresji (billet), które są tworzone z różnorodnego materiału, wymagają znacznej ilości poprawek w porównaniu do kół wykonanych sposobem CNC. Tak jest w przypadku kół kompresji odlewanych. Główną ich zaletą jest niski koszt produkcji. Jednak ich trwałość jest dość wątpliwa, poprzez wykorzystanie niejednolitego materiału tworzącego, co może skutkować rozerwaniem koła kompresji na małe kawałki. Kute koła kompresji mają zwiększoną wydajność swej pracy nawet o 4-6%, jak również zwiększoną odporność na wszelkiego rodzaju uszkodzenia, w stosunku do kół tworzonych sposobem odlewniczym. Dzięki zastosowaniu metody CNC istnieje sposobność wytworzenia tych elementów w dowolnej wielkości i liczbie.
Co daje większe koło kompresji?
Montaż większego koła kompresji to zwiększenie obrotów w turbodoładowaniu. Jeżeli zdecydujemy się na taki krok, to konieczne będzie zastosowanie modyfikacji w części zimnej turbosprężarki. Większe koło kompresji to i większy wirnik, który ma za zadanie je napędzać. W każdej sytuacji, jeżeli dopuszczamy się zwiększenia masy poszczególnych części turbiny, montując większych rozmiarów koło lub większy wirnik, to musimy zauważyć, że następuje wzrost bezwładności. Największy moment obrotu oraz moc kieruje się w stronę wyższych obrotów. Jednak zdarzają się sytuacje, które świadczą o „przedobrzeniu” pewnych ulepszeń. W turbosprężarce może wystąpić zjawisko, jakim jest nadmierna prędkość obrotowa, czyli działania maszyny wirnikowej ponad normę. Taki overspeeding daje objaw „pomarańczowej skórki” na tylnej części koła kompresji. Materiał, który tworzy koło, rozszerzy się i kurczy. Podczas nabrania dużej prędkości koło kompresji rozpędza się do wysokiego rozpędu obrotowego, jego rozmiar powiększa się. Takie działanie daje efekt różnego rodzaju pęknięć. Jako że koło kompresji turbosprężarki posiada elastyczność, może ponownie wrócić do swego rozmiaru. Niestety, w rzeczywistości spękania znacznie się poszerzają i mogą doprowadzić do odłamania elementów go tworzących.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Koło kompresji turbosprężarki jest jednym z dwóch wałków obrotowych znajdujących się wewnątrz turbosprężarki. Jest on połączony z wałkiem turbiny i obraca się wraz z nim. Koło kompresji jest odpowiedzialne za kompresowanie powietrza, które jest następnie dostarczane do silnika. Jest ono wykonane z trwałych materiałów, takich jak stopy metali lekkich, aby zapewnić wytrzymałość i trwałość podczas pracy w wysokiej temperaturze i ciśnieniu.
W moim e36 wymienialiśmy koło kompresji na większe (wiadome czemu ;)) efekt o niebo lepszy