Localizations image

Koło kompresji turbosprężarki

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
serwis naprawy turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Koło kompresji turbosprężarki to część składowa turbosprężarki, które obok wirnika jest ulokowane po stronie zimnej maszyny wirnikowej. Jego głównym zadaniem jest sprężanie mas powietrza i ich transport do układu dolotowego. Zlokalizowany jest w wałku wraz z wirnikiem maszyny wirnikowej. Koło kompresji zostało wyprodukowane ze specjalnych stopów aluminium, które cechuje przede wszystkim trwałość i stosunkowo niewielka waga. Masa tego niewielkiego urządzenia odpowiada za okres, w jakim turbosprężarka jest w stanie spoczynku. Istotną rzeczą w kwestii wytwarzania kół kompresji jest przede wszystkim jakość materiałów i sposób ich odlewania, a także odpowiedni dobór do rodzaju turbosprężarki.

Wymiana koła kompresji – serwis Bosch

Znajdująca się w serwisie turbosprężarka ewidentnie znajduje się w fazie awarii. Co może jej dolegać? Jaka część z jej elementów składowych mogła ulec uszkodzeniu? Może okazać się, że wymiana koła kompresji będzie ostatecznym zażegnaniem problemów maszyny wirnikowej. Na jaką część warto się zdecydować, żeby była ona trwała? Mamy do wyboru odlewane koła kompresji oraz koła kompresji CNC. Zasadniczą różnicą pomiędzy tymi dwoma rodzajami kół to przede wszystkim metoda i materiał ją tworzący. Koła kompresji CNC (billet compressor wheel) to elementy wykonane przy pomocy maszyn CNC metodą, jaką jest frezowanie. Co jest jego cechą? Na pewno większa trwałość, ze względu na wykorzystanie jednorodnego stopu aluminium. Koła kompresji (billet), które są tworzone z różnorodnego materiału, wymagają znacznej ilości poprawek w porównaniu do kół wykonanych sposobem CNC. Tak jest w przypadku kół kompresji odlewanych. Główną ich zaletą jest niski koszt produkcji. Jednak ich trwałość jest dość wątpliwa, poprzez wykorzystanie niejednolitego materiału tworzącego, co może skutkować rozerwaniem koła kompresji na małe kawałki. Kute koła kompresji mają zwiększoną wydajność swej pracy nawet o 4-6%, jak również zwiększoną odporność na wszelkiego rodzaju uszkodzenia, w stosunku do kół tworzonych sposobem odlewniczym. Dzięki zastosowaniu metody CNC istnieje sposobność wytworzenia tych elementów w dowolnej wielkości i liczbie.

Co daje większe koło kompresji?

Montaż większego koła kompresji to zwiększenie obrotów w turbodoładowaniu. Jeżeli zdecydujemy się na taki krok, to konieczne będzie zastosowanie modyfikacji w części zimnej turbosprężarki. Większe koło kompresji to i większy wirnik, który ma za zadanie je napędzać. W każdej sytuacji, jeżeli dopuszczamy się zwiększenia masy poszczególnych części turbiny, montując większych rozmiarów koło lub większy wirnik, to musimy zauważyć, że następuje wzrost bezwładności. Największy moment obrotu oraz moc kieruje się w stronę wyższych obrotów. Jednak zdarzają się sytuacje, które świadczą o „przedobrzeniu” pewnych ulepszeń. W turbosprężarce może wystąpić zjawisko, jakim jest nadmierna prędkość obrotowa, czyli działania maszyny wirnikowej ponad normę. Taki overspeeding daje objaw „pomarańczowej skórki” na tylnej części koła kompresji. Materiał, który tworzy koło, rozszerzy się i kurczy. Podczas nabrania dużej prędkości koło kompresji rozpędza się do wysokiego rozpędu obrotowego, jego rozmiar powiększa się. Takie działanie daje efekt różnego rodzaju pęknięć. Jako że koło kompresji turbosprężarki posiada elastyczność, może ponownie wrócić do swego rozmiaru. Niestety, w rzeczywistości spękania znacznie się poszerzają i mogą doprowadzić do odłamania elementów go tworzących.

Komentarze

Szymon 2023-01-16 10:15:57

Koło kompresji turbosprężarki jest jednym z dwóch wałków obrotowych znajdujących się wewnątrz turbosprężarki. Jest on połączony z wałkiem turbiny i obraca się wraz z nim. Koło kompresji jest odpowiedzialne za kompresowanie powietrza, które jest następnie dostarczane do silnika. Jest ono wykonane z trwałych materiałów, takich jak stopy metali lekkich, aby zapewnić wytrzymałość i trwałość podczas pracy w wysokiej temperaturze i ciśnieniu.

chris 2021-08-19 12:36:13

W moim e36 wymienialiśmy koło kompresji na większe (wiadome czemu ;)) efekt o niebo lepszy

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO