Kiedy włącza się turbo w dieslu?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Swoją pracę turbo rozpoczyna już od momentu odpalenia jednostki napędowej i funkcjonuje nieprzerwanie do momentu wyłączenia zasilania, tak więc, jeśli zatrzymasz się na światłach, to turbo w takiej sytuacji również pracuje. Z racji tego, że w okolicach 3000- 3500 obr/min odczuwalna jest praca turbosprężarki, wielu kierowców mylnie uważa, że to właśnie wtedy turbo zaczyna swoją pracę, co więcej, prawidłowo działająca turbina jest niemożliwa do usłyszenia, inaczej wygląda sytuacja, kiedy dojdzie do jej awarii, wtedy obecne są dźwięki takie, jak syczenie, gwizdanie czy też wycie.
Turbodoładowanie - jak jeździć dieslem z turbiną
Turbodoładowane samochody z silnikiem diesla wymagają szczególnego traktowania, w pierwszej kolejności pamiętać należy o tym, że kręcenie zimnego silnika nie tylko go obciąża, ale również może doprowadzić do jego zatarcia, ponieważ nierozgrzany olej silnikowy pozbawiony jest swoich właściwości smarnych – dlatego też pierwsze kilkanaście kilometrów należy pokonywać spokojnym tempem na niskich obrotach.
Pamiętać również należy o tym, aby przed uruchomieniem pojazdu odczekać, aż zgasną kontrolki – szczególną uwagę zwrócić należy na kontrolkę świecy żarowej – natychmiastowe odpalenie silnika spowodować może, że mieszanka paliwowo-powietrzna ulegnie samozapłonowi w nieodpowiednim momencie, co spowodować może między innymi uszkodzenie łożysk lub tłoków.
Jeżeli chodzi o wyłączanie auta, to po dynamicznej jeździe należy odczekać 1-2 minuty w celu schłodzenia turbiny, ale również w tym czasie wirnik turbosprężarki może swobodnie wyhamować. Natychmiastowe odcięcie zasilania, podczas kiedy wirnik turbiny jeszcze pracuje, spowodować może koksowanie się oleju, który może nie tylko spowodować zator w przewodach, ale również doprowadzić do zablokowania zmiennej geometrii turbiny.
Obroty a załączanie się turbiny - czy turbina pracuje na biegu jałowym?
Jak już zostało wspomniane, turbina swoją pracę rozpoczyna od momentu uruchomienia jednostki napędowej i pracuje nieprzerwanie, aż do wyłączenia silnika, podczas jazdy przez miasto kilkukrotnie zatrzymujesz się na światłach – turbina nie przestaje pracować, nawet kiedy wrzucisz bieg jałowy.
Usterki turbosprężarki - objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie?
Dźwięk uszkodzonej turbiny, taki jak zgrzytanie, pisk czy też pohukiwanie są nieodłącznymi elementami informującymi o awarii turbosprężarki. Oznaką usterki turbiny jest również zaburzona praca silnika, spadek osiągów pojazdu, ciemne gęste kłęby dymu wydobywające się z rury wydechowej, w przypadku spalania się oleju, który wyciekł do wydechu - spaliny te mogą mieć kolor szary. Niesprawna turbosprężarka powodować może, że auto przejdzie w tryb pracy awaryjnej oraz nastąpi większe spalanie paliwa.
Przy jakich obrotach załącza się turbina w samochodzie- czy turbosprężarka działa przez cały czas pracy silnika?
Turbina działa przez cały czas pracy jednostki napędowej, jednak charakterystyczne wbicie w fotel odczuwalne jest przy większych obrotach, zazwyczaj jest to 3000 - 3500 obr/min.
Spaliny napędzają turbosprężarkę już od najniższych obrotów, z kolei zwłoka pojazdy w przypadku wciskania pedału gazu określana jest jako turbodziura, jej występowanie wskazywać może na nieszczelny aktuator lub zablokowane przez nagar kierownice spalin zmiennej geometrii turbiny.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek