Turbosprężarka może wymagać wymiany lub regeneracji, gdy zaobserwujemy poniższe objawy uszkodzonego turbo w naszym aucie:
1. Wyciek oleju - obecność oleju w miejscach, gdzie nie powinien się znajdować, może sygnalizować wycieki z turbosprężarki. To oznaka, że turbina wymaga wymiany lub naprawy.
2. Specyficzne hałasy w okolicy maski - nietypowe dźwięki, takie jak gwizdanie, pisk lub stukanie, są często znakiem problemów z turbosprężarką.
3. Ogólna utrata mocy silnika, szczególnie podczas przyśpieszania – może to oznaczać awarię turbiny. Jest to najczęstszych z symptomów zepsucia podzespołu.
4. Kopcenie z wydechu - ciemny dym z wydechu, zwłaszcza o zabarwieniu niebieskim, może sugerować problemy z turbosprężarką. Nieprawidłowe spalanie paliwa może być konsekwencją niesprawności tej części.
5. Brak oleju oraz kontrolka Check Engine - niedostateczna podaż oleju do turbosprężarki może prowadzić do jej uszkodzenia. Spadki poziomu oleju w silniku mogą świadczyć o konieczności interwencji lub wymiany turbiny.
Zauważając te symptomy, kierowcy mogą szybko zidentyfikować potencjalne problemy z turbosprężarką i podjąć odpowiednie kroki, aby uniknąć poważniejszych uszkodzeń. Wczesne wykrycie oraz naprawa awarii turbosprężarki może pomóc uniknąć dalszych uszkodzeń silnika.


W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Po czym poznać, że turbina się kończy?
Oto kilka oznak, które mogą sugerować, że turbosprężarka znajduje się w złym stanie i może wymagać naprawy lub wymiany:
- nagły spadek mocy pojazdu, zwłaszcza podczas przyspieszania, może wskazywać na problemy z wydajnością turbosprężarki,
- gwizdanie, piski, stukanie lub inne nietypowe dźwięki podczas jazdy mogą świadczyć o mechanicznych problemach z turbosprężarką.
- dym z wydechu może świadczyć o spalaniu oleju, co może być związane z wyciekami lub uszkodzeniem wewnątrz turbiny.
- wyciek oleju w obszarze układu dolotowego może wskazywać na wewnętrzne uszkodzenia części,
- wzrost zużycia oleju może wynikać z wycieków lub spalania oleju wskutek problemów z turbosprężarką.
Jak szybko kręci się turbosprężarka?

Szybkość obrotowa turbosprężarki jest uzależniona od kilku czynników, takich jak projekt silnika, rozmiar i rodzaj turbosprężarki, a także obciążenie silnika. Typowe zakresy prędkości obrotowej turbosprężarki wahają się od kilku tysięcy do kilkunastu tysięcy obrotów na minutę (RPM). Jednak dokładna prędkość obrotowa może być różna w zależności od konkretnego modelu pojazdu, silnika i turbosprężarki.
Jak działa turbina w dieslu?
Turbosprężarka w silniku diesla działa poprzez odzyskiwanie energii z gazów spalinowych. Gazy te napędzają wirnik turbo, który spręża powietrze przed dostarczeniem go do komory spalania. Zwiększa to ilość powietrza, co pozwala na lepsze spalanie paliwa oraz zwiększa moc silnika. W skrócie turbosprężarka poprawia efektywność jednostki napędowej przez zwiększenie ciśnienia dostarczanego powietrza.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze