blog

Kiedy wiadomo, że turbosprężarka wymaga wymiany lub naprawy? - 5 najczęstszych oznak awarii

21 grudnia 2023

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

Turbosprężarka może wymagać wymiany lub regeneracji, gdy zaobserwujemy poniższe objawy uszkodzonego turbo w naszym aucie:

1. Wyciek oleju - obecność oleju w miejscach, gdzie nie powinien się znajdować, może sygnalizować wycieki z turbosprężarki. To oznaka, że turbina wymaga wymiany lub naprawy.
2. Specyficzne hałasy w okolicy maski - nietypowe dźwięki, takie jak gwizdanie, pisk lub stukanie, są często znakiem problemów z turbosprężarką.
3. Ogólna utrata mocy silnika, szczególnie podczas przyśpieszania – może to oznaczać awarię turbiny. Jest to najczęstszych z symptomów zepsucia podzespołu.
4. Kopcenie z wydechu - ciemny dym z wydechu, zwłaszcza o zabarwieniu niebieskim, może sugerować problemy z turbosprężarką. Nieprawidłowe spalanie paliwa może być konsekwencją niesprawności tej części.
5. Brak oleju oraz kontrolka Check Engine - niedostateczna podaż oleju do turbosprężarki może prowadzić do jej uszkodzenia. Spadki poziomu oleju w silniku mogą świadczyć o konieczności interwencji lub wymiany turbiny.

Zauważając te symptomy, kierowcy mogą szybko zidentyfikować potencjalne problemy z turbosprężarką i podjąć odpowiednie kroki, aby uniknąć poważniejszych uszkodzeń. Wczesne wykrycie oraz naprawa awarii turbosprężarki może pomóc uniknąć dalszych uszkodzeń silnika.

Wydech samochodowy
Pracownia regeneracji turbosprężarek

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Po czym poznać, że turbina się kończy?

Oto kilka oznak, które mogą sugerować, że turbosprężarka znajduje się w złym stanie i może wymagać naprawy lub wymiany:

- nagły spadek mocy pojazdu, zwłaszcza podczas przyspieszania, może wskazywać na problemy z wydajnością turbosprężarki,
- gwizdanie, piski, stukanie lub inne nietypowe dźwięki podczas jazdy mogą świadczyć o mechanicznych problemach z turbosprężarką.
- dym z wydechu może świadczyć o spalaniu oleju, co może być związane z wyciekami lub uszkodzeniem wewnątrz turbiny.
- wyciek oleju w obszarze układu dolotowego może wskazywać na wewnętrzne uszkodzenia części,
- wzrost zużycia oleju może wynikać z wycieków lub spalania oleju wskutek problemów z turbosprężarką.

Jak szybko kręci się turbosprężarka?

Turbo w dieslu

Szybkość obrotowa turbosprężarki jest uzależniona od kilku czynników, takich jak projekt silnika, rozmiar i rodzaj turbosprężarki, a także obciążenie silnika. Typowe zakresy prędkości obrotowej turbosprężarki wahają się od kilku tysięcy do kilkunastu tysięcy obrotów na minutę (RPM). Jednak dokładna prędkość obrotowa może być różna w zależności od konkretnego modelu pojazdu, silnika i turbosprężarki.

Jak działa turbina w dieslu?

Turbosprężarka w silniku diesla działa poprzez odzyskiwanie energii z gazów spalinowych. Gazy te napędzają wirnik turbo, który spręża powietrze przed dostarczeniem go do komory spalania. Zwiększa to ilość powietrza, co pozwala na lepsze spalanie paliwa oraz zwiększa moc silnika. W skrócie turbosprężarka poprawia efektywność jednostki napędowej przez zwiększenie ciśnienia dostarczanego powietrza.

Oceń wpis Aktualna ocena:  5.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 5.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60