Localizations image

Kiedy turbo jest do wymiany?

Czas przeczytania tekstu: 3 minuty
Ponad 3000 turbosprężarek dostępnych od 390zł!
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5
Kiedy turbo jest do wymiany?
Kiedy turbo jest do wymiany?

Urządzenie turbo jest dość trwałe, dlatego według jego producentów swoją żywotnością powinno dorównać żywotności jednostki napędowej. Jednak w praktyce prawidłowo eksploatowana turbosprężarka powinna posłużyć na około 200 tysięcy kilometrów. W sytuacji, kiedy występują jakiekolwiek objawy wskazujące na jej awarię, turbina powinna zostać poddana diagnostyce, a następnie regeneracji bądź procesowi wymiany na nową lub zregenerowaną. Jednak wiadomo, że z czasem możliwości turbosprężarki oraz jej funkcjonowanie mogą ulec pogorszeniu, którego powodem może się okazać niewłaściwa eksploatacja użytkownika. Do zaniedbań właściciela samochodu, które źle wpływają na naszą turbinę należy także brak regularnych przeglądów układu turbo, brak systematycznej wymiany oleju silnikowego, a także filtrów.

Problemy z turbosprężarką – kiedy zgłosić się do warsztatu? - Jak sprawdzić czy turbina jest sprawna

Podczas pojawienia się pierwszych objawów, które mogą być związane z awarią turbosprężarki, warto jak najszybciej udać się do profesjonalnego serwisu po fachową diagnozę, zanim uśmiercimy cały silnik. Do jednych z najbardziej charakterystycznych objawów świadczących o możliwej awarii urządzenia turbo zaliczymy: nietypowe odgłosy wydobywające się z komory silnika, które nasilają się wraz z jego obciążeniem. Kolejnym objawem jest wysokie zużycie oleju silnikowego, ponieważ środek smarny przenika przez wyrobione uszczelnienia i jest wtłaczany wraz z powietrzem do komór spalania. Jeżeli z samochód dymi na czarno, to może być oznaką, że do cylindrów dociera za mało powietrza, żeby spalanie paliwa odbywało się w sposób poprawny, albo też do silnika trafia zbyt dużo paliwa na skutek innych awarii. Kolejnym symptomem uszkodzenia turbiny jest zapalanie się kontrolki „Check engine” w sposób regularny, samochód niemal przestaje reagować na gaz i niezauważalnie przyspiesza – to wtedy silnik przechodzi w tryb awaryjny.

1. Turbosprężarki - kiedy warto je regenerować? - Turbosprężarka

W większości występujących awarii turbosprężarki można je wyeliminować, najlepszym wtedy wyjściem jest regeneracja turbo. Turbosprężarki po profesjonalnie przeprowadzonej regeneracji są w stanie bezproblemowo pracować nawet przez kolejne setki tysięcy kilometrów. Do najczęstszych usterek urządzenia turbo zaliczymy rozszczelnienie wirnika, mogą również zużyć się łożyska, które z kolei mogą zniszczyć wirnik. Czasami układ zmiennej geometrii się zapieka lub uszkodzeniu ulegają elementy przekazania napędu przy sterowaniu elektrycznym. Regenerację turbosprężarki warto powierzyć wyspecjalizowanemu serwisowi.

2.Jakie są pierwsze objawy uszkodzenia turbosprężarki? - Uszkodzona turbina objawy

Do pierwszych objawów awarii turbosprężarki, które uda nam się zauważyć, należy odczuwalny spadek mocy silnika, wyczujemy wtedy, że samochód nie przyspiesza tak szybko, jak kiedyś oraz nie osiąga maksymalnej prędkości. Spadkowi mocy bardzo często towarzyszą niepokojące odgłosy i drgania, które dochodzą spod maski auta. Praktycznie każda turbosprężarka generuje pewien poziom hałasu, którego tak naprawdę większość ludzi nie zauważa, jednak gdy ten dźwięk robi się coraz głośniejszy, przez co bardziej zauważalny i zmienia się w dowolny sposób, może to wskazywać na awarię urządzenia. Do innego łatwo zauważalnego objawu uszkodzenia turbiny zaliczymy zwiększone zadymienie spalin – tutaj zarówno niebieski, jak i czarny dym będą wskazywać na nieprawidłową pracę turbosprężarki. Ostatnim symptomem, który wskazuje na uszkodzenie turbo, jest zauważalny za wysoki ubytek oleju silnikowego.

3. Uszkodzona turbosprężarka – objawy - Objawy uszkodzonej turbiny Diesel

Uszkodzenie turbosprężarki jest w stanie przyczynić się do zniszczenia silnika. Dlatego po zauważeniu któregokolwiek objawu awarii turbiny trzeba jak najszybciej udać się do mechanika. Symptomami uszkodzonej turbosprężarki jest gwizd towarzyszący jej pracy, nasilający się wraz ze wzrostem obrotów, spadek osiągów auta oraz jego nieregularne rozwijanie mocy.

Uszkodzona turbosprężarka – objawy
Uszkodzona turbosprężarka – objawy

W przypadku już bardzo zużytej turbiny do objawów dochodzi kopcenie olejem, które nasila się przy mocniejszym dodaniu gazu. Uszkodzona turbina będzie pobierać dużo większą ilość oleju silnikowego, co jest spowodowane podwyższoną temperaturą i zwiększonym tarciem.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Geometria turbiny 02 października 2018

Geometria turbiny

1. ZMIENNA GEOMETRIA TURBIN VNT VTG Forum Turbosprężarek – naprawy, regeneracje, odn...

Jak sprawdzić, czy działa turbina? 25 listopada 2020

Jak sprawdzić, czy działa turbina?

Jak sprawdzić, czy działa turbina, jeżeli jesteśmy w trakcie dalekiej podróży na au...

Turbina w samochodzie - co to jest? 20 Grudzień 2021

Turbina w samochodzie - co to jest?

Turbina w samochodzie - co to jest?Turbosprężarka, turbina w samochodzie Diesel, j...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO