Kiedy turbo jest do wymiany?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Urządzenie turbo jest dość trwałe, dlatego według jego producentów swoją żywotnością powinno dorównać żywotności jednostki napędowej. Jednak w praktyce prawidłowo eksploatowana turbosprężarka powinna posłużyć na około 200 tysięcy kilometrów. W sytuacji, kiedy występują jakiekolwiek objawy wskazujące na jej awarię, turbina powinna zostać poddana diagnostyce, a następnie regeneracji bądź procesowi wymiany na nową lub zregenerowaną. Jednak wiadomo, że z czasem możliwości turbosprężarki oraz jej funkcjonowanie mogą ulec pogorszeniu, którego powodem może się okazać niewłaściwa eksploatacja użytkownika. Do zaniedbań właściciela samochodu, które źle wpływają na naszą turbinę należy także brak regularnych przeglądów układu turbo, brak systematycznej wymiany oleju silnikowego, a także filtrów.
Problemy z turbosprężarką – kiedy zgłosić się do warsztatu? - Jak sprawdzić czy turbina jest sprawna
Podczas pojawienia się pierwszych objawów, które mogą być związane z awarią turbosprężarki, warto jak najszybciej udać się do profesjonalnego serwisu po fachową diagnozę, zanim uśmiercimy cały silnik. Do jednych z najbardziej charakterystycznych objawów świadczących o możliwej awarii urządzenia turbo zaliczymy: nietypowe odgłosy wydobywające się z komory silnika, które nasilają się wraz z jego obciążeniem. Kolejnym objawem jest wysokie zużycie oleju silnikowego, ponieważ środek smarny przenika przez wyrobione uszczelnienia i jest wtłaczany wraz z powietrzem do komór spalania. Jeżeli z samochód dymi na czarno, to może być oznaką, że do cylindrów dociera za mało powietrza, żeby spalanie paliwa odbywało się w sposób poprawny, albo też do silnika trafia zbyt dużo paliwa na skutek innych awarii. Kolejnym symptomem uszkodzenia turbiny jest zapalanie się kontrolki „Check engine” w sposób regularny, samochód niemal przestaje reagować na gaz i niezauważalnie przyspiesza – to wtedy silnik przechodzi w tryb awaryjny.
1. Turbosprężarki - kiedy warto je regenerować? - Turbosprężarka
W większości występujących awarii turbosprężarki można je wyeliminować, najlepszym wtedy wyjściem jest regeneracja turbo. Turbosprężarki po profesjonalnie przeprowadzonej regeneracji są w stanie bezproblemowo pracować nawet przez kolejne setki tysięcy kilometrów. Do najczęstszych usterek urządzenia turbo zaliczymy rozszczelnienie wirnika, mogą również zużyć się łożyska, które z kolei mogą zniszczyć wirnik. Czasami układ zmiennej geometrii się zapieka lub uszkodzeniu ulegają elementy przekazania napędu przy sterowaniu elektrycznym. Regenerację turbosprężarki warto powierzyć wyspecjalizowanemu serwisowi.
2.Jakie są pierwsze objawy uszkodzenia turbosprężarki? - Uszkodzona turbina objawy
Do pierwszych objawów awarii turbosprężarki, które uda nam się zauważyć, należy odczuwalny spadek mocy silnika, wyczujemy wtedy, że samochód nie przyspiesza tak szybko, jak kiedyś oraz nie osiąga maksymalnej prędkości. Spadkowi mocy bardzo często towarzyszą niepokojące odgłosy i drgania, które dochodzą spod maski auta. Praktycznie każda turbosprężarka generuje pewien poziom hałasu, którego tak naprawdę większość ludzi nie zauważa, jednak gdy ten dźwięk robi się coraz głośniejszy, przez co bardziej zauważalny i zmienia się w dowolny sposób, może to wskazywać na awarię urządzenia. Do innego łatwo zauważalnego objawu uszkodzenia turbiny zaliczymy zwiększone zadymienie spalin – tutaj zarówno niebieski, jak i czarny dym będą wskazywać na nieprawidłową pracę turbosprężarki. Ostatnim symptomem, który wskazuje na uszkodzenie turbo, jest zauważalny za wysoki ubytek oleju silnikowego.
3. Uszkodzona turbosprężarka – objawy - Objawy uszkodzonej turbiny Diesel
Uszkodzenie turbosprężarki jest w stanie przyczynić się do zniszczenia silnika. Dlatego po zauważeniu któregokolwiek objawu awarii turbiny trzeba jak najszybciej udać się do mechanika. Symptomami uszkodzonej turbosprężarki jest gwizd towarzyszący jej pracy, nasilający się wraz ze wzrostem obrotów, spadek osiągów auta oraz jego nieregularne rozwijanie mocy.
W przypadku już bardzo zużytej turbiny do objawów dochodzi kopcenie olejem, które nasila się przy mocniejszym dodaniu gazu. Uszkodzona turbina będzie pobierać dużo większą ilość oleju silnikowego, co jest spowodowane podwyższoną temperaturą i zwiększonym tarciem.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Nie ma jednej odpowiedzi, kiedy należy wymienić turbosprężarkę, ponieważ to zależy od wielu czynników, takich jak styl jazdy, warunki eksploatacji, jakość i częstotliwość serwisowania, a także jakość użytych części. Jednak pewne objawy mogą sugerować, że turbosprężarka wymaga naprawy lub wymiany:
Brak mocy silnika - jeśli Twoje auto traci moc, może to oznaczać, że turbosprężarka nie działa prawidłowo lub jest zanieczyszczona.
Dziwne dźwięki - gwizdanie lub huczenie pod maską mogą wskazywać na problem z turbosprężarką.
Wydobywanie się nieprawidłowych dymów z wydechu - Czarny dym to objaw zanieczyszczenia oleju lub problem z układem smarowania.
W przypadku nieprawidłowego działania turbosprężarki, zaleca się kontakt z profesjonalnym mechanikiem, który może dokładnie zdiagnozować problem i zalecić odpowiednie naprawy. W przypadku bardzo zużytej turbosprężarki, lub jej awarii, konieczna jest wymiana na nową. Warto też zwrócić uwagę na zalecenia dotyczące serwisowania turbosprężarki określone przez producenta w instrukcji obsługi oraz pamiętać o regularnym serwisie samochodu.