
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Prawidłowo eksploatowana turbosprężarka powinna wystarczyć na około 200 tysięcy kilometrów. Jeżeli wystąpią jakiekolwiek objawy, które wskazują na awarię turbiny, powinna ona zostać poddana diagnostyce jak najszybciej, a następnie procesom naprawczo-regeneracyjnym. Żywotność turbosprężarki zależy od sposobu użytkowania jednostki z takim urządzeniem, dlatego powinniśmy stosować kilka ważnych zasad, np. dynamiczna jazda tylko na rozgrzanym silniku – czyli nic innego, jak odczekanie około 30 sekund, aby olej rozprowadził się po całej instalacji i osiągnął roboczą temperaturę. Powinniśmy również pamiętać o regularnej kontroli oleju, a także jego wymianie wraz z filtrami. Ważną kwestią jest także chłodzenie silnika po dłuższej, dynamicznej jeździe, czyli odczekanie 2-3 minut przed zgaszeniem samochodu.
Problemy z turbosprężarką – kiedy zgłosić się do warsztatu? - Uszkodzoną turbina czy można jechać
Do warsztatu powinniśmy się zgłosić niezwłocznie jeżeli zauważymy objawy takie, jak:
1. Nietypowe odgłosy turbiny – powodem do obaw jest moment, w którym turbosprężarka wydaje przy pracy metaliczny odgłos tarcia, które nasila się wraz z obciążeniem silnika.
2. Wysokie zużycie oleju
3. Regularne i częste zapalanie się kontrolki „Check engine” – silnik będzie przechodził w tryb awaryjny.
4. Brak mocy silnika – samochód ociężale nabiera prędkości, a także ma problemy z osiągnięciem prędkości maksymalnej.
Pamiętajmy, aby nie jeździć z uszkodzoną turbosprężarką, ponieważ przez to może dojść do jeszcze bardziej rozległych uszkodzeń silnika, dlatego, kiedy zauważymy jakiekolwiek objaw, mówiący o uszkodzeniu naszej turbiny, powinniśmy się niezwłocznie udać do serwisu.
1. Turbosprężarki - kiedy warto je regenerować? - Jazda z uszkodzoną turbiną
Większość występujących awarii turbosprężarek można wyeliminować – najlepszym więc wyjściem jest jej regeneracja. Z praktycznego punktu widzenia zregenerowana turbosprężarka może pracować bezproblemowo nawet kolejne setki tysięcy kilometrów. Do jednym z najczęstszych usterek turbosprężarki jest rozszczelnienie wirnika. Jest też opcja, że zużyły się łożyska, a te z kolei niszczą wirnik. Warto pamiętać, aby regenerację turbosprężarek powierzyć profesjonalistom.
2. Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie? - Dźwięk uszkodzonej turbiny
Do objawów uszkodzenia turbosprężarki zaliczamy między innymi to, że samochód szarpie w trakcie zwiększania prędkości. Innym objawem jest zauważalny gęsty i ciemny dym z rury wydechowej, który daje się we znaki najbardziej przy zwiększaniu obrotów. Spadek mocy jest kolejnym objawem świadczącym o uszkodzeniu turbiny, samochód wtedy niechętnie zbiera się do startu, a wejście w wyższy zakres obrotów sprawi dużo problemów. Kolejnym widocznym gołym okiem objawem jest wydostający się z rury wydechowej ciemny, gęsty dym, który nasila się przy nabieraniu prędkości. Uszkodzona turbosprężarka z reguły będzie pobierać o wiele większą ilość oleju z powodu zwiększonego tarcia i podwyższoną temperaturę.
3. Jakie są pierwsze objawy uszkodzenia turbosprężarki? - Objawy uszkodzonej turbiny 1.9 tdi
Pierwsze objawy uszkodzonej turbosprężarki jest dostrzec bardzo łatwo, szczególnie kiedy samochód jest użytkowany na co dzień przez tego samego kierowcę, są to:
1. Odczuwalny spadek mocy silnika, samochód opornie nabiera prędkości, a osiągnięcie prędkości maksymalnej stanowi nie lada wyzwanie.
2. Nadmierne wydobywanie się dymu z rury wydechowej, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze