Istnieje kilka częstych oznak, które mogą wskazywać na konieczność regeneracji lub wymiany turbosprężarki:
1. Spadek mocy jednostki napędowej- nagły spadek mocy pojazdu podczas jazdy może sygnalizować problemy z turbosprężarką.
2. Gwizdanie lub pisk- nietypowe dźwięki dochodzące z obszaru turbiny mogą oznaczać awarię, a także mocno obniżają komfort jazdy.
3. Wyświetlanie Check Engine- odczytanie komunikatów błędów z systemu diagnostycznego pojazdu, związanych z układem turbosprężarki, może świadczyć o potencjalnych problemach z tym podzespołem.
4. Zwiększone zużycie oleju silnikowego- jeśli pojazd nagle zaczyna zużywać więcej oleju niż zwykle, może to wskazywać na wyciek oleju z turbiny lub na kłopoty z uszczelnieniem.
5. Obecność dymu z wydechu- widoczny dym (czarny, biały lub niebieski) z wydechu może być objawem niewłaściwej pracy turbosprężarki.
Powyższe objawy mogą sugerować potencjalne problemy z turbosprężarką, jednak pamiętaj, że diagnoza powinna być przeprowadzona przez wykwalifikowanego mechanika lub serwis specjalizujący się w układach turbodoładowania. Dopiero po dokładnym sprawdzeniu, specjalista jest w stanie określić, kiedy turbo jest do regeneracji.


W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Proces regeneracji turbosprężarki
Proces regeneracji turbosprężarki obejmuje kilka kluczowych etapów:
1. Diagnoza- pierwszym krokiem regeneracji jest dokładne sprawdzenie części, aby zidentyfikować problemy i ustalić zakres naprawy. Mechanik sprawdza objawy, wykonuje testy i diagnozuje, co jest nieprawidłowe w działaniu turbosprężarki.
2. Demontaż-po ustaleniu problemów, turbosprężarka jest demontowana z pojazdu. To pozwala na dokładniejszą ocenę stanu i sprawdzenie uszkodzeń.
3. Rozbiórka i czyszczenie- turbina jest rozbierana na części składowe, a następnie każdy z elementów jest dokładnie oczyszczany z zanieczyszczeń.
4. Sprawdzenie i naprawa uszkodzeń- każda z części turbosprężarki jest sprawdzana pod kątem usterek. Elementy, które są zepsute lub zużyte są naprawiane lub wymieniane.
5. Złożenie – po zregenerowaniu turbosprężarka jest ponownie składana. Podczas tego procesu stosuje się nowe uszczelki, aby zapewnić prawidłowe uszczelnienie.
6. Testowanie- komponent przechodzi przez różne badania, aby upewnić się, że działa poprawnie.
7. Montaż- po zakończeniu wszystkich procesów naprawczych i testów, turbosprężarka jest montowana z powrotem do pojazdu, a następnie silnik jest sprawdzany pod kątem działania.
Czym jest wyważanie turbo?

Wyważanie turbosprężarki to proces, w którym balansuje się wirnik turbiny. Głównym celem tego procesu jest zapewnienie równowagi i eliminacja drgań oraz wibracji, które mogą powstać podczas pracy turbo. Wirnik składający się z łopatek musi być równomiernie zrównoważony, aby zapewnić płynną, stabilną pracę i zmniejszyć zużycie oraz ryzyko awarii. Zatem proces wyważania polega na dokładnym pomiarze i korekcji nierówności w rozkładzie masy.
Ile kosztuje regeneracja turbiny?
Cena regeneracji turbosprężarki w przypadku silników zazwyczaj oscyluje w granicach od 200 do 400 zł. Do podanej kwoty należy jednak dodać koszty związane z zakupem części i pracy mechanika, co może podnieść cenę do około 500-700 zł. Koszt naprawy turbosprężarki w silnikach Diesla różni się w zależności od modelu turbiny, stopnia uszkodzenia oraz wybranego warsztatu. Jeśli chcesz się dowiedzieć, ile będzie kosztować naprawa w Twoim aucie, najlepiej skontaktuj się z profesjonalnym serwisem, aby uzyskać dokładną wycenę usługi.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze