
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Turbosprężarka swoją pracę rozpoczyna już od momentu uruchomienia jednostki napędowej. Jednak ze względu na to, że jej praca jest odczuwalna dopiero przy wyższych obrotach (2500 - 3000 obr/min) wielu kierowców omyłkowo szuka odpowiedzi na pytanie, przy jakich obrotach załącza się turbina. Kolejne pytanie, na które poszukiwana jest często odpowiedź, to czy turbina pracuje na biegu jałowym? Oczywiście, że tak. Podczas chwilowego postoju, czy to na światłach, czy to na parkingu, dopóki pojazd nie zostanie wyłączony turbina w dalszym ciągu pracuje. Również w celu wyhamowania wirnika turbiny oraz ochłodzenia turbo po długiej podróży należy pozostawia się auto na kilka minut na tzw. luzie.
1. Jazda z uszkodzona turbina i jej konsekwencje
Ignorowanie oznak wskazujących na występowanie awarii układu turbodoładowania nie tylko doprowadzić może do uszkodzenia samej turbosprężarki oraz jednostki napędowej pojazdu. Zagrożony również jest filtr cząstek stałych DPF/FAP, częściej się zapycha.
Warto zatem przeprowadzać systematyczne diagnostyki układu turbodoładowania, a co najważniejsze, szybko reagować nawet na najmniejsze objawy awarii turbosprężarki, które w przyszłości spowodować mogą poważne problemy.

Przyczyny uszkodzenia turbiny
W większości przypadków przyczyną awarii układu turbodoładowania jest niedostateczna wiedza i brak świadomości właścicieli pojazdów na pewne czynności i ich konsekwencje w przyszłości. Zaniechanie systematycznej kontroli poziomu oleju silnikowego oraz cyklicznej wymiany filtra oleju zaraz obok zbyt wysokiego ciśnienia oleju są najczęstszymi przyczynami, które doprowadzają do uszkodzenia turbosprężarki.
Turbo, ze względu na swoją pracę w ciężkich warunkach, takich jak wysoka temperatura spalin wymaga odpowiedniej ilości oleju, który ma właściwości nie tylko antykorozyjne, ale także i chłodzące. Turbina wymaga również stosownego smarowania, aby nie doszło do zatarcia jej elementu obrotowego, jakim jest wirnik turbiny.
Przyczyną awarii turbo może być również awaria układu paliwowego – zjawisko takie, jak lejące wtryski powodować może, że paliwo przedostawać się będzie do oleju silnikowego, rozrzedzając go, przez co straci on swoje właściwości.
Jeżeli zastanawiasz się, jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna zapraszamy do skorzystania z oferty naszego serwisu. Oferujemy nie tylko sprawdzenie samej turbosprężarki, ale również diagnostykę całego pojazdy przy użyciu specjalistycznego komputera.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze