Kiedy następuje załączanie turbiny w samochodzie?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Turbosprężarka swoją pracę rozpoczyna już od momentu uruchomienia jednostki napędowej. Jednak ze względu na to, że jej praca jest odczuwalna dopiero przy wyższych obrotach (2500 - 3000 obr/min) wielu kierowców omyłkowo szuka odpowiedzi na pytanie, przy jakich obrotach załącza się turbina. Kolejne pytanie, na które poszukiwana jest często odpowiedź, to czy turbina pracuje na biegu jałowym? Oczywiście, że tak. Podczas chwilowego postoju, czy to na światłach, czy to na parkingu, dopóki pojazd nie zostanie wyłączony turbina w dalszym ciągu pracuje. Również w celu wyhamowania wirnika turbiny oraz ochłodzenia turbo po długiej podróży należy pozostawia się auto na kilka minut na tzw. luzie.
1. Jazda z uszkodzona turbina i jej konsekwencje
Ignorowanie oznak wskazujących na występowanie awarii układu turbodoładowania nie tylko doprowadzić może do uszkodzenia samej turbosprężarki oraz jednostki napędowej pojazdu. Zagrożony również jest filtr cząstek stałych DPF/FAP, częściej się zapycha.
Warto zatem przeprowadzać systematyczne diagnostyki układu turbodoładowania, a co najważniejsze, szybko reagować nawet na najmniejsze objawy awarii turbosprężarki, które w przyszłości spowodować mogą poważne problemy.
Przyczyny uszkodzenia turbiny
W większości przypadków przyczyną awarii układu turbodoładowania jest niedostateczna wiedza i brak świadomości właścicieli pojazdów na pewne czynności i ich konsekwencje w przyszłości. Zaniechanie systematycznej kontroli poziomu oleju silnikowego oraz cyklicznej wymiany filtra oleju zaraz obok zbyt wysokiego ciśnienia oleju są najczęstszymi przyczynami, które doprowadzają do uszkodzenia turbosprężarki.
Turbo, ze względu na swoją pracę w ciężkich warunkach, takich jak wysoka temperatura spalin wymaga odpowiedniej ilości oleju, który ma właściwości nie tylko antykorozyjne, ale także i chłodzące. Turbina wymaga również stosownego smarowania, aby nie doszło do zatarcia jej elementu obrotowego, jakim jest wirnik turbiny.
Przyczyną awarii turbo może być również awaria układu paliwowego – zjawisko takie, jak lejące wtryski powodować może, że paliwo przedostawać się będzie do oleju silnikowego, rozrzedzając go, przez co straci on swoje właściwości.
Jeżeli zastanawiasz się, jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna zapraszamy do skorzystania z oferty naszego serwisu. Oferujemy nie tylko sprawdzenie samej turbosprężarki, ale również diagnostykę całego pojazdy przy użyciu specjalistycznego komputera.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbina w samochodzie zazwyczaj załącza się, gdy silnik osiąga określony poziom obrotów (np. 1,500 - 2,000 obr./min). W hybrydowych samochodach z silnikiem spalinowym, turbina załącza się w momencie, gdy silnik elektryczny osiąga swoje limity mocy i potrzebna jest dodatkowa moc do napędzania samochodu. W samochodach wyposażonych w turbosprężarki, turbina jest załączana przez komputer samochodu, kiedy potrzebna jest dodatkowa moc silnika, takie jak przy przyspieszaniu, podjeździe pod górę czy jazda z przyczepą. W samochodach z dieslem, turbina załącza się zaraz po rozruchu silnika, ponieważ silniki diesla potrzebują więcej powietrza do spalania niż silniki benzynowe, turbina pozwala na dostarczenie dodatkowego powietrza do silnika, co poprawia jego wydajność.