Localizations image

Kiedy następuje załączanie turbiny w samochodzie?

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena:

Turbosprężarka swoją pracę rozpoczyna już od momentu uruchomienia jednostki napędowej. Jednak ze względu na to, że jej praca jest odczuwalna dopiero przy wyższych obrotach (2500 - 3000 obr/min) wielu kierowców omyłkowo szuka odpowiedzi na pytanie, przy jakich obrotach załącza się turbina. Kolejne pytanie, na które poszukiwana jest często odpowiedź, to czy turbina pracuje na biegu jałowym? Oczywiście, że tak. Podczas chwilowego postoju, czy to na światłach, czy to na parkingu, dopóki pojazd nie zostanie wyłączony turbina w dalszym ciągu pracuje. Również w celu wyhamowania wirnika turbiny oraz ochłodzenia turbo po długiej podróży należy pozostawia się auto na kilka minut na tzw. luzie.

1. Jazda z uszkodzona turbina i jej konsekwencje

Ignorowanie oznak wskazujących na występowanie awarii układu turbodoładowania nie tylko doprowadzić może do uszkodzenia samej turbosprężarki oraz jednostki napędowej pojazdu. Zagrożony również jest filtr cząstek stałych DPF/FAP, częściej się zapycha.

Warto zatem przeprowadzać systematyczne diagnostyki układu turbodoładowania, a co najważniejsze, szybko reagować nawet na najmniejsze objawy awarii turbosprężarki, które w przyszłości spowodować mogą poważne problemy.

Kiedy następuje załączanie turbiny w samochodzie?
Kiedy następuje załączanie turbiny w samochodzie?

Przyczyny uszkodzenia turbiny

W większości przypadków przyczyną awarii układu turbodoładowania jest niedostateczna wiedza i brak świadomości właścicieli pojazdów na pewne czynności i ich konsekwencje w przyszłości. Zaniechanie systematycznej kontroli poziomu oleju silnikowego oraz cyklicznej wymiany filtra oleju zaraz obok zbyt wysokiego ciśnienia oleju są najczęstszymi przyczynami, które doprowadzają do uszkodzenia turbosprężarki.

Turbo, ze względu na swoją pracę w ciężkich warunkach, takich jak wysoka temperatura spalin wymaga odpowiedniej ilości oleju, który ma właściwości nie tylko antykorozyjne, ale także i chłodzące. Turbina wymaga również stosownego smarowania, aby nie doszło do zatarcia jej elementu obrotowego, jakim jest wirnik turbiny.

Przyczyną awarii turbo może być również awaria układu paliwowego – zjawisko takie, jak lejące wtryski powodować może, że paliwo przedostawać się będzie do oleju silnikowego, rozrzedzając go, przez co straci on swoje właściwości.

Jeżeli zastanawiasz się, jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna zapraszamy do skorzystania z oferty naszego serwisu. Oferujemy nie tylko sprawdzenie samej turbosprężarki, ale również diagnostykę całego pojazdy przy użyciu specjalistycznego komputera.

Przyczyny uszkodzenia turbiny
Przyczyny uszkodzenia turbiny



Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Jak sprawdzić ciśnienie oleju na turbinie? 12 października 2021

Jak sprawdzić ciśnienie oleju na turbinie?

Do przeprowadzania pomiaru ciśnienia oleju turbosprężarki służy urządzenie...

Zatarte łożysko turbiny 16 listopada 2021

Zatarte łożysko turbiny

Do zatarcia turbosprężarki oraz jej komponentów w tym łożyska turbiny dochodzi,...

Turbosprężarka 49177-06490 06 maja 2021

Turbosprężarka 49177-06490

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki 49177-06490...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO