blog

Kiedy należy wymienić turbosprężarkę? Nie doprowadzaj jej do takiego stanu!

22 listopada 2023

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

Turbosprężarkę należy wymienić w momencie, gdy nasz komponent został uszkodzony na tyle poważnie, że nie można go naprawić, czy też podzespół nie nadaje się do regeneracji. Aby zweryfikować, czy Turbo jest uszkodzone, musisz zwrócić uwagę przede wszystkim na błędy wyskakujące na desce rozdzielczej, wycieki oleju, pojawiające się dziwne dźwięki, spadki mocy czy dym z wydechu w różnych barwach.

Wymiana Turbosprężarki
Nowe Turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Jakie są opcje naprawy Turbo?

Rozróżniamy zwykle trzy opcje naprawy dotyczące Turbosprężarki, tj. naprawa części, regeneracja całego podzespołu, lub wymiana części. Naprawa części polega na naprawie jednej ze wskazanych części przez klienta lub mechanika. Wymiana części to wymiana podzespołów, które tego wymagają na zupełnie nowe. Natomiast regeneracja polega na regeneracji całego podzespołu, zwróceniu uwagi na wszystkie komponenty i uważana jest za najlepszą opcję, kompleksową i holistyczną.

W jakich autach jest turbosprężarka?

Turbosprężarka wyciągnięta z Auta

Turbosprężarki są stosowane w różnego rodzaju autach, w samochodach osobowych jak Volkswagen Golf GTI, Ford Focus ST, BMW 3 Series (np. BMW 335i), Audi A4 2.0T, Subaru WRX, Mitsubishi Lancer Evolution, Volvo S60 T6. Dostawczych i SUVach takich jak Ford F-150 (w niektórych wersjach), Chevrolet Silverado (w niektórych wersjach), Dodge Ram (w niektórych wersjach), Toyota Land Cruiser, Range Rover Sport, Porsche Cayenne. Sportowych jak Ferrari 488 GTB, Porsche 911 Turbo czy Nissan GT-R. Samochody terenowe oraz pick-upy takie jak Toyota Hilux, Ford Ranger (w niektórych wersjach), Mitsubishi L200, Isuzu D-Max. Występują również w luksusowych autach takich jak Mercedes-Benz S-Class (np. S 500), BMW 7 Series (np. 750i).

Czy warto modyfikować turbosprężarkę?

Modyfikacje turbosprężarki mogą przynieść pewne korzyści, ale jednocześnie niosą ze sobą pewne ryzyko i wymagają ostrożności.
Zalety modyfikacji turbosprężarki:
1. Zwiększenie mocy - modyfikacje mogą zwiększyć ilość dostarczanego powietrza do silnika, co może przekładać się na zwiększoną moc.
2. Poprawa wydajności - zwiększona ilość powietrza do silnika może poprawić ogólną wydajność silnika, zwłaszcza przy wyższych prędkościach obrotowych.
3. Szybsze osiągi - zwiększona moc i wydajność mogą przekładać się na lepsze osiągi pojazdu, zwłaszcza jeśli łączysz modyfikacje turbosprężarki z innymi ulepszeniami, takimi jak modyfikacje układu wydechowego czy układu zasilania.
Wyzwania i ryzyko:
1. Zwiększone obciążenie - modyfikacje mogą zwiększyć obciążenie silnika i innych podzespołów, co może skrócić ich żywotność.
2. Bezpieczeństwo silnika - nieprawidłowo dostosowane modyfikacje mogą prowadzić do przegrzewania silnika, a nawet do jego uszkodzenia.
3. Strata gwarancji - modyfikacje mogą obniżyć wartość gwarancji producenta, a niektóre modyfikacje mogą nawet ją unieważnić.
4. Zużycie paliwa - w niektórych przypadkach modyfikacje mogą prowadzić do zwiększonego zużycia paliwa.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60