blog

Kiedy kończy się turbosprężarka? - Takiego końca nikt się nie spodziewa!

13 września 2023

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

Wyeksploatowaną turbosprężarkę poznasz po:

1. Obniżającej się mocy silnika;
2. Wystąpieniu awarii nagrzewnicy powietrza;
3. Wzroście zużycia paliwa;
4. Niecodziennych dźwiękach i hałasach;
5. Pokazujących się błędach diagnostycznych;
6. Niskim ciśnieniu doładowania;
7. Wzroście ciśnienia oleju;
8. Spalinach w różnych barwach niebieskiego, szarego, czy czarnym lub białym;
9. Zbierających się osadach oleju na obudowie silnika;
10. Unoszący się zapach spalonego oleju;
11. Szarpanie przy zwiększaniu prędkości;
12. Wydobywającego się dymu z okolic turbiny;
13. Szybkim ubytku oleju;
14. Problemach przy odpalaniu samochodu;
15. Stwierdzeniu osadów oleju na przewodach między turbosprężarką, a intercoolerem.

Kiedy Twoja turbina się kończy, musisz jak najszybciej odwiedzić serwis celem diagnozy i naprawy Twojego podzespołu, aby nie doszło do innych, rozległych uszkodzeń.

Turbosprężarka podczas regeneracji

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Ile km wytrzymuje turbo?

Turbosprężarka powinna wytrzymać całe życie naszego pojazdu, a przynajmniej tak zapewniają producenci. W dieslach trwałość turbo szacuje się jednak na około 150-200 tys. kilometrów, natomiast w silnikach benzynowych wytrzymuje ono nieco dłużej, co spowodowane jest prostszą konstrukcją, ale także lżejszymi warunkami pracy. W dieslach zdecydowanie częściej spotkamy się z konstrukcją turbosprężarki ze zmienną geometrią, przez co cena turbo wzrasta, i może sięgnąć nawet kilkunastu tysięcy złotych, w benzynowych natomiast stosuje się zazwyczaj ze stałą geometrią.

Co niszczy turbo?

1. Zbyt rzadka wymiana oleju;
2. Nierozgrzewanie silnika przed rozpoczęciem podróży;
3. Niedostateczne schładzanie silnika;
4. Jazda wyłącznie po mieście (bez odpowiedniego przepalania);
5. Oszczędzanie na filtrach;
6. Źle dobrany olej silnikowy;
7. Nieodpowiedni poziom oleju;
8. Lekceważenie usterek samochodu.

Czy regeneracja turbiny ma sens?

Regeneracja turbosprężarki zdecydowanie ma sens, ponieważ jest to bardziej ekonomiczna i ekologiczna opcja niż zakup nowego turbo. Regeneracja turbosprężarki pozwala nam przywrócić pierwotną sprawność, parametry turbo po regeneracji osiągają pierwotne wartości. Podczas kompleksowej regeneracji dokonuje się wymiany uszkodzonych części, czyszczenia turbo z zanieczyszczeń i regulacji podzespołu. Sam proces jest zdecydowanie tańszy niż zakup nowej turbosprężarki. Regeneracja jest bardzo złożona, wieloetapowa i dosyć skomplikowana. Do jej przeprowadzenia należy użyć specjalistycznych narzędzi oraz dedykowanych maszyn, dlatego warto wybrać autoryzowany serwis, który specjalizuje się w naprawie i regeneracji turbosprężarek, aby bez problemu poradził sobie i z naszym turbo.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.50

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.50
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60