Localizations image
Strona główna / Aktualności / Katalog turbosprężarek - charakterystyka turbosprężarek z katalogu

Katalog turbosprężarek - charakterystyka turbosprężarek z katalogu

Uczucie nagłego wciskania w fotel samochodowy nie będzie znane nikomu kto nigdy nie miał okazji na przejażdżkę samochodem wyposażonym w turbosprężarkę. Turbo to nie jedyny sposób na doładowanie powietrzem silnika, alternatywą jest jeszcze kompresor, ale ze względu na fakt, iż działa on w oparciu o oboty silnika, to tego charakterystycznego efektu, niestety nie ma. Turbosprężarka napędzana gazami spalinowymi, pełnię swoich możliwości pokazuje gdy raptownie zwiększymy ilość obrotów w silniku. Dziś jej obecność nawet w jednostkach małolitrażowych nie dziwi, a producenci prześcigają się w tworzeniu coraz mniejszych i coraz mocniejszych jednostek. Zmuszenie silnika do pracy w nienaturalnym obciążeniu powoduje szybszą eksploatacje podzespołów, ale pokusa posiadania niewiele ponad litrowej jednostki, szczycącej się 130 konną mocą jest na tyle duże, że wiele osbób decyduje się na podobne rozwiązanie nie zważając na konsekwencje. Konstrukcja turbosprężarki, musiała z czasem również zmienć się, aby podobnym wymaganiom sprostać. Stały się szybsze, mniejsze, dużo bardziej precyzyjne i... niestety również bardziej zawodne.


Katalog Turbosprężarek
Katalog Turbosprężarek

Warunki pracy turbosprężarki są bardzo wymagające – 200 tysięcy obrotów na minutę i około 1000 stopni celsjusza – w związku z czym, musi być ona do podobnej forsownej pracy odpowiednio przygotowana – nie tylko w sensie konstrukcyjnym. Co prawda, wysoka zawartość niklu i chromu w budowie zapewnie odporność na wysoką temperaturę, jednak zwiększa podatność na uszkodzenia mechaniczne. Stąd też niezbędnym w pracy turbiny jest smarowanie. Nie bez powodu wspomniałem o "przygotowaniu turbiny do pracy, mianowicie, chodzi o zapewnienie odpowiedniej ilości czasu, po to aby elektryczna pompa oleju dostarczyła na łożysko rdzenia jego odpowiednią ilość, co popularnie nazywa się zagrzaniem turbiny. Bardzo niewskazane jest zmuszanie silnika wyposażonego w turbosprężarkę do pracy na wysokichy obrotach zaraz po zapuszczeniu silnika. Z tego samego też powodu nie rekomenduje się gasić silnik zaraz po zatrzymaniu się po długiej, lub wymagającej jeździe – pozbawiamy wtedy turbinę oleju, który zapewnia jej odpowiednie chłodzenie i warunki pracy.


Demontaż Turbosprężarki Garrett
Demontaż Turbosprężarki Garrett

Mimo, że powszechnie znane i dostepne są zasady jakimi powinien kierować się każdy kierowca pojazdu turbodoładowanego, to nie tylko nie wszyscy się do nich stosują, to jeszcze, pojawiają się typowe zużycia eksploatacyjne – w skrócie, turbosprężarki się psują. Oczywiście możliwa jest jej regeneracja, która powinna przywrócić podzespołowi pełną sprawność, jednak nie każdy na podobne rozwiązanie się zgadza. Czołowy producent rynku Garrett, w trosce o zadowolenie klientów, oraz poprawę ergonomii eksploatacji turbo, regeneruje turbosprężarki fabrycznie i sprzedaje za połowę ceny (roczna gwarancja, jak na nową część) i już samo to powinno świadczyć o jakości podobnej usługi. Jeśli jednak, nie tolerujemy używanych rzeczy, musimy wymienić turbosprężarkę, lecz chcielibyśmy przed wizytą w warsztacie porównać ceny, a nie wiemy jaki model pasuje do naszego pojazdu, Bosch Serwis Pawlik podaje pomocną dłoń. Specjalnie dla naszych Klientów, ale również dla wszystkich pasjonatów i entuzjastów samochodów wyposażonych w turbo, stworzyliśmy katalog turbosprężarek. Wszystkie modele, bez wychodzenia z domu, bez surfowania po Internecie, bez straty czasu, w jednym miejscu. Ponieważ poświęcamy się naszej pracy bez reszty, wiemy ile czasu może pochłonąć dobór podzespołów które będą w pełni ze sobą kompatybilne. Dzięki nam, w ciągu dwudziestu lat naszej pracy, setki zadowolonych klientów zaoszczędziło pieniądze na regeneracji podzespołów układu doładowania silnika, teraz można zaoszczędzić również czas. Porównaj numery swojej turbiny z naszym katalogiem i bądź pewny, czy jest oryginalna. Katalog turbosprężarek Bosch Pawlik przygotował specjalnie z myślą o zadowoleniu klientów, które dla nas, tak jak dla Roberta Boscha, jest ważniejsze niż pieniądze.

Oceń:
/ Aktualna ocena: 0.00

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Objawy zepsutej turbiny 02 października 2018

Objawy zepsutej turbiny

Olej, Dym, Brak Mocy, Kontrolka Silnika, Dźwięki – OBJAWY ZEPSUTEJ TURBINY...

Turbina Golf 4 02 października 2018

Turbina Golf 4

TURBINA GOLF 4, 5, 3 – REGENERACJA, NAPRAWA | ASO MELETT – ważne uwagi.. Volkswagen...

Turbosprężarka zasada działania – Regenerujemy turbiny - Melett 02 października 2018

Turbosprężarka zasada działania – Regenerujemy turbiny - Melett

Zasada działania turbosprężarki – Regenerujemy turbiny - Melett Turbosprężarki...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.