Localizations image
Strona główna / Aktualności / Chłodzenie powietrza doładowującego – Intercooler

Chłodzenie powietrza doładowującego – Intercooler

nia chłodzenia jest zmniejszenie emisji NOX w spalinach. Niekorzystny bilans termiczny, wynikający z emitowania przez pracujący silnik spalinowy temperatury, wymusza zastosowanie intercooler, który ma za zadanie chłodzić powietrze zasilające jednostkę napędową. Miejsce montażu intercooler’a może być różne, podobnie jak układ dolotowy. Niektórzy producenci stosowali dodatkowo natrysk wody na powierzchnię czynną intercooler’a w celu lepszego chłodzenia powietrza. Takie rozwiązanie spotykane było w seryjnych odmianach Mitsubishi Lancer EVO VI a także Subaru Impreza STI. Obaj producenci umieścili swoje intercoolery w innych miejscach. Subaru instaluje chłodnicę powietrza nad silnikiem, tłumacząc to lepszymi parametrami przepływu czynnika, który możliwy jest przez wlot na pokrywie silnika.

Intercooler w Subaru Impreza STI:




Odmienną koncepcją chłodnicy powietrza doładowującego jest zastosowanie intercooler wodnego. Rozwiązanie takie zastosował Mercedes w modelu S 420 CDI. Ładunek powietrza zostaje wstępnie sprężony w układzie BiTurbo, a potem przepływa przez umieszczoną z przodu silnika wodną chłodnicę, która jest podłączona do układu chłodnicy niskiej temperatury. W rozwiązaniu BiTurbo Mercedes zastosował wspólny dla obu rzędu cylindrów kolektor dolotowy.

Zamontowana tuż za intercoolerem przepustnica sterowana elektroniczne ma za zadanie sterować napływem schłodzonego ładunku do kolektora dolotowego, jednocześnie współpracując z układem recyrkulacji powietrza – AGR. Dzięki zastosowaniu wymiennika ciepła powietrze-woda, uzyskano zwiększenie gęstości sprężonego powietrza o około 25% przy pełnym obciążeniu silnika.

Dwie chłodnice sprężonego powietrza w silniku Audi 4.2 TDI:

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Regeneracja turbin Olsztyn 02 października 2018

Regeneracja turbin Olsztyn

Regeneracja turbin w Olsztynie – Bosch Diesel Service – Nowoczesna naprawa...

Regulacja turbiny 02 października 2018

Regulacja turbiny

Regulacja turbosprężarki – Tester Turbo Pro – Ustawienie prawidłowe VNT, VGT,...

Działanie Turbosprężarki - Porównanie działania turbiny a kompresora 02 października 2018

Działanie Turbosprężarki - Porównanie działania turbiny a kompresora

Proces czyszczenia turbosprężarki w samochodzie oraz charakterystyka procesu Aby...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.