
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Zastanawiałeś się pewnie nie raz, do czego służy gruszka turbiny? Otóż jej zadaniem jest sterowaniem zmienną geometrią turbiny, działanie gruszki wspomagane jest przez zawór N75. Gruszka turbiny posiada cięgno potocznie zwane sztangą turbiny, która odpowiada za położenie łopatek zmiennej geometrii VNT. Brak ruchu sztangi, czy też jej skoki powodować będą zburzenie płynnej pracy pojazdu, ale także spowodować mogą poważną awarię turbo. Również uszkodzona tj. dziurawa gruszka turbiny będzie powodowała liczne problemy.
1. W jaki sposób sprawdzić prawidłowe działanie aktuatora - test gruszki turbiny
Można to skontrolować na dwa sposoby. Jednym z nich – domowy – to zastosowanie wężyka oraz strzykawki, które podłączone pod gruszkę po zassaniu powietrza wskażą ruchy sztangi. Jeżeli po zassaniu powietrza sztanga gruszki samodzielnie opada, oznacza to nieszczelność siłownika podciśnieniowego.
Kolejny sposób to podpięcie pojazdu do komputera diagnostycznego, dzięki niemu nie tylko sprawdzisz stan gruszki turbiny. Tester diagnostyczny umożliwia również odczytanie i skasowanie innych ewentualnych błędów zapisanych w pamięci sterownika pojazdu. Skasowanie błędów niestety nie spowoduje naprawienia usterek.

Źle ustawiona gruszka turbiny – brak kalibracji turbo
Kalibracja turbo jest przedostatnim etapem regeneracji – ostatni to docieranie turbosprężarki. Kalibracja polega na prawidłowym ustawieniu sztangi gruszki turbiny. Za bardzo skrócona sztanga powodować będzie występowanie zbyt wysokiego ciśnienia, natomiast za bardzo wydłużona sztanga turbiny będzie powodowała wcześniejsze otwieranie się zaworu upustowego, co powodować będzie wolniejsze ciśnienie doładowania.
Objawem nieprawidłowo ustawionej gruszki turbiny jest brak mocy pojazdy – poszerzone zjawisko turbodziury, gruszka turbiny objawy swojej wątpliwej pracy komunikować będzie problemem z podjazdem samochodu nawet pod niewielkie wzniesienie.
Turbodziura to nic innego, jak opóźniona reakcja pojazdu na wciśnięty pedał gazu, to właśnie zastosowanie w turbosprężarkach technologii VNT pozwoliło na zminimalizowanie turbodziury.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze