Jakie zadanie pełni gruszka turbiny?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Zastanawiałeś się pewnie nie raz, do czego służy gruszka turbiny? Otóż jej zadaniem jest sterowaniem zmienną geometrią turbiny, działanie gruszki wspomagane jest przez zawór N75. Gruszka turbiny posiada cięgno potocznie zwane sztangą turbiny, która odpowiada za położenie łopatek zmiennej geometrii VNT. Brak ruchu sztangi, czy też jej skoki powodować będą zburzenie płynnej pracy pojazdu, ale także spowodować mogą poważną awarię turbo. Również uszkodzona tj. dziurawa gruszka turbiny będzie powodowała liczne problemy.
1. W jaki sposób sprawdzić prawidłowe działanie aktuatora - test gruszki turbiny
Można to skontrolować na dwa sposoby. Jednym z nich – domowy – to zastosowanie wężyka oraz strzykawki, które podłączone pod gruszkę po zassaniu powietrza wskażą ruchy sztangi. Jeżeli po zassaniu powietrza sztanga gruszki samodzielnie opada, oznacza to nieszczelność siłownika podciśnieniowego.
Kolejny sposób to podpięcie pojazdu do komputera diagnostycznego, dzięki niemu nie tylko sprawdzisz stan gruszki turbiny. Tester diagnostyczny umożliwia również odczytanie i skasowanie innych ewentualnych błędów zapisanych w pamięci sterownika pojazdu. Skasowanie błędów niestety nie spowoduje naprawienia usterek.
Źle ustawiona gruszka turbiny – brak kalibracji turbo
Kalibracja turbo jest przedostatnim etapem regeneracji – ostatni to docieranie turbosprężarki. Kalibracja polega na prawidłowym ustawieniu sztangi gruszki turbiny. Za bardzo skrócona sztanga powodować będzie występowanie zbyt wysokiego ciśnienia, natomiast za bardzo wydłużona sztanga turbiny będzie powodowała wcześniejsze otwieranie się zaworu upustowego, co powodować będzie wolniejsze ciśnienie doładowania.
Objawem nieprawidłowo ustawionej gruszki turbiny jest brak mocy pojazdy – poszerzone zjawisko turbodziury, gruszka turbiny objawy swojej wątpliwej pracy komunikować będzie problemem z podjazdem samochodu nawet pod niewielkie wzniesienie.
Turbodziura to nic innego, jak opóźniona reakcja pojazdu na wciśnięty pedał gazu, to właśnie zastosowanie w turbosprężarkach technologii VNT pozwoliło na zminimalizowanie turbodziury.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Gruszka turbiny, również znana jako kapelusz turbiny, jest częścią turbosprężarki, która pełni funkcję koła kompresji. Jest ona zamontowana na wałku turbiny i jest odpowiedzialna za przetłaczanie powietrza do silnika. Gruszka turbiny jest wykonana z lekkiego i trwałego materiału, takiego jak tytan lub stopy aluminium, aby zapewnić wysoką wydajność i trwałość.