
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Turbiny samochodowe zwiększają moc i wydajność silnika poprzez dostarczanie dodatkowego powietrza do komory spalania, jedną z najpopularniejszych jest turbosprężarka o zmiennej geometrii (VGT). Ten typ turbo ma łopatki kierownicze, które mogą zmieniać swój kształt, dzięki temu dostosowują kierunek przepływu powietrza w zależności od obrotów silnika i obciążenia. Zapewniają one lepszą wydajność zarówno na niskich, jak i wysokich obrotach silnika. Jakie jeszcze są rodzaje turbosprężarek? Również powszechnie stosowana jest turbina o stałej geometrii, jest to prostszy w budowie i tańszy model. Ten typ turbin posiada stałą geometrię, kształt wirnika i łopatek, czyli nie jest regulowany ani dostosowywany do zmieniających się warunków pracy silnika. Oznacza to, że parametry turbiny, takie jak rozmiar i kształt łopatek, są stałe. Oprócz tych dwóch głównych typów możemy również wyróżnić turbiny jednokanałowe Single Scroll (posiadają jeden wirnik) i dwukanałowe Twin Scroll- ten typ posiada dwa wirniki, które napędzają sprężarkę. Pierwszy wirnik jest mniejszy i obraca się z większą prędkością, natomiast drugi jest większy i obraca się z mniejszą prędkością. Rodzaj turbosprężarki, jaki jest stosowany w konkretnym silniku Diesla, zależy od projektu silnika, jego zastosowania i oczekiwanej wydajności.
Od czego może się zepsuć turbina?
Najczęstszą przyczyną zepsucia się turbiny w dieslu jest niewłaściwa eksploatacja pojazdu, czyli: przegrzanie silnika, zbyt częste i gwałtowne przyśpieszanie, brak regularnej wymiany oleju silnikowego (lub nieodpowiedniego dla danego modelu silnika) i filtru oleju. Kolejnym powodem, dlaczego turbosprężarka może się zepsuć jest niedostateczne lub nadmierne smarowanie, może to prowadzić do uszkodzenia łożysk lub innych elementów turbosprężarki. Uszkodzenia uszczelnień lub rur w układzie doładowania mogą prowadzić do wycieków oleju lub powietrza, co z kolei wpłynie na wydajność turbiny.
Czy przy wymianie turbiny trzeba wymieniać olej w silniku?
Tak, przy wymianie turbiny należy wymieniać olej w silniku. Stary olej może zawierać zanieczyszczenia, takie jak opiłki metalu, które mogą uszkodzić nową turbinę. Dodatkowo stary olej może nie spełniać już swoich właściwości smarnych, ponieważ nowa turbosprężarka może działać bardziej efektywnie i generować wyższe ciśnienie niż stara. Jego wymiana zapewni to, że silnik otrzyma świeży i odpowiednio dobrany olej do nowej turbiny. Po wymianie oleju należy uruchomić silnik na kilka minut, aby nowy olej dotarł do wszystkich elementów silnika.

Czy da się samemu zregenerować turbinę?
Teoretycznie tak, jednak należy pamiętać, że regeneracja turbiny to proces skomplikowany i wymagający specjalistycznego sprzętu i wiedzy technicznej, więc nie jest zalecane przeprowadzanie samodzielnej regeneracji turbosprężarki. Proces renowacji turbiny obejmuje wiele kroków, w tym demontaż turbosprężarki, ocenę stanu części, wymianę zużytych lub uszkodzonych elementów, dokładne czyszczenie i kalibrację. Jest to więc zadanie dla doświadczonych mechaników i specjalistów ds. turbosprężarek.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze