Jakie są obroty turbosprężarki?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Obroty turbosprężarki mogą osiągnąć nawet 250 tys./min. Aby uświadomić sobie, jak wielka jest to wartość, wystarczy wspomnieć, że przeciętny silnik Diesla nie jest w stanie osiągnąć 8 tysięcy. Przy takich ogromnych wartościach i podczas wytwarzania ciśnienia powstaje bardzo dużo ciepła. Właśnie jego odpowiednie odprowadzenie, wraz z właściwym smarowaniem, są podstawowymi warunkami, których spełnienie gwarantuje długą pracę turbosprężarki. Urządzenie turbo jest precyzyjnym urządzaniem, którego wirnik jest napędzany za pomocą spalin wydobywających się z silnika.
Turbosprężarka – budowa, materiały, warunki pracy - Turbosprężarka
Budowa turbosprężarki jest całkiem prosta, składa się ona z tzw.: części gorącej, części chłodnej i rdzenia. Część gorąca, inaczej turbina, jest zasilana przez spaliny, z kolei część chłodna to sprężarka, która wchodzi w skład układu dolotowego jednostki napędowej. Urządzenie turbo produkuje się z takich materiałów, jak: „Niresist” – wykorzystywany na kadłuby turbin, stopy aluminium – do budowy kadłubów sprężarek, a także „Inconel” lub tytan – wirniki turbin. Wszystkie materiały, które stosuje się do budowy wirników turbin, charakteryzują się wysoką żaroodpornością. Współczesne urządzenia turbo mają bardzo ciężkie warunki pracy – bardzo wysokie prędkości obrotowe, które przewyższają nawet 200 tysięcy obr./min, a także wysokie temperatury spalin.
1. Turbosprężarka - działanie, wady i zalety - Przy jakich obrotach załącza się turbina w dieslu
Turbosprężarka jest urządzeniem wykorzystującym spaliny, które z kolei napędzają elementy sprężające powietrze i wlatujące do silnika. Dzięki temu urządzeniu silnik uzyskuje większą moc, a co za tym idzie, lepszą elastyczność. Do zalet turbiny możemy zaliczyć: większą sprawność silnika – dzieje się tak w wyniku zwiększenia jego mocy, przy równoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa; turbina nie obciąża jednostki napędowej, ponieważ jest napędzana przez energię spalin; obniża znacznie emisję szkodliwych związków chemicznych pochodzących ze spalin do atmosfery – przez co są bardziej przyjazne dla środowiska. Z kolei do wad zaliczymy: wysoką cenę zakupu i naprawy turbosprężarki, a także fakt, że brak odpowiedniej eksploatacji może powodować uszkodzenia. Urządzenie turbo rozpoczyna swoją pracę od momentu uruchomienia silnika, jednakże jego praca jest odczuwalna w granicach 2500-3000 obr./min.
2. Turbosprężarka - jak działa i jak się z nią obchodzić? - Ile mocy daje turbosprężarka
W skład urządzenia turbo wchodzą dwie kluczowe części – turbina i sprężarka, które zamontowane są na jednej osi. Gazdy wylotowe, które skierowane są na turbinę, napędzają wirnik sprężarki, która wtłacza do cylindra większą ilość powietrza, co z kolei przekłada się na wzrost mocy silnika. Aby prawidłowo obchodzić się z silnikiem wyposażonym w turbosprężarkę, powinniśmy pamiętać, aby używać olejów tylko najwyższej jakości. Bardzo ważne jest to, aby po uruchomieniu silnika odczekać około 30 sekund, pozostawiając go na biegu jałowym, żeby olej silnikowy dotarł w każdy zakątek instalacji. Należy także często i regularnie sprawdzać poziom i stan oleju, ponieważ zanieczyszczenia w nim zawarte lub jego niski poziom mogą doprowadzić do nieodwracalnych uszkodzeń turbiny, a nawet silnika. Urządzenie turbo może podnieść moc samochodu nawet o 40%.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Obroty turbosprężarki w samochodzie zależą od wielu czynników, takich jak prędkość jazdy, nacisk na pedał gazu i obciążenie silnika. Zazwyczaj obroty turbosprężarki zaczynają się od około 20 000 obrotów na minutę (RPM) i mogą sięgać nawet do 150 000 RPM. W nowszych samochodach z układami zarządzania silnikiem, turbosprężarka jest kontrolowana elektronicznie, co oznacza, że obroty turbosprężarki są automatycznie dostosowywane przez komputer samochodu, aby zapewnić optymalną wydajność silnika i oszczędność paliwa. Obroty turbosprężarki są ważnym wskaźnikiem działania układu turbo. Zbyt niskie obroty oznaczają, że turbosprężarka może być zablokowana lub zanieczyszczona, co oznacza, że silnik może pracować z niższą mocą. Natomiast zbyt wysokie obroty mogą oznaczać uszkodzenie turbosprężarki lub innych części układu turbo. Dlatego ważne jest, aby regularnie kontrolować i serwisować turbosprężarkę, aby zapewnić prawidłową pracę silnika.