
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Obroty turbosprężarki mogą osiągnąć nawet 250 tys./min. Aby uświadomić sobie, jak wielka jest to wartość, wystarczy wspomnieć, że przeciętny silnik Diesla nie jest w stanie osiągnąć 8 tysięcy. Przy takich ogromnych wartościach i podczas wytwarzania ciśnienia powstaje bardzo dużo ciepła. Właśnie jego odpowiednie odprowadzenie, wraz z właściwym smarowaniem, są podstawowymi warunkami, których spełnienie gwarantuje długą pracę turbosprężarki. Urządzenie turbo jest precyzyjnym urządzaniem, którego wirnik jest napędzany za pomocą spalin wydobywających się z silnika.
Turbosprężarka – budowa, materiały, warunki pracy - Turbosprężarka
Budowa turbosprężarki jest całkiem prosta, składa się ona z tzw.: części gorącej, części chłodnej i rdzenia. Część gorąca, inaczej turbina, jest zasilana przez spaliny, z kolei część chłodna to sprężarka, która wchodzi w skład układu dolotowego jednostki napędowej. Urządzenie turbo produkuje się z takich materiałów, jak: „Niresist” – wykorzystywany na kadłuby turbin, stopy aluminium – do budowy kadłubów sprężarek, a także „Inconel” lub tytan – wirniki turbin. Wszystkie materiały, które stosuje się do budowy wirników turbin, charakteryzują się wysoką żaroodpornością. Współczesne urządzenia turbo mają bardzo ciężkie warunki pracy – bardzo wysokie prędkości obrotowe, które przewyższają nawet 200 tysięcy obr./min, a także wysokie temperatury spalin.
1. Turbosprężarka - działanie, wady i zalety - Przy jakich obrotach załącza się turbina w dieslu
Turbosprężarka jest urządzeniem wykorzystującym spaliny, które z kolei napędzają elementy sprężające powietrze i wlatujące do silnika. Dzięki temu urządzeniu silnik uzyskuje większą moc, a co za tym idzie, lepszą elastyczność. Do zalet turbiny możemy zaliczyć: większą sprawność silnika – dzieje się tak w wyniku zwiększenia jego mocy, przy równoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa; turbina nie obciąża jednostki napędowej, ponieważ jest napędzana przez energię spalin; obniża znacznie emisję szkodliwych związków chemicznych pochodzących ze spalin do atmosfery – przez co są bardziej przyjazne dla środowiska. Z kolei do wad zaliczymy: wysoką cenę zakupu i naprawy turbosprężarki, a także fakt, że brak odpowiedniej eksploatacji może powodować uszkodzenia. Urządzenie turbo rozpoczyna swoją pracę od momentu uruchomienia silnika, jednakże jego praca jest odczuwalna w granicach 2500-3000 obr./min.

2. Turbosprężarka - jak działa i jak się z nią obchodzić? - Ile mocy daje turbosprężarka
W skład urządzenia turbo wchodzą dwie kluczowe części – turbina i sprężarka, które zamontowane są na jednej osi. Gazdy wylotowe, które skierowane są na turbinę, napędzają wirnik sprężarki, która wtłacza do cylindra większą ilość powietrza, co z kolei przekłada się na wzrost mocy silnika. Aby prawidłowo obchodzić się z silnikiem wyposażonym w turbosprężarkę, powinniśmy pamiętać, aby używać olejów tylko najwyższej jakości. Bardzo ważne jest to, aby po uruchomieniu silnika odczekać około 30 sekund, pozostawiając go na biegu jałowym, żeby olej silnikowy dotarł w każdy zakątek instalacji. Należy także często i regularnie sprawdzać poziom i stan oleju, ponieważ zanieczyszczenia w nim zawarte lub jego niski poziom mogą doprowadzić do nieodwracalnych uszkodzeń turbiny, a nawet silnika. Urządzenie turbo może podnieść moc samochodu nawet o 40%.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze