Jakie są objawy zużytej turbiny?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją

Uszkodzoną turbosprężarkę jest dość łatwo zdiagnozować, w szczególności kiedy samochód jest użytkowany na co dzień przez tą samą osobę; pierwszym z objawów jest specyficzny dźwięk – świst z komory silnika pojawiający się przy przyspieszaniu. Innym objawem zużycia turbiny jest nadmierne dymienie z rury wydechowej. Z kolei uszkodzona turbina będzie pożerać o wiele więcej oleju ze względu na podwyższoną temperaturę i zwiększone tarcie. Odczujemy spadek mocy – samochód nie będzie nabierał prędkości z taką dynamicznością, jak nowym turbo. Kolejnym objawem sugerującym zużycie turbosprężarki jest możliwość pojawiania się błędu dotyczącego złego ciśnienia doładowania.
Jakie są pierwsze objawy uszkodzenia turbosprężarki? - Awaria turbiny podczas jazdy
Podczas jazdy, kiedy nasza turbina ulegnie uszkodzeniu, odczujemy spadek mocy silnika – auto nie przyspiesza tak dynamicznie, jak wcześniej oraz nie osiąga maksymalnej prędkości tak szybko, jak powinno. Spadkowi mocy z reguły towarzyszą niepokojące odgłosy i drgania dochodzące spod maski, a także zapali się kontrolka nakazująca, aby sprawdzić silnik – „Check engine”. Kolejnym objawem łatwym do zauważenia jest zwiększone zadymienie spalin. Inny objaw wskazujący na uszkodzenie turbosprężarki to zauważalny zbyt intensywny ubytek oleju silnikowego. Uszkodzona turbina wydaje specyficzny dźwięk podczas przyspieszania, porównywalny do ocierania metalowych elementów.
1. Objawy, przyczyny i jak naprawić uszkodzoną turbosprężarkę? - Jak sprawdzić czy turbina jest sprawna
Podstawowymi objawami uszkodzonej turbiny są: wyczuwalny zapach spalonego oleju, ciemny dym wydostający się z rury wydechowej, wyraźny spadek mocy silnika, ubytek oleju silnikowego, a także specyficzny odgłos. Do najczęstszych uszkodzeń turbiny dochodzi przez zaniedbanie użytkowników samochodów. Przyczyny uszkodzeń to m.in.: nieszczelny dolot powietrza, zbyt wysoka temperatura spalin, nieregularna wymiana oleju – zabrudzenia oleju, brak oleju, niskie ciśnienie. W przypadku uszkodzenia turbosprężarki istnieją dwie opcje – regeneracja starej lub wymiana na nową.
2. Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie? - Dźwięk uszkodzonej turbiny
Uszkodzenie turbiny jest bardzo łatwo rozpoznać, świadczą o tym objawy takie, jak:
1. Włączanie się trybu awaryjnego silnika podczas nabierania prędkości.
2. Samochód w trakcie przyspieszania zaczyna szarpać
3. Odczujemy znaczny spadek mocy silnika oraz będziemy w stanie zauważyć ciemny, gęsty dym z układu wydechowego.
4. Przy zwiększonych obrotach usłyszymy dźwięk wydobywający się z komory silnika – gwizd.
3. Objawy uszkodzonej turbiny - Jak dbać o silnik z turbodoładowaniem? - Przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu
Uszkodzoną turbinę zdiagnozujemy po kilku typowych objawach: zwiększeniu „apetytu” silnika na olej, gęstym dymie wydobywającym się z rury wydechowej, spadkowi mocy, a także hałasowi wydostającemu się spod maski. Aby właściwie zadbać o silnik z turbodoładowaniem, pamiętajmy kilku żelaznych zasadach:

1. Nie wyłączaj silnika bezpośrednio po dynamicznej jeździe – przed planowanym zatrzymaniem jedź spokojniej, a po zaparkowaniu odczekaj około 30 sekund przed wyłączeniem.
2. Nie katuj silnika na zimno – uruchamiaj go bez wciskania pedału gazu, odczekaj 2-3 minuty, aby olej się rozprowadził po całej instalacji.
3. Pamiętaj o regularnej wymianie oleju – stosuj olej o dobrej jakości, preferowany przez producenta
4. Nie lekceważ usterek w swoim samochodzie – takie usterki mogą wpływać bezpośrednio albo pośrednio na trwałość turbosprężarki.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Jeśli zauważysz jakieś zmiany w pracy silnika lub jego osiągach, takie jak spadek mocy, brak przyspieszenia, dymienie, hałas z okolicy turbosprężarki, wzrost temperatury, wzrost zużycia paliwa, czy też komunikaty o problemach z silnikiem z komputera pokładowego, mogą być to oznaki, że Twoja turbosprężarka jest zużyta i wymaga wymiany. Aby potwierdzić przyczynę problemu, najlepiej skontaktować się z mechanikiem specjalistą, który przeprowadzi odpowiednie testy i diagnozę, by stwierdzić czy rzeczywiście problemem jest turbosprężarka.