Jakie są objawy uszkodzonej gruszki turbiny? Sprawdź to!
Uszkodzoną gruszkę turbiny można poznać po charakterystycznym dla tego symptomie, jakim jest problem z płynnością pracy silnika- może on pracować nierówno lub szarpać. Kolejnym typowym znakiem dla tego problemu jest opóźniona reakcja silnika na wciśnięcie pedału gazu, ponieważ silnik może reagować wolniej niż dotychczas. Po czym jeszcze można poznać uszkodzoną gruszkę turbiny? Może ona powodować wyczuwalne spadki mocy. W niektórych pojazdach elektroniczny układ sterowania silnikiem może wykryć problemy z gruszką turbiny i spowodować zapalenie się kontrolki awarii na desce rozdzielczej. Gruszka jest elementem, który kontroluje kształt i kąt łopatek w turbosprężarce, jeśli nie działa poprawnie, może to wpłynąć na ogólną wydajność i poprawną pracę tego komponentu.

Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Jak powinna pracować gruszka turbiny?
Gruszka turbiny powinna płynnie i bez zakłóceń kontrolować przepływ powietrza i ciśnienie doładowania, dopasowując je do warunków jazdy i wymagań silnika. Jej dokładną pracę można określić w kilku punktach:
• Dostosowywanie kąta łopatek- w zależności od bieżących potrzeb, kąt łopatek może być dostosowywany tak, żeby zwiększyć lub zmniejszyć przepływ powietrza przez turbinę.
• Monitorowanie warunków jazdy- elektroniczny układ sterowania silnikiem zbiera informacje z różnych czujników, takich jak obroty silnika, obciążenie, temperatura powietrza i ciśnienie.
• Optymalizacja wydajności- na podstawie zebranych danych układ sterowania określa, jakie wymagania ma silnik w danym momencie. Jeśli potrzebna jest większa moc lub moment obrotowy, gruszka turbiny dostosowuje pracę turbosprężarki, aby zwiększyć przepływ powietrza i ciśnienie doładowania.
• Eliminacja opóźnień- poprawne działanie gruszki pozwala na szybkie reagowanie na zmienne warunki jazdy i sprawną reakcję na przyśpieszenie.
Po czym poznać, że turbina się kończy?

Istnieje kilka powodów, które mogą wskazywać na to, że turbina „się kończy”, czyli uległa uszkodzeniu:
• Spadek mocy pojazdu- jest to najbardziej charakterystyczny objaw, dzieje się tak dlatego, że uszkodzona turbina może nie dostarczać wystarczającej ilości ciśnienia doładowania, co wpływa bezpośrednio na wydajność silnika.
• Wydobywanie się dymu- jeśli zauważalny jest znaczący wzrost dymu wydobywającego się z układu wydechowego (zwłaszcza białego), może to sugerować wyciek oleju.
• Nietypowe dźwięki- uszkodzona turbina może wydawać niewystępujące wcześniej odgłosy takie jak gwizdanie, warkot lub stukanie. Może to wynikać z uszkodzenia łopatek lub łożysk turbiny.
• Wzrost zużycia oleju silnikowego- niesprawna turbosprężarka może powodować jego wycieki.
Ile wytrzymuje turbina w aucie?
Przy prawidłowej eksploatacji i cyklicznych przeglądach technicznych turbina powinna wytrzymać minimum 150 tys. kilometrów. W niektórych jednak przypadkach turbina może wytrzymać znacznie więcej.
Warto podkreślić, że wiele nowoczesnych samochodów jest wyposażonych w systemy monitorowania pracy turbosprężarki i może informować kierowcę o ewentualnych problemach z nią związanych.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek