
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Najczęstszym objawem kończącej się turbiny w dieslu jest zauważalny spadek mocy silnika. Jeżeli pojazd wolniej wchodzi w wyższe obroty, a reakcja turbiny jest ospała, może to oznaczać, że w najbliższym czasie czeka nas jej wymiana lub regeneracja. Wyżej wymienionym objawom towarzyszyć mogą również dziwne dźwięki i drgania, które dochodzą spod maski, a ostatecznie także zapalenie się niepożądanej kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej. Innym dość częstym objawem, który wskazuje na zużywający się podzespół, jest świst, a raczej gwizd dobiegający spod maski w trakcie pracy silnika. Kolejnym równie często przytaczanym znakiem zbliżającego się końca turbiny jest zauważalnie zwiększone zadymienie spalin.
Awaria turbosprężarki - przyczyny i objawy - Przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu
Do najczęstszej przyczyny awarii turbosprężarki możemy zaliczyć zatarcie spowodowane brakiem odpowiedniego smarowania, co jest najczęściej wynikiem niewłaściwego użytkowania podzespołu. Kolejną przyczyną jest uszkodzenie wirnika, które jest wynikiem dostania się do wnętrza turbiny jakiegoś ciała stałego. Innym powodem może być brak smarowania, wynikający z korozji lub innego uszkodzenia siłownika. Przyczyna uszkodzenia turbiny w dieslu może być także wyciek oleju do wnętrza turbosprężarki, co może być spowodowane rozszczelnioną osią wirnika, co z kolei powoduje przedostawanie się oleju do układu dolotowego i wydechowego.
1. Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie? - Dźwięk uszkodzonej turbiny
Najczęstszym symptomem świadczącym o awarii turbiny w dieslu, jest odczuwalny spadek mocy silnika, a także falowanie osiągów, czyli okresowe spadki mocy silnika. Niepokojące dla kierowcy może być również zwiększone zapotrzebowanie na olej oraz jakiekolwiek ślady środka smarnego na przewodach. Warto wiedzieć, że każdy nietypowy dźwięk, jaki nagle zaczyna wydawać silnik, powinien być powodem do niepokoju, a także niektóre hałasy, takie jak gwizdy, czy wycie. Co więcej, zużyta turbosprężarka będzie jeszcze generować taki objaw, jakim są kłęby spalin wydostające się z rury wydechowej.

2. Jakie są pierwsze objawy uszkodzenia turbosprężarki? - Objawy zepsutej turbiny
O tym, że nasza turbosprężarka uległa uszkodzeniu powiadomi nas między innymi hałas wydobywający się z komory silnika – trudno jest go zbagatelizować, ponieważ w krytycznym wypadku podzespół wytwarza dźwięk przypominający wycie syreny karetki pogotowia. Innym objawem uszkodzonej turbiny jest spadek mocy, objawiający się tym, że samochód będzie się niechętnie zbierał do startu, zaś wejście w wysoki zakres obrotów sprawi dużo problemów. Uszkodzony podzespół będzie także pobierał o wiele większą ilość oleju silnikowego ze względu na zwiększone tarcie i podwyższoną temperaturę. Kolejnym typowym objawem awarii turbiny jest nadmierne dymienie z rury wydechowej. Pamiętajmy, aby od razu po zauważeniu któregokolwiek z objawów uszkodzonej turbosprężarki, jak najszybciej udać się do wyspecjalizowanego serwisu.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze