Jakie są główne przyczyny awarii turbosprężarek?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Jakie są główne przyczyny awarii turbosprężarek?
Główną przyczyną awarii jest nieprawidłowa eksploatacja przez kierowcę, czyli nieprzestrzeganie żelaznych zasad użytkowania turbodoładowanego samochodu. Do innych przyczyn awarii tego podzespołu możemy zaliczyć także niedostateczne smarowanie turbiny, szczególnie w starszych rocznikowo autach z większym przebiegiem. Kolejnym czynnikiem wpływającym na turbo jest przebieg wykonany na oleju silnikowym, ponieważ stary olej nie służy silnikowi, a tym bardziej niewielkim elementom sterowanym i smarowanym olejem. Obecnie równie częstą przyczyną uszkodzenia turbosprężarki jest zbyt niski poziom oleju silnikowego lub jego niewłaściwa jakość. Może także zdarzyć się sytuacja, w której wraz z zanieczyszczonym olejem lub filtrem powietrza wleci do turbiny ciało obce, które spowoduje uszkodzenie wirnika.
Awaria turbosprężarki - przyczyny i objawy - Objawy uszkodzonej turbiny benzyna
Skoro przyczyny awarii turbosprężarki już znamy, to skupmy się na objawach, które świadczą o tym zjawisku. Pierwszym i w sumie najczęstszym objawem uszkodzonej turbiny jest odczuwalny spadek mocy jednostki napędowej. Temu spodkowi mocy mogą towarzyszyć dziwne dźwięki i drgania dochodzące spod maski, a ostatecznie również zapalanie się jakże niepożądanej kontrolki „Check Enginee” na desce rozdzielczej. Innym dość często przytaczanym przykładem zużycia turbo jest świst, a nawet gwizd dobiegający spod maski podczas pracy tego podzespołu. Kolejnym znakiem świadczącym o awarii turbosprężarki jest zauważalne zwiększone zadymienie spalin, a także zwiększone zużycie oleju silnikowego.

Najczęstsze przyczyny awarii turbosprężarek - Przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu
Faktem jest to, że najczęstszą przyczyną awarii turbosprężarek jest problem ze smarowaniem. Ten problem dotyczy kilku zasadniczych kwestii: niedostatecznego smarowania, zanieczyszczonego lub źle dobranego oleju, nieprawidłowego uszczelnienia, a także degradacji oleju. Co więcej, przy uszkodzeniu turbiny pojawić się mogą wycieki oleju z tego podzespołu. Inną przyczyną awarii turbosprężarek jest nieprawidłowy tuning, do którego zaliczymy: podnoszenie ścienienia doładowania oraz zbyt wysoką temperaturę spalin. Ten podzespół nie zawsze musi przekraczać prędkość obrotową w wyniku ingerencji zewnętrznej – tuningu, ale niekiedy dzieje się to samoistnie w wyniku zużycia lub awarii innych elementów.

Przyczyny awarii turbosprężarek - Brak smarowania turbiny objawy
Mimo tego, że rzadko przyczyny awarii turbosprężarek są jednoznaczne, to warto zastanowić się nad tym, w jaki sposób kierowca przyczynia się do zwiększenia stopnia zużycia tego podzespołu w swoim samochodzie. Pierwszym z błędów popełnianych przez użytkowników turbodoładowanych pojazdów jest zbyt szybkie wykręcanie zimnego silnika na wysokie obroty. Równie negatywnie działa a turbinę nagłe zgaszenie rozgrzanego silnika. Jazda na zbyt niskich obrotach silnika także nie jest bezpieczna dla stanu technicznego układu turbodoładowania. Przyczyny awarii turbin samochodowych powszechnie upatruje się również w zaniedbaniach dotyczących terminowości zmiany oleju na nowy.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarki są dość trwałymi elementami samochodów, ale awarie mogą wystąpić z różnych powodów. Oto niektóre z głównych przyczyn awarii turbosprężarek:
Brak odpowiedniej konserwacji: Nieodpowiednia konserwacja, taka jak brak wymiany oleju silnikowego lub zużycie oleju na poziomie poniżej zalecanego przez producenta samochodu, może prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki.
Uszkodzenie łożysk lub wałka turbiny: Łożyska i wałek turbiny są narażone na duże obciążenia podczas pracy i mogą ulec uszkodzeniu lub zużyciu w wyniku normalnego zużycia.
Zatkane filtry powietrza lub oleju: Filtr powietrza lub oleju zatkany zanieczyszczeniami lub brudem może prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki.
Niedrożność układu dolotowego powietrza: Jeśli układ dolotowy powietrza jest zatkany lub niedrożny, turbosprężarka może być narażona na zbyt duże obciążenie, co może prowadzić do awarii.
Jeśli zauważysz niepokojące objawy w pracy turbiny w swoim samochodzie, takie jak niepokojące dźwięki lub spadek mocy silnika, należy niezwłocznie skontaktować się z mechanikiem w celu zdiagnozowania i usunięcia problemu. Wczesne wykrycie i naprawa problemów z turbosprężarką może zapobiec poważnym awariom i kosztownym naprawom.