Localizations image

Jakie są główne przyczyny awarii turbosprężarek?

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Ponad 3000 turbosprężarek dostępnych od 390zł!
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5
Jakie są główne przyczyny awarii turbosprężarek?
Jakie są główne przyczyny awarii turbosprężarek?

Główną przyczyną awarii jest nieprawidłowa eksploatacja przez kierowcę, czyli nieprzestrzeganie żelaznych zasad użytkowania turbodoładowanego samochodu. Do innych przyczyn awarii tego podzespołu możemy zaliczyć także niedostateczne smarowanie turbiny, szczególnie w starszych rocznikowo autach z większym przebiegiem. Kolejnym czynnikiem wpływającym na turbo jest przebieg wykonany na oleju silnikowym, ponieważ stary olej nie służy silnikowi, a tym bardziej niewielkim elementom sterowanym i smarowanym olejem. Obecnie równie częstą przyczyną uszkodzenia turbosprężarki jest zbyt niski poziom oleju silnikowego lub jego niewłaściwa jakość. Może także zdarzyć się sytuacja, w której wraz z zanieczyszczonym olejem lub filtrem powietrza wleci do turbiny ciało obce, które spowoduje uszkodzenie wirnika.

Awaria turbosprężarki - przyczyny i objawy - Objawy uszkodzonej turbiny benzyna

Skoro przyczyny awarii turbosprężarki już znamy, to skupmy się na objawach, które świadczą o tym zjawisku. Pierwszym i w sumie najczęstszym objawem uszkodzonej turbiny jest odczuwalny spadek mocy jednostki napędowej. Temu spodkowi mocy mogą towarzyszyć dziwne dźwięki i drgania dochodzące spod maski, a ostatecznie również zapalanie się jakże niepożądanej kontrolki „Check Enginee” na desce rozdzielczej. Innym dość często przytaczanym przykładem zużycia turbo jest świst, a nawet gwizd dobiegający spod maski podczas pracy tego podzespołu. Kolejnym znakiem świadczącym o awarii turbosprężarki jest zauważalne zwiększone zadymienie spalin, a także zwiększone zużycie oleju silnikowego.

1. Najczęstsze przyczyny awarii turbosprężarek - Przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu

Faktem jest to, że najczęstszą przyczyną awarii turbosprężarek jest problem ze smarowaniem. Ten problem dotyczy kilku zasadniczych kwestii: niedostatecznego smarowania, zanieczyszczonego lub źle dobranego oleju, nieprawidłowego uszczelnienia, a także degradacji oleju. Co więcej, przy uszkodzeniu turbiny pojawić się mogą wycieki oleju z tego podzespołu. Inną przyczyną awarii turbosprężarek jest nieprawidłowy tuning, do którego zaliczymy: podnoszenie ścienienia doładowania oraz zbyt wysoką temperaturę spalin. Ten podzespół nie zawsze musi przekraczać prędkość obrotową w wyniku ingerencji zewnętrznej – tuningu, ale niekiedy dzieje się to samoistnie w wyniku zużycia lub awarii innych elementów.

Najczęstsze przyczyny awarii turbosprężarek
Najczęstsze przyczyny awarii turbosprężarek

2. Przyczyny awarii turbosprężarek - Brak smarowania turbiny objawy

Mimo tego, że rzadko przyczyny awarii turbosprężarek są jednoznaczne, to warto zastanowić się nad tym, w jaki sposób kierowca przyczynia się do zwiększenia stopnia zużycia tego podzespołu w swoim samochodzie. Pierwszym z błędów popełnianych przez użytkowników turbodoładowanych pojazdów jest zbyt szybkie wykręcanie zimnego silnika na wysokie obroty. Równie negatywnie działa a turbinę nagłe zgaszenie rozgrzanego silnika. Jazda na zbyt niskich obrotach silnika także nie jest bezpieczna dla stanu technicznego układu turbodoładowania. Przyczyny awarii turbin samochodowych powszechnie upatruje się również w zaniedbaniach dotyczących terminowości zmiany oleju na nowy.

Komentarze

Marek 2022-12-30 08:03:30

Turbosprężarki są dość trwałymi elementami samochodów, ale awarie mogą wystąpić z różnych powodów. Oto niektóre z głównych przyczyn awarii turbosprężarek:
Brak odpowiedniej konserwacji: Nieodpowiednia konserwacja, taka jak brak wymiany oleju silnikowego lub zużycie oleju na poziomie poniżej zalecanego przez producenta samochodu, może prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki.
Uszkodzenie łożysk lub wałka turbiny: Łożyska i wałek turbiny są narażone na duże obciążenia podczas pracy i mogą ulec uszkodzeniu lub zużyciu w wyniku normalnego zużycia.
Zatkane filtry powietrza lub oleju: Filtr powietrza lub oleju zatkany zanieczyszczeniami lub brudem może prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki.
Niedrożność układu dolotowego powietrza: Jeśli układ dolotowy powietrza jest zatkany lub niedrożny, turbosprężarka może być narażona na zbyt duże obciążenie, co może prowadzić do awarii.
Jeśli zauważysz niepokojące objawy w pracy turbiny w swoim samochodzie, takie jak niepokojące dźwięki lub spadek mocy silnika, należy niezwłocznie skontaktować się z mechanikiem w celu zdiagnozowania i usunięcia problemu. Wczesne wykrycie i naprawa problemów z turbosprężarką może zapobiec poważnym awariom i kosztownym naprawom.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Holandia (NL) – Regeneracja turbosprężarek i naprawa turbin w Holandii (Nederland) – cała Europa 16 kwietnia 2019

Holandia (NL) – Regeneracja turbosprężarek i naprawa turbin w Holandii (Nederland) – cała Europa

1. Regeneracja turbin w Holandii We wszystkich państwa Europy, polska specjalistyczna ...

Jaka jest różnica między biturbo a TwinTurbo? 12 września 2022

Jaka jest różnica między biturbo a TwinTurbo?

Jaka jest różnica między biturbo a TwinTurbo? Główną różnicą jest to, że BiTur...

Czym grozi przeładowanie turbiny? 13 września 2022

Czym grozi przeładowanie turbiny?

Czym grozi przeładowanie turbiny? Przeładowanie grozi nagłym wchodzeniem w ...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO