Jakie powinno być ciśnienie oleju na turbinie?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Czy wiesz, jakie powinno być ciśnienie oleju na turbinie? W zależności od momentu obrotowego, ciśnienie oleju jest różnorodne. Im wyższe obroty silnika, tym ciśnienie oleju na turbinie wzrasta. Dlatego ciśnienie oleju na turbinie powinno być takie same, jak w silniku, żeby stworzyć parasol ochronny przed możliwymi uszkodzeniami. Poszczególni producenci pojazdów osobowych w swoim katalogu dokładnie opisują, jaka powinna być minimalna wartość ciśnienia cieczy smarnej, żeby nie dopuścić do wady związanej z zatarciem turbosprężarki lub silnika. Ciśnienie oleju na turbinie nie może być za niskie, ponieważ grozi to zatarciem części składowych turbiny, ani za wysokie, bo może to doprowadzić do wycieku oleju z turbo.
Jeżeli pojawiła się kontrolka informująca o występowaniu niskiego ciśnienia w układzie olewania i pomimo upływu kilku minut nie gaśnie, to znak, że należy w pierwszej kolejności sprawdzić poziom cieczy smarującej w zbiorniku, unieruchamiając wcześniej pojazd. Jeżeli ilość oleju jest rzeczywiście wybrakowana, to należy go uzupełnić o wysokojakościowy i dostosowany do rodzaju silnika. Jeżeli zastanawiasz się, jak zmierzyć ciśnienie oleju na turbinie, to możemy posłużyć się w tej kwestii manometrem z wężem ciśnieniowym, żeby być pewnym, czy problem, który dotyka naszą turbinę jest spowodowany jego nieprawidłową wartością. Zarówno niskie, jak i wysokie ciśnienie oleju na turbinie może być szkodliwe dla naszego układu turbo. Zalanie cieczy smarnej ponad wymagany stan może być przyczyną zwiększenia jego wartości.
W sytuacji, w której kontrolka z „czerwoną konewką” alarmuje Kierowcę o problemie z olejem, pomimo jego wystarczającego poziomu, to może sygnalizować problem z:
- Wadliwym czujnikiem ciśnienia
- Zamontowaniem złego filtra oleju
- Zablokowanym wlotem olejowym od pompy z miski olejowej
Jazda z uszkodzoną turbiną – brak oleju
Jazda z uszkodzoną turbiną, w przypadku braku oleju jest zakazana. Najlepszym rozwiązaniem będzie zakończenie podróży i dokonanie holowania pojazdu, jeżeli chcemy uniknąć zatarcia turbiny, a w konsekwencji również silnika. Brak smarowania lub przerwy w jego dostarczeniu może być spowodowane zablokowaniem przewodów olejowych lub niedopasowanie uszczelniaczy. Do awarii turbiny dochodzi również przez rozpoczęcie jazdy bez odpowiedniego rozgrzania silnika samochodowego. Zimny olej ma postać gęstej cieczy, co wpływa na jego właściwość i możność jego płynnego transportu po całym układzie turbodoładowania. Smarowanie jest niepełne. W takim razie, jak sprawdzić smarowanie turbiny, pod kątem zachowania szczelności w układzie olejowym, żeby nie dopuścić do błędu, jakim jest jazda z uszkodzoną turbiną? Oto działania krok po kroku:
- Otwieramy klapę pojazdu i zdejmujemy osłonę silnikową
- Usuwamy osłonkę wygłuszającą hałas silnika
- Sprawdzamy w pierwszej kolejności uszczelkę korka wlewu oleju, przewód od skrzyni korbowej, uszczelkę miski olejowe, filtr oleju, korek spustowy oleju
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Optymalne ciśnienie oleju w turbosprężarce powinno wynosić od 3 do 5 barów. Warto jednak sprawdzić instrukcję obsługi konkretnego modelu samochodu, ponieważ ciśnienie to może się różnić w zależności od producenta. Należy pamiętać, że zbyt niskie ciśnienie oleju może prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki, z kolei zbyt wysokie ciśnienie może spowodować przeciek oleju.