blog

Jakie powinno być ciśnienie oleju na turbinie?

5 lutego 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
turbosprężarka - naprawa

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Czy wiesz, jakie powinno być ciśnienie oleju na turbinie? W zależności od momentu obrotowego, ciśnienie oleju jest różnorodne. Im wyższe obroty silnika, tym ciśnienie oleju na turbinie wzrasta. Dlatego ciśnienie oleju na turbinie powinno być takie same, jak w silniku, żeby stworzyć parasol ochronny przed możliwymi uszkodzeniami. Poszczególni producenci pojazdów osobowych w swoim katalogu dokładnie opisują, jaka powinna być minimalna wartość ciśnienia cieczy smarnej, żeby nie dopuścić do wady związanej z zatarciem turbosprężarki lub silnika. Ciśnienie oleju na turbinie nie może być za niskie, ponieważ grozi to zatarciem części składowych turbiny, ani za wysokie, bo może to doprowadzić do wycieku oleju z turbo

Jeżeli pojawiła się kontrolka informująca o występowaniu niskiego ciśnienia w układzie olewania i pomimo upływu kilku minut nie gaśnie, to znak, że należy w pierwszej kolejności sprawdzić poziom cieczy smarującej w zbiorniku, unieruchamiając wcześniej pojazd. Jeżeli ilość oleju jest rzeczywiście wybrakowana, to należy go uzupełnić o wysokojakościowy i dostosowany do rodzaju silnika. Jeżeli zastanawiasz się, jak zmierzyć ciśnienie oleju na turbinie, to możemy posłużyć się w tej kwestii manometrem z wężem ciśnieniowym, żeby być pewnym, czy problem, który dotyka naszą turbinę jest spowodowany jego nieprawidłową wartością. Zarówno niskie, jak i wysokie ciśnienie oleju na turbinie może być szkodliwe dla naszego układu turbo. Zalanie cieczy smarnej ponad wymagany stan może być przyczyną zwiększenia jego wartości.

W sytuacji, w której kontrolka z „czerwoną konewką” alarmuje Kierowcę o problemie z olejem, pomimo jego wystarczającego poziomu, to może sygnalizować problem z:

  1. Wadliwym czujnikiem ciśnienia
  2. Zamontowaniem złego filtra oleju
  3. Zablokowanym wlotem olejowym od pompy z miski olejowej

 

Jakie powinno być ciśnienie oleju na turbinie?

Jazda z uszkodzoną turbiną – brak oleju

Jazda z uszkodzoną turbiną, w przypadku braku oleju jest zakazana. Najlepszym rozwiązaniem będzie zakończenie podróży i dokonanie holowania pojazdu, jeżeli chcemy uniknąć zatarcia turbiny, a w konsekwencji również silnika. Brak smarowania lub przerwy w jego dostarczeniu może być spowodowane zablokowaniem przewodów olejowych lub niedopasowanie uszczelniaczy. Do awarii turbiny dochodzi również przez rozpoczęcie jazdy bez odpowiedniego rozgrzania silnika samochodowego. Zimny olej ma postać gęstej cieczy, co wpływa na jego właściwość i możność jego płynnego transportu po całym układzie turbodoładowania. Smarowanie jest niepełne. W takim razie, jak sprawdzić smarowanie turbiny, pod kątem zachowania szczelności w układzie olejowym, żeby nie dopuścić do błędu, jakim jest jazda z uszkodzoną turbiną? Oto działania krok po kroku:

  • Otwieramy klapę pojazdu i zdejmujemy osłonę silnikową
  • Usuwamy osłonkę wygłuszającą hałas silnika
  • Sprawdzamy w pierwszej kolejności uszczelkę korka wlewu oleju, przewód od skrzyni korbowej, uszczelkę miski olejowe, filtr oleju, korek spustowy oleju

 

Jazda z uszkodzoną turbiną – brak oleju
Oceń wpis Aktualna ocena:  4.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Michał
2023-01-13 10:37:20
Optymalne ciśnienie oleju w turbosprężarce powinno wynosić od 3 do 5 barów. Warto jednak sprawdzić instrukcję obsługi konkretnego modelu samochodu, ponieważ ciśnienie to może się różnić w zależności od producenta. Należy pamiętać, że zbyt niskie ciśnienie oleju może prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki, z kolei zbyt wysokie ciśnienie może spowodować przeciek oleju.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60