
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Ciśnienie doładowania turbiny w standardowych silnikach waha się w granicach 0,4-1,1 bara, natomiast w autach sportowych może przekroczyć nawet 2,5 bara. Za ciśnienie turbodoładowania odpowiedzialny jest sterownik silnika – ECU, ciśnienie jest uzależnione od warunków pracy samochodu. Najlepszym sposobem na sprawdzenie, jakie powinno być ciśnienie doładowania w twoim samochodzie, jest podłączenie go pod komputer diagnostyczny. Doładowani polega na powiększeniu ilości wprowadzonego powietrza pod zwiększonym ciśnieniem i niezmienionej temperaturze. W większości pojazdów doładowanie realizowane jest przez turbosprężarkę wykorzystującą energię spalin.
Prawidłowe ciśnienie doładowania turbiny w standardowym silniku waha się od 0,4 do 1,1 bara. Jeśli jest zbyt wysokie ciśnienie doładowania turbosprężarki, to jest to oznaka jej przeładowania. Może być to spowodowane przekroczeniem wymaganych prędkości obrotowych turbo, co w efekcie może spowodować awarię – zarówno urządzenia turbo, jak i silnika samochodowego. Po uzyskaniu maksymalnej prędkości może dojść do rozerwania koła kompresji i przedostania się jego elementów do silnika, co może spowodować zatarcie.

Co to jest zawór westage?
Do prawidłowej pracy turbiny potrzebne jest ciągłe regulowanie ilości dostarczanego powietrza do silnika. Najnowsze układy turbodoładowania zostały wyposażone w dodatkowe elementy regulujące jej pracę. Jednym z takich rozwiązań jest wyposażenie turbosprężarki w zawór wastegate, czyli tak zwany zawór upustu spalin. Nadciśnienie wytwarzane przez turbosprężarkę przekazywane jest do zasobnika ciśnienia, które jest zintegrowane z zaworem upustowym turbo. Po osiągnięciu żądanej ilości ciśnienia następuje otwarcie zaworu upustowego. Część wydobywających się spalin skierowana jest wtedy do układu wydechowego specjalnym kanałem, co jest związane z ograniczeniem ciśnienia doładowania w układzie dolotowym.

Ciśnienie turbosprężarki - jak sprawdzić?
Aby sprawdzić ciśnienie turbosprężarki, najpierw podłącz manometr do odpowiedniego miejsca w układzie dolotowym. Następnie uruchom silnik i obserwuj wskazania manometru podczas zwiększania obrotów silnika. Sprawdź, czy ciśnienie wzrasta zgodnie z zaleceniami producenta. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, może to wskazywać na problem z turbosprężarką, nieszczelność w układzie dolotowym lub zużyty zawór upustowy. W przypadku zbyt wysokiego ciśnienia możliwe jest, że zawór upustowy nie działa prawidłowo.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze