Jakie powinno być ciśnienie doładowania turbiny?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Ciśnienie doładowania turbiny w standardowych silnikach waha się w granicach 0,4-1,1 bara, natomiast w autach sportowych może przekroczyć nawet 2,5 bara. Za ciśnienie turbodoładowania odpowiedzialny jest sterownik silnika – ECU, ciśnienie jest uzależnione od warunków pracy samochodu. Najlepszym sposobem na sprawdzenie, jakie powinno być ciśnienie doładowania w twoim samochodzie, jest podłączenie go pod komputer diagnostyczny. Doładowani polega na powiększeniu ilości wprowadzonego powietrza pod zwiększonym ciśnieniem i niezmienionej temperaturze. W większości pojazdów doładowanie realizowane jest przez turbosprężarkę wykorzystującą energię spalin.
Ciśnienie doładowania po wymianie turbo - 1.5 bar, czy nie za dużo? - Ciśnienie turbiny
Prawidłowe ciśnienie doładowania turbiny w standardowym silniku waha się od 0,4 do 1,1 bara. Jeśli jest zbyt wysokie ciśnienie doładowania turbosprężarki, to jest to oznaka jej przeładowania. Może być to spowodowane przekroczeniem wymaganych prędkości obrotowych turbo, co w efekcie może spowodować awarię – zarówno urządzenia turbo, jak i silnika samochodowego. Po uzyskaniu maksymalnej prędkości może dojść do rozerwania koła kompresji i przedostania się jego elementów do silnika, co może spowodować zatarcie.
Jakie ciśnienie turbina - Prawidłowe ciśnienie doładowania turbiny
Do prawidłowej pracy turbiny potrzebne jest ciągłe regulowanie ilości dostarczanego powietrza do silnika. Najnowsze układy turbodoładowania zostały wyposażone w dodatkowe elementy regulujące jej pracę. Jednym z takich rozwiązań jest wyposażenie turbosprężarki w zawór wastegate, czyli tak zwany zawór upustu spalin. Nadciśnienie wytwarzane przez turbosprężarkę przekazywane jest do zasobnika ciśnienia, które jest zintegrowane z zaworem upustowym turbo. Po osiągnięciu żądanej ilości ciśnienia następuje otwarcie zaworu upustowego. Część wydobywających się spalin skierowana jest wtedy do układu wydechowego specjalnym kanałem, co jest związane z ograniczeniem ciśnienia doładowania w układzie dolotowym.
Ciśnienie turbosprężarki - jak sprawdzić prawidłowe działanie?
Ciśnienie doładowania turbo to nic innego, jak powietrze wtłaczane do jednostki napędowej w samochodzie osobowym za pomocą układu turbodoładowanego. Za sprawą czujnika ciśnienia możliwe jest osiągnięcie pomiaru ciśnienia doładowania jednostki napędowej. Jedną z najpopularniejszych przyczyn występujących w układzie doładowania jest problematyczna praca sterowania maszyny, dlatego diagnostyka tego układu jest bardzo istotną czynnością w procesie naprawczym. Regeneracja urządzenie turbo powinna być zlecana w serwisie, który jest wyposażony w specjalistyczną pracownię oraz zespół doświadczonych specjalistów, ze względu na dość złożony schemat układu sterowania.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Ciśnienie doładowania turbiny jest określane w barach (bar) lub psi (psi). Jest to ciśnienie, z jakim powietrze jest pompowane przez kompresor turbosprężarki do komory spalania. Optymalne ciśnienie doładowania turbiny zależy od modelu silnika i zastosowania samochodu. W większości samochodów ciśnienie doładowania turbiny wynosi od 0,5 do 2,5 barów. W samochodach sportowych ciśnienie doładowania może być nawet większe. Jeśli ciśnienie doładowania jest zbyt niskie, silnik może tracić moc i efektywność. Natomiast zbyt wysokie ciśnienie doładowania może prowadzić do uszkodzenia elementów silnika. Aby sprawdzić ciśnienie doładowania turbiny, należy zastosować specjalny manometr lub skorzystać z usług mechanika. W przypadku wykrycia odchyleń od normy, należy skontaktować się z mechanikiem w celu sprawdzenia i ewentualnej naprawy układu doładowania.