Jakie obroty ma turbina w samochodzie?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją

Turbosprężarka jest precyzyjnym urządzeniem, którego wirnik napędzany jest poprzez spaliny wydobywające się z silnik – jego obroty mogą osiągnąć nawet 250 tys./min. Aby uświadomić sobie wielkość tej wartości, wystarczy wspomnieć, że przeciętny silnik diesla nie jest w stanie osiągnąć 8 tysięcy obr./min., a benzynowy 10 tysięcy obr./min. Więc przy takich wartościach podczas wytwarzania ciśnienia powstaje bardzo duża ilość ciepła. Jego odprowadzanie wraz z właściwym smarowaniem generuje podstawowe warunki, których spełnienie gwarantuje długą pracę turbosprężarki.
Użytkowanie samochodu z turbiną. Najważniejsze zasady - Turbina w samochodzie
Użytkownik samochodu z turbosprężarką powinien pamiętać o kilku żelaznych zasadach, m.in. powinien pamiętać, aby od razu po uruchomieniu silnika nie wprowadzać auta w wysokie obroty, po uruchomieniu silnika należy odczekać około 30 sekund, aby dać pompie czas na rozprowadzenie oleju po całym układzie. Kolejna zasada tyczy się gaszenia silnika – jeżeli przed zatrzymaniem pojazdu jechaliśmy dynamicznie, na wysokich obrotach, to przed zgaszeniem silnika powinno się zostawić samochód pracujący na biegu jałowym przez około 2-3 minuty, aby turbina się schłodziła. Możliwie jest także schłodzenie turbiny poprzez jazdę z wartościami obrotów poniżej 1,5 tys./min. Kolejną ważną zasadą jest regularne sprawdzanie i wymiana oleju wraz z filtrami, ponieważ dla turbosprężarki zabójcze mogą się okazać zanieczyszczenia, które znajdują się w nich.
1. Turbosprężarka - działanie, wady i zalety - Turbosprężarka do diesla
Turbosprężarka jest to urządzenie wykorzystujące spaliny, które z kolei napędzają elementy sprężające powietrze wlatujące do silnika. Dzięki temu urządzeniu uzyskujemy większą moc silnika, a co za tym idzie, lepszą elastyczność. Wśród zalet możemy wymienić: zwiększoną sprawność silnika – dzieje się to w wyniku zwiększenia jego mocy, przy równoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa, turbosprężarka nie obciąża silnika, ponieważ jest napędzana przez energię spalin, znacznie obniża emisję szkodliwych związków chemicznych pochodzących ze spalin do atmosfery – przez co są bardziej przyjazne dla środowiska. Z kolei w wadach możemy wymienić: wysoką cenę turbosprężarki, brak odpowiedniej eksploatacji może powodować uszkodzenia.
2. Jak jeździć autem z turbiną? - Jak jeździć z turbiną benzyna
Aby nie uszkodzić naszej turbosprężarki, powinniśmy pamiętać o kilku ważnych podstawowych zasadach eksploatacji:
1. Regularna wymiana oleju i filtrów – stary olej zmniejsza średnicę kanału doprowadzającego go do turbo – przytyka go, również w starszym oleju mogą znajdować się zanieczyszczenia, które będą prowadzić do uszkodzeń.
2. Rozgrzewanie silnika – aby skutecznie nasmarować silnik wymagane jest rozgrzanie jednostki napędowej, zanim więc wprowadzisz auto w duże obroty, daj silnikowi około 30 sekund na osiągnięcie optymalnej temperatury.
3. Schładzanie silnika – dynamiczna podróż wytwarza dużo ciepła w turbinie, dlatego przed wyłączeniem silnika pozostaw go na biegu jałowym przez około 2-3 minuty, aby turbina zdążyła się ochłodzić.
4. Nie oszczędzaj na filtrach i oleju – z racji tego, że turbosprężarka nie lubi zanieczyszczeń, powinno się je często wymieniać, pamiętając o tym, aby były jak najwyższej jakości, według zaleceń producenta.
3. Turbosprężarka - jak działa i jak się z nią obchodzić? - Jazda z uszkodzoną turbiną
W skład turbosprężarki wchodzą dwie kluczowe części – turbina i sprężarka, które są zamontowane na jednej osi. Skierowane na turbinę gazy wylotowe napędzają wirnik sprężarki, który wtłacza do cylindra większą ilość powietrza, co z kolei przełoży się na wzrost mocy silnika.

Aby prawidłowo eksploatować silnik wyposażony w turbo, pamiętajmy, aby używać olejów tylko o najwyższej jakości. Równie ważne jest to, aby po uruchomieniu silnika odczekać 30 sekund, pozostawiając go na biegu jałowym, żeby olej silnikowy dotarł w każdy zakątek instalacji. Należy dość często i regularnie sprawdzać poziom i stan oleju silnikowego, ponieważ zanieczyszczenia w nim zawarte lub niski poziom mogą doprowadzić do nieodwracalnych uszkodzeń turbosprężarki oraz do zatarcia silnika.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Obroty turbosprężarki w samochodzie zależą od wielu czynników, takich jak prędkość jazdy, poziom ciśnienia doładowania i obroty silnika. Zazwyczaj, w silnikach samochodowych, obroty turbosprężarki mogą sięgać od około 2 000 do nawet 200 000 obrotów na minutę. Jednak to nie jest jednoznaczne dla każdego silnika, ponieważ producenci mogą zastosować różne rodzaje turbosprężarek, o różnych wymiarach i właściwościach, dlatego też, mogą one pracować w innych zakresie obrotów. Ważne jest aby pamiętać, że turbosprężarka jest elementem zużywalnym i zwiększenie obrotów turbosprężarki może przyśpieszyć jej zużycie. Dlatego ważne jest aby prawidłowo eksploatować silnik i przestrzegać zaleceń producenta dotyczących obrotów maksymalnych silnika.