Jaki wpływ ma olej na turbosprężarkę?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Jaki wpływ ma olej na turbosprężarkę?
Olej silnikowy ma bardzo duży wpływ na turbosprężarkę. Na rynku znajdziemy oleje syntetyczne oraz tańsze oleje półsyntetyczne i mineralne. Wielu producentów rekomenduje, aby stosować oleje syntetycznej. Ten rodzaj oleju jest odporny na wysokie temperatury i ma znacznie dłuższą żywotność niż półsyntetyki i oleje mineralne. Zarówno olej półsyntetyczny, jak i mineralny trafia do turbiny z większym opóźnieniem niż olej syntetyczny, co grozi uszkodzeniem i koniecznością naprawy podzespołu. Warto wiedzieć, że nieprawidłowo dobrany olej silnikowy wytwarza szkodliwy, biało-zielonożółty osad, zwany nagarem. Nagar, który osadza się w przewodach olejowych i otworach dopływu skraca żywotność turbosprężarki i przyspiesza potrzebę czyszczenia turbo.
Czy olej silnikowy ma wpływ na żywotność turbosprężarki? - Jaki olej wybrać do silnika
Tak. Warunki pracy turbiny powodują, że ten podzespół potrzebuje skutecznego smarowania, co pozwoli w przyszłości ograniczyć zużycie wewnętrznych elementów. Najczęściej w turbo zużyciu ulegają łożyska i tuleje, które podlegają nadmiernemu zużyciu w przypadku stosowania niskiej jakości oleju. Dodatkowym czynnikiem, który wpływa na żywotność łożysk, jest spowolnienie wirnika turbiny, który może rozpędzić się nawet do 200 tysięcy obrotów na minutę. Przez cały czas swojej pracy turbosprężarka otrzymuje olej silnikowy do ciągłego smarowania ruchomych elementów oraz odprowadzania ciepła. Niskiej jakości olej nie zawiera odpowiednich dodatków oraz modyfikatorów, dlatego może doprowadzić do przytykania kanalików turbiny nagarem, i innego rodzaju zanieczyszczeniami.
Olej silnikowy w samochodzie i jego wpływ na turbosprężarkę - Jaki olej do turbiny
Wiele awarii turbosprężarki wynika między innymi z niewłaściwego stosowania oleju silnikowego. Niekorzystne dla turbiny są oleje półsyntetyczne i mineralne, które trafiają do układu łożyskowania z większym opóźnieniem, niż oleje syntetyczne. Co więcej, są mniej odporne na wysokie temperatury i mają krótszą żywotność. Nieprawidłowo dobrany olej prowadzi do wytworzenia się charakterystycznego czarnego nalotu, który działa szkodliwie na przewody i kanały olejowe, skraca żywotność podzespołów i przyspiesza potrzebę czyszczenia turbiny. Pamiętajmy, że nie tylko rodzaj stosowanego oleju silnikowego się liczy, ale także okres jego użytkowania. Według szacunków, olej silnikowy powinien podlegać wymianie maksymalnie po każdych 15 tysiącach przejechanych kilometrów.
Wpływ oleju silnikowego na żywotność turbiny - Jaki olej do silnika
Główną funkcją oleju jest smarowanie metalowych elementów silnika, dzięki czemu możliwa jest minimalizacja destrukcyjnego wpływu sił tarcia. Olej silnikowy pomaga także w regulowaniu temperatury jednostki napędowej oraz chroni ją przed rdzewieniem czy powstawaniem nagarów i innych zanieczyszczeń. Nie każda osoba zdaje sobie sprawy z faktu, że olej przepływa nie tylko przez silnik, ale także turbosprężarkę, pomagając w ten sposób chronić ją przed przyspieszonym zużyciem. Konieczność smarowania turbo wynika przede wszystkim z obciążeń, jakim jest poddawana oraz wysokiej temperatury towarzyszącej jej pracy.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Olej ma bardzo ważny wpływ na prawidłowe działanie turbosprężarki. Turbosprężarka jest ważnym elementem systemu napędowego samochodu, który wykorzystuje ciśnienie spalin do podnoszenia mocy silnika. W celu prawidłowego działania turbosprężarka potrzebuje odpowiedniej ilości oleju, który zapewnia jej smarowanie i chłodzenie. Olej jest również ważny dla uszczelnienia turbosprężarki. Wewnątrz turbosprężarki panuje bardzo wysokie ciśnienie, dlatego ważne jest, aby olej zapewniał odpowiednie uszczelnienie, by uniknąć wycieków i uszkodzenia turbosprężarki. Jeśli poziom oleju jest zbyt niski, turbosprężarka może się nadmiernie nagrzewać, co prowadzi do uszkodzenia. Z kolei, jeśli poziom oleju jest zbyt wysoki, olej może dostać się do układu dolotowego, co może prowadzić do zatkania filtra powietrza i spadku mocy silnika. Dlatego ważne jest, aby regularnie sprawdzać poziom oleju i uzupełniać go w razie potrzeby, zgodnie z zaleceniami producenta samochodu.