Jaki powinien być ruch sztangi turbiny?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Ruchy prawidłowo pracującej sztangi turbiny powinny być niewielkie oraz płynne. Jeżeli występują skoki sztangi turbiny lub też jej przesunięcia są ociężałe, a nawet nie występują, wcale oznaczać może to, że doszło do zatarcia gruszki lub też jest ona nieszczelna. Za brak płynnej pracy cięgna odpowiadać może również zatarta zmienne geometria turbiny.
Możesz również sprawdzić samodzielnie, czy gruszka turbiny pracuje prawidłowo. Pod gruszkę należy podpiąć strzykawkę z wężykiem i zassać powietrze. O nieszczelności aktuatora będzie świadczyło samoistne opadanie jego cięgna. Inną metodą jest diagnostyka turbosprężarki przy użyciu testera ze specjalistycznym oprogramowaniem, jak np. BOSCH KTS 560 DoIP lub DELPHI.
1. Źle ustawiona gruszka turbiny – typowe objawy
Spadek osiągów pojazdu, wzmożone dymienie z układu wydechowego, praca samochodu w trybie awaryjnym to nieliczne obawy wskazujące na niedokładnie wyregulowaną gruszkę turbosprężarki.
Gruszka turbiny, a dokładniej jej poruszające się cięgno odpowiada za otwieranie oraz zamykanie kierownic zmiennej geometrii turbiny. W procesie regeneracji jednym z jego etapów jest właśnie regulacja gruszki turbiny, nieodpowiednie jej ustawienie nie tylko spowoduje wątpliwą pracę jednostki napędowej, ale również doprowadzić może do wystąpienia usterek w układzie turbodoładowania. Dlatego ważna jest jej dokładna kalibracja.
Regulacja sztangi turbiny 2.0 TDI
Prawidłowe ustawienie sztangi turbiny możliwe jest na specjalistycznej maszynie, która znajduje się na wyposażeniu warsztatu zajmującego się naprawą oraz regeneracją turbosprężarek. Proces kalibracji odbywa się z zachowaniem niezwykłej staranności, ponieważ nawet najmniejszy obrót śruby wpływa na późniejszą pracę turbosprężarki.
Zbyt duże skrócenie sztangi turbiny powodować będzie występowanie zbyt wysokiego ciśnienia doładowania, co w konsekwencji doprowadzić może do uszkodzenia wirnika turbiny. Natomiast zbytnie wydłużenie sztangi turbiny spowoduje wolniejsze wstawanie turbo, czyli poszerzoną turbodziurę.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Ruch sztangi turbiny powinien być płynny i bez luzów. Sztanga powinna się poruszać bez oporów, a pozycja końcowa powinna być dokładnie taka sama zarówno w pozycji zamkniętej jak i otwartej. Jeśli sztanga porusza się z oporami, jest luźna lub jest trudna do przesunięcia, może to oznaczać, że występuje problem z aktuatorem turbiny lub z układem dostarczającym olej do aktuatora. W takim przypadku powinniśmy skontaktować się z mechanikiem, aby dokładnie zdiagnozować i naprawić problem.