Localizations image

Jaki powinien być ruch sztangi turbiny?

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Ponad 3000 turbosprężarek dostępnych od 390zł!
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5

Ruchy prawidłowo pracującej sztangi turbiny powinny być niewielkie oraz płynne. Jeżeli występują skoki sztangi turbiny lub też jej przesunięcia są ociężałe, a nawet nie występują, wcale oznaczać może to, że doszło do zatarcia gruszki lub też jest ona nieszczelna. Za brak płynnej pracy cięgna odpowiadać może również zatarta zmienne geometria turbiny.

Jaki powinien być ruch sztangi turbiny?
Jaki powinien być ruch sztangi turbiny?

Możesz również sprawdzić samodzielnie, czy gruszka turbiny pracuje prawidłowo. Pod gruszkę należy podpiąć strzykawkę z wężykiem i zassać powietrze. O nieszczelności aktuatora będzie świadczyło samoistne opadanie jego cięgna. Inną metodą jest diagnostyka turbosprężarki przy użyciu testera ze specjalistycznym oprogramowaniem, jak np. BOSCH KTS 560 DoIP lub DELPHI.

1. Źle ustawiona gruszka turbiny – typowe objawy

Spadek osiągów pojazdu, wzmożone dymienie z układu wydechowego, praca samochodu w trybie awaryjnym to nieliczne obawy wskazujące na niedokładnie wyregulowaną gruszkę turbosprężarki.

Gruszka turbiny, a dokładniej jej poruszające się cięgno odpowiada za otwieranie oraz zamykanie kierownic zmiennej geometrii turbiny. W procesie regeneracji jednym z jego etapów jest właśnie regulacja gruszki turbiny, nieodpowiednie jej ustawienie nie tylko spowoduje wątpliwą pracę jednostki napędowej, ale również doprowadzić może do wystąpienia usterek w układzie turbodoładowania. Dlatego ważna jest jej dokładna kalibracja.

Regulacja sztangi turbiny 2.0 TDI

Prawidłowe ustawienie sztangi turbiny możliwe jest na specjalistycznej maszynie, która znajduje się na wyposażeniu warsztatu zajmującego się naprawą oraz regeneracją turbosprężarek. Proces kalibracji odbywa się z zachowaniem niezwykłej staranności, ponieważ nawet najmniejszy obrót śruby wpływa na późniejszą pracę turbosprężarki.

Regulacja sztangi turbiny 2.0 TDI
Regulacja sztangi turbiny 2.0 TDI

Zbyt duże skrócenie sztangi turbiny powodować będzie występowanie zbyt wysokiego ciśnienia doładowania, co w konsekwencji doprowadzić może do uszkodzenia wirnika turbiny. Natomiast zbytnie wydłużenie sztangi turbiny spowoduje wolniejsze wstawanie turbo, czyli poszerzoną turbodziurę.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Turbosprężarka a start-stop 10 listopada 2021

Turbosprężarka a start-stop

Jak wiadomo, turbosprężarką pracuje w bardzo wysokiej temperaturze, dlatego też waż...

CENA - Turbina Volvo V40 – S40/T4/115 – TURBOSPRĘŻARKA 02 października 2018

CENA - Turbina Volvo V40 – S40/T4/115 – TURBOSPRĘŻARKA

1. Turbosprężarka - Turbina Volvo V40 cena regeneracji, naprawy (V40, S40, V50, S...

Demontaż i montaż  turbo - cena 14 Grudzień 2020

Demontaż i montaż turbo - cena

Demontaż i montaż turbo, cena, która będzie pobierana za te usługi dostępne w aut...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO