Jaki olej do silnika z turbo?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Jednym z najbardziej polecanych olejów do silników turbodoładowanych jest olej syntetyczny Mobil 1, który gwarantuje ochronę silnika oraz turbosprężarki w szerokim zakresie warunków eksploatacyjnych. Ponieważ konstrukcja urządzenia turbo jest bardzo zaawansowana, to kierowcy powinni stosować wyłącznie oleje syntetyczne, aby uchronić silnik przed szybszym zużyciem. Większość obecnie produkowanych silników jest wyposażona w układ turbodoładowania. Turbina przynosi korzyść w postaci lepszych osiągów silnika i niższego jednostkowego zużycia paliwa, jednakże środowisko jej pracy jest wręcz ekstremalne. Chodzi tu przede wszystkim o bardzo wysokie temperatury, dochodzące nawet 1000 stopni Celsjusza po stronie gorącej.
Oleje syntetyczne do nowoczesnych silników z turbo - Jaki olej do BMW
Oleje syntetyczne cechuje wręcz doskonała odporność a utlenianie w wysokich temperaturach oraz zdolność do przeciwdziałania tworzeniu się osadów na najważniejszych częściach turbosprężarki i silnika. Tym samym nowoczesne turbodoładowane silniki otrzymują najlepszą ochronę. Wysokiej jakości olej będzie skutecznie odprowadzał ciepło z najważniejszych części silnika, poprawiając jego osiągi oraz niezawodność i trwałość. Wysokie temperatury przy łożyskach turbosprężarki mogą doprowadzić do lokalnego przegrzania oleju mineralnego i wystąpieniu innych problemów, począwszy od szybkiego utlenienia, aż do zwęglenia oleju.
Jaki olej silnikowy do auta z turbodoładowaniem? - Jaki olej do wysilonego silnika
Najważniejszym kryterium, jakim powinien kierować się kierowca, dobierając olej silnikowy są zalecenia producenta samochodu. Jeżeli zalecenia powalają, to w turbodoładowanym aucie można stosować olej syntetyczny. Syntetyki to aktualnie najwyższa, chociaż wciąż rozwijająca się liga olejów silnikowych. Wyróżniają się one wyższą lepkością niż ich mineralne odpowiedniki, co sprawia, że dokładniej pokrywają ruchome części silnika wraz z podzespołami i lepiej je chronią. Zachowują płynność w niższych temperaturach, przez co ułatwiają rozruch silnika na mrozie, a jednocześnie nie tracą swoich właściwości w wysokich temperaturach.
Olej do auta z turbodoładowaniem - Jaki olej uniwersalny do silnika
Użytkownicy samochodów turbodoładowanych nie powinni pozostawiać przypadkowi kwestii wyboru oleju. Jakiekolwiek zaniedbanie, czy szukanie oszczędności w zawrotnym tempie doprowadza do poważnych problemów ze smarowaniem, czy odprowadzaniem ciepła z elementów znajdujących się w jej wnętrzu. Dlatego dobry olej do silnika wyposażonego w turbosprężarkę nie tylko powinien spełniać standardy i normy wymagane przez konstruktora, ale również podchodzić od renomowanego producenta. Niskobudżetowe marki często eksponują zalety swoich produktów, eksponując również informacje o spełnianych normach, równocześnie nie informując, że nie są to najwyższe i najbardziej wyśrubowane wymagania.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
W silnikach samochodów z turbosprężarką zaleca się stosowanie oleju o odpowiednim oznaczeniu lepkości. Lepkość oleju jest określana przez system klasyfikacji SAE (Society of Automotive Engineers) i oznacza się ją cyframi. Im mniejsza cyfra, tym mniejsza lepkość oleju. Zaleca się stosowanie oleju o lepkości SAE 0W-30, 0W-40 lub 5W-30 w silnikach z turbosprężarką. Oleje o takiej lepkości są w stanie lepiej sprostać wysokim temperaturom i ciśnieniom panującym w układzie turbosprężarki. Ponadto warto zwrócić uwagę na to, aby olej spełniał wymagania producenta silnika oraz posiadał odpowiednie oznaczenia jakościowe, takie jak API (American Petroleum Institute) lub ACEA (Association des Constructeurs Européens d'Automobiles). Olej zalecany przez producenta samochodu zapewni optymalne działanie silnika i turbosprężarki oraz zapewni dłuższą żywotność tych elementów. Należy pamiętać, aby regularnie wymieniać olej w silniku, zgodnie z zaleceniami producenta samochodu.