Localizations image

Jaka jest różnica między biturbo a TwinTurbo?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.75
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Serwis Turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Główną różnicą jest to, że BiTurbo to dwie jednakowe turbosprężarki, z kolei TwinTurbo to również dwa podzespoły, jednakże jeden mniejszy, drugi większy. BiTurbo zwane także doładowaniem równoległym stosowane jest w silnikach o większej pojemności, zwykle z większą niż cztery liczbą cylindrów. Doładowanie równoległe, ponieważ dwie turbiny pracują równolegle, a każda z nich odpowiada za swoją część cylindrów. Doładowanie sekwencyjne – TwinTurbo, nie są to dwie pracujące turbiny równolegle, ale jedna mniejsza i druga większa, które włączają się do pracy sekwencyjnie. Mniejsza z turbosprężarek służy do tworzenia ciśnienia doładowania w niskim zakresie pracy obrotów, zaś gdy jednostka osiągnie wyższe obroty, to do pracy włącza się duża turbosprężarka.

Czym różni się turbosprężarka BiTurbo od TwinTurbo? - BiTurbo a Twin Turbo

Zadaniem rozwiązania doładowania równoległego – BiTurbo, jest zastąpienie jednej dużej turbiny dwoma mniejszymi, które pracują w identyczny sposób, przez co czas reakcji silnika na otwarcie przepustnicy jest o wiele krótszy. Ten system jest charakterystyczny szczególnie dla jednostek napędowych o większej pojemności skokowej. Z kolei TwinTurbo wykorzystywane jest zarówno w małych jednostkach, których pojemność nie przekracza dwóch litrów, jak i w dużych motorach wielocylindrowych. W przeciwieństwie do BiTurbo, w którym konieczna jest parzysta ilość cylindrów oraz pojemność silnika na poziomie co najmniej 2,5 litra, system doładowania sekwencyjnego jest bardziej elastyczny i możliwy do zastosowania praktycznie w dowolnym silniku samochodowym.

1. Jaka jest różnica między Twin turbo a Biturbo? - BiTurbo Diesel

TwinTurbo jest rozwiązaniem, w którym dwie turbiny sprężają dopływające powietrze w sposób szeregowy, jednakże mają one różną budowę. Jedna turbosprężarka jest mniejsza i pracuje w niskim zakresie prędkości obrotowych silnika, z kolei druga większa pracuje w wyższych partiach obrotowych i obciążeniowych silnika. Zastosowanie doładowania sekwencyjnego poprawia zakres efektywnej pracy silnika w całym zakresie jego obrotów oraz obniża turbodziurę podczas przyspieszania w średnich obrotach. Z kolei BiTurbo za sprawą zastosowania dwóch równoległych podzespołów oraz możliwości pokrycia zapotrzebowania na powietrze dla silnika o znacznie większej pojemności, zminimalizowane jest zjawisko bezwładności turbosprężarki. Takie rozwiązanie jest charakterystyczna dla silników rzędowych oraz widlastych, o większej pojemności skokowej.

2. Biturbo i twinturbo - Jaka jest różnica, jakie są różnice? - Biturbo opinie

Zarówno BiTurbo, jak i TwinTurbo to pojęcia, które odnoszą się do turbodoładowanego silnika spalinowego, dla którego dwie turbiny sprężają dopływające powietrze. Obie konfiguracje są powszechnie stosowane w produkowanych dzisiaj samochodach. Podsumowując, oba te układy są o wiele lepszym rozwiązaniem niż pojedyncza turbosprężarka w silniku. Zarówno, TwinTurbo, jak i BiTurbo doskonale sprawdzają się w określonych modelach silników, skutecznie niwelując zjawisko turbodziury. TwinTurbo umożliwia, osiągniecie szerszego zakresu efektywnego ciśnienia doładowania, natomiast BiTurbo pozwala na wydajniejszą i szybszą reakcję silnika na dodanie gazu.

Komentarze

Zbyszek 2022-12-30 09:33:48

Biturbo i TwinTurbo to dwa różne sposoby doładowania silnika. Biturbo to układ doładowania, w którym zastosowano dwa turbozawory, każdy z nich doładowujący inną grupę cylindrów silnika. W przypadku silnika V8 biturbo, na przykład, jedno turbo doładowuje cylindry z lewej strony, a drugie doładowuje cylindry z prawej strony. Biturbo pozwala na szybsze doładowanie silnika i zwiększenie mocy, ponieważ oba turbozawory pracują jednocześnie.
TwinTurbo to również układ doładowania z dwoma turbozaworami, ale w przeciwieństwie do biturbo, oba turbozawory doładowują tę samą grupę cylindrów. W przypadku silnika V8 TwinTurbo, na przykład, oba turbozawory doładowują wszystkie cylindry silnika. TwinTurbo pozwala na szybsze doładowanie silnika i zwiększenie mocy w porównaniu do pojedynczego turbozaworu, ale nie tak szybko jak biturbo, ponieważ oba turbozawory pracują naprzemiennie.
Obydwa układy doładowania pozwalają na zwiększenie mocy i wydajności silnika, ale biturbo jest bardziej wydajne i pozwala na szybsze doładowanie silnika niż TwinTurbo.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO