
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Główną różnicą jest to, że BiTurbo to dwie jednakowe turbosprężarki, z kolei TwinTurbo to również dwa podzespoły, jednakże jeden mniejszy, drugi większy. BiTurbo zwane także doładowaniem równoległym stosowane jest w silnikach o większej pojemności, zwykle z większą niż cztery liczbą cylindrów. Doładowanie równoległe, ponieważ dwie turbiny pracują równolegle, a każda z nich odpowiada za swoją część cylindrów. Doładowanie sekwencyjne – TwinTurbo, nie są to dwie pracujące turbiny równolegle, ale jedna mniejsza i druga większa, które włączają się do pracy sekwencyjnie. Mniejsza z turbosprężarek służy do tworzenia ciśnienia doładowania w niskim zakresie pracy obrotów, zaś gdy jednostka osiągnie wyższe obroty, to do pracy włącza się duża turbosprężarka.
Czym różni się turbosprężarka BiTurbo od TwinTurbo? - BiTurbo a Twin Turbo
Zadaniem rozwiązania doładowania równoległego – BiTurbo, jest zastąpienie jednej dużej turbiny dwoma mniejszymi, które pracują w identyczny sposób, przez co czas reakcji silnika na otwarcie przepustnicy jest o wiele krótszy. Ten system jest charakterystyczny szczególnie dla jednostek napędowych o większej pojemności skokowej. Z kolei TwinTurbo wykorzystywane jest zarówno w małych jednostkach, których pojemność nie przekracza dwóch litrów, jak i w dużych motorach wielocylindrowych. W przeciwieństwie do BiTurbo, w którym konieczna jest parzysta ilość cylindrów oraz pojemność silnika na poziomie co najmniej 2,5 litra, system doładowania sekwencyjnego jest bardziej elastyczny i możliwy do zastosowania praktycznie w dowolnym silniku samochodowym.
1. Jaka jest różnica między Twin turbo a Biturbo? - BiTurbo Diesel
TwinTurbo jest rozwiązaniem, w którym dwie turbiny sprężają dopływające powietrze w sposób szeregowy, jednakże mają one różną budowę. Jedna turbosprężarka jest mniejsza i pracuje w niskim zakresie prędkości obrotowych silnika, z kolei druga większa pracuje w wyższych partiach obrotowych i obciążeniowych silnika. Zastosowanie doładowania sekwencyjnego poprawia zakres efektywnej pracy silnika w całym zakresie jego obrotów oraz obniża turbodziurę podczas przyspieszania w średnich obrotach. Z kolei BiTurbo za sprawą zastosowania dwóch równoległych podzespołów oraz możliwości pokrycia zapotrzebowania na powietrze dla silnika o znacznie większej pojemności, zminimalizowane jest zjawisko bezwładności turbosprężarki. Takie rozwiązanie jest charakterystyczna dla silników rzędowych oraz widlastych, o większej pojemności skokowej.

2. Biturbo i twinturbo - Jaka jest różnica, jakie są różnice? - Biturbo opinie
Zarówno BiTurbo, jak i TwinTurbo to pojęcia, które odnoszą się do turbodoładowanego silnika spalinowego, dla którego dwie turbiny sprężają dopływające powietrze. Obie konfiguracje są powszechnie stosowane w produkowanych dzisiaj samochodach. Podsumowując, oba te układy są o wiele lepszym rozwiązaniem niż pojedyncza turbosprężarka w silniku. Zarówno, TwinTurbo, jak i BiTurbo doskonale sprawdzają się w określonych modelach silników, skutecznie niwelując zjawisko turbodziury. TwinTurbo umożliwia, osiągniecie szerszego zakresu efektywnego ciśnienia doładowania, natomiast BiTurbo pozwala na wydajniejszą i szybszą reakcję silnika na dodanie gazu.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze