Jaka jest różnica między biturbo a TwinTurbo?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Główną różnicą jest to, że BiTurbo to dwie jednakowe turbosprężarki, z kolei TwinTurbo to również dwa podzespoły, jednakże jeden mniejszy, drugi większy. BiTurbo zwane także doładowaniem równoległym stosowane jest w silnikach o większej pojemności, zwykle z większą niż cztery liczbą cylindrów. Doładowanie równoległe, ponieważ dwie turbiny pracują równolegle, a każda z nich odpowiada za swoją część cylindrów. Doładowanie sekwencyjne – TwinTurbo, nie są to dwie pracujące turbiny równolegle, ale jedna mniejsza i druga większa, które włączają się do pracy sekwencyjnie. Mniejsza z turbosprężarek służy do tworzenia ciśnienia doładowania w niskim zakresie pracy obrotów, zaś gdy jednostka osiągnie wyższe obroty, to do pracy włącza się duża turbosprężarka.
Czym różni się turbosprężarka BiTurbo od TwinTurbo? - BiTurbo a Twin Turbo
Zadaniem rozwiązania doładowania równoległego – BiTurbo, jest zastąpienie jednej dużej turbiny dwoma mniejszymi, które pracują w identyczny sposób, przez co czas reakcji silnika na otwarcie przepustnicy jest o wiele krótszy. Ten system jest charakterystyczny szczególnie dla jednostek napędowych o większej pojemności skokowej. Z kolei TwinTurbo wykorzystywane jest zarówno w małych jednostkach, których pojemność nie przekracza dwóch litrów, jak i w dużych motorach wielocylindrowych. W przeciwieństwie do BiTurbo, w którym konieczna jest parzysta ilość cylindrów oraz pojemność silnika na poziomie co najmniej 2,5 litra, system doładowania sekwencyjnego jest bardziej elastyczny i możliwy do zastosowania praktycznie w dowolnym silniku samochodowym.
1. Jaka jest różnica między Twin turbo a Biturbo? - BiTurbo Diesel
TwinTurbo jest rozwiązaniem, w którym dwie turbiny sprężają dopływające powietrze w sposób szeregowy, jednakże mają one różną budowę. Jedna turbosprężarka jest mniejsza i pracuje w niskim zakresie prędkości obrotowych silnika, z kolei druga większa pracuje w wyższych partiach obrotowych i obciążeniowych silnika. Zastosowanie doładowania sekwencyjnego poprawia zakres efektywnej pracy silnika w całym zakresie jego obrotów oraz obniża turbodziurę podczas przyspieszania w średnich obrotach. Z kolei BiTurbo za sprawą zastosowania dwóch równoległych podzespołów oraz możliwości pokrycia zapotrzebowania na powietrze dla silnika o znacznie większej pojemności, zminimalizowane jest zjawisko bezwładności turbosprężarki. Takie rozwiązanie jest charakterystyczna dla silników rzędowych oraz widlastych, o większej pojemności skokowej.
2. Biturbo i twinturbo - Jaka jest różnica, jakie są różnice? - Biturbo opinie
Zarówno BiTurbo, jak i TwinTurbo to pojęcia, które odnoszą się do turbodoładowanego silnika spalinowego, dla którego dwie turbiny sprężają dopływające powietrze. Obie konfiguracje są powszechnie stosowane w produkowanych dzisiaj samochodach. Podsumowując, oba te układy są o wiele lepszym rozwiązaniem niż pojedyncza turbosprężarka w silniku. Zarówno, TwinTurbo, jak i BiTurbo doskonale sprawdzają się w określonych modelach silników, skutecznie niwelując zjawisko turbodziury. TwinTurbo umożliwia, osiągniecie szerszego zakresu efektywnego ciśnienia doładowania, natomiast BiTurbo pozwala na wydajniejszą i szybszą reakcję silnika na dodanie gazu.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Biturbo i TwinTurbo to dwa różne sposoby doładowania silnika. Biturbo to układ doładowania, w którym zastosowano dwa turbozawory, każdy z nich doładowujący inną grupę cylindrów silnika. W przypadku silnika V8 biturbo, na przykład, jedno turbo doładowuje cylindry z lewej strony, a drugie doładowuje cylindry z prawej strony. Biturbo pozwala na szybsze doładowanie silnika i zwiększenie mocy, ponieważ oba turbozawory pracują jednocześnie.
TwinTurbo to również układ doładowania z dwoma turbozaworami, ale w przeciwieństwie do biturbo, oba turbozawory doładowują tę samą grupę cylindrów. W przypadku silnika V8 TwinTurbo, na przykład, oba turbozawory doładowują wszystkie cylindry silnika. TwinTurbo pozwala na szybsze doładowanie silnika i zwiększenie mocy w porównaniu do pojedynczego turbozaworu, ale nie tak szybko jak biturbo, ponieważ oba turbozawory pracują naprzemiennie.
Obydwa układy doładowania pozwalają na zwiększenie mocy i wydajności silnika, ale biturbo jest bardziej wydajne i pozwala na szybsze doładowanie silnika niż TwinTurbo.