blog

Jaka jest najczęstsza awaria turbosprężarki? Jakie są przyczyny?

12 grudnia 2024

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

Jedną z najczęstszych awarii turbosprężarki jest uszkodzenie łożysk, które mogą prowadzić do niewłaściwego obracania się wirnika, a w konsekwencji do utraty ciśnienia doładowania. Zwykle jest to efektem zanieczyszczenia oleju silnikowego, zbyt małej ilości oleju lub zużycia elementów w wyniku pracy w ekstremalnych warunkach. Może to skutkować niespotykanym w normalnych warunkach hałasem, dymieniem lub nawet całkowitym uszkodzeniem turbosprężarki, co może prowadzić do konieczności jej wymiany lub regeneracji. W przypadku, gdy nie zareagujemy we właściwym momencie może dojść do awarii całego pojazdu.

Jakie są przyczyny zepsutej turbiny?

Jakie są przyczyny zepsutej turbiny?

Do najczęstszych przyczyn awarii turbosprężarki należą: zanieczyszczony olej, brak regularnej wymiany oleju silnikowego, używanie olejów niskiej jakości, przegrzewanie turbosprężarki, nagłe zatrzymywanie silnika po długotrwałej pracy przy wysokich obrotach oraz skoki ciśnienia oleju. Wysoka temperatura, która powstaje w wyniku pracy silnika, może powodować spalenie oleju, co prowadzi do uszkodzenia łożysk turbosprężarki. Zanieczyszczenia w oleju, takie jak cząsteczki sadzy lub metalowe opiłki, mogą również powodować uszkodzenie precyzyjnych elementów turbiny. Aby nie doprowadzić do rozległych uszkodzeń, należy trzymać się regularnych przeglądów i szczególnie zwracać uwagę na niepokojące objawy.

Co niszczy turbinę w samochodzie?

Co niszczy turbinę w samochodzie?

Największym zagrożeniem dla turbosprężarki są zanieczyszczenia w oleju silnikowym, które mogą uszkodzić precyzyjne łożyska. Inne czynniki to przegrzewanie się turbosprężarki w wyniku nieodpowiedniej pracy silnika, na przykład zbyt szybkie wyłączanie silnika po długotrwałej jeździe z wysokimi obrotami. Niedostateczna ilość oleju, niska jakość paliwa, a także niewłaściwie działający układ chłodzenia, mogą także prowadzić do zniszczenia turbiny. Dodatkowo, jazda w trudnych warunkach, takich jak częste przyspieszanie i hamowanie w mieście, również obciąża turbosprężarkę.

Jak dbać o silnik z turbiną?

Jak dbać o silnik z turbiną?

Aby zadbać o silnik z turbiną, należy regularnie wymieniać olej silnikowy i filtry, ponieważ czysty olej to klucz do długowieczności turbosprężarki. Ważne jest także, aby unikać ostrego przyspieszania i wysokich obrotów tuż przed zatrzymaniem silnika, ponieważ turbosprężarka potrzebuje czasu, by się ochłodzić. Warto również unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, co może prowadzić do przegrzewania turbosprężarki. Regularne sprawdzanie stanu układu chłodzenia i dbanie o dobrą jakość paliwa również pomoże w utrzymaniu turbosprężarki w dobrym stanie. Dbanie o układ wydechowy i zapobieganie jego zapychaniu również ma istotny wpływ na wydajność turbosprężarki.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.50

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.50
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Tomasz
2024-12-13 15:32:32
U mnie bardzo buczała

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60