Localizations image

Jak zrobić gwizd turbiny?

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena:

Nie zawsze gwizdanie turbiny oznaczać może jej awarię. W sportowych samochodach charakterystyczny dźwięk turbiny, taki jak gwizd, jest wręcz rzeczą pożądaną. Uzyskać go można przeprowadzając modyfikacje nie tylko w układzie dolotowym, ale również i w układzie turbodoładowania. W pierwszej kolejności należy zainwestować w lepszą i wydajniejszą turbosprężarkę – hybrydowe turbo. Następny krok to montaż zaworu BOV. Jest to zawór regulujący ciśnienie, montowany jest w dolocie. Jego uruchomienie następuje w przypadku nagłego ściągnięcia nogi z gazu. To właśnie dzięki niemu zawdzięcza się gwizd turbo.

Jak zrobić gwizd turbiny?
Jak zrobić gwizd turbiny?

Jeżeli jeszcze nie podjąłeś się wspomnianej modyfikacji, a Twój pojazd wydaje gwizd podczas przyspieszania, oznaczać to może usterkę układu turbodoładowania. Najczęstszą przyczyną takiego odgłosu jest zużycie lub uszkodzenie wirnika turbiny. Inne objawy awarii turbo to spadek mocy pojazdu, wątpliwa praca jednostki napędowej, a także ubytek oleju silnikowego i wzmożone spalanie.

1. Efekt sowy – Diesel

Typowe odgłosy wyeksploatowanej turbosprężarki to nie tylko gwizd, ale również syczenie i pohukiwanie przypominające sowę - tzw. efekt sowy. Turbo sygnalizuje w ten sposób swoją poważną awarię.

Gwizd turbiny po regeneracji

Głośna praca turbosprężarki po przeprowadzonym procesie regeneracji wskazywać może na nieprawidłowo przeprowadzony proces. Błąd może tkwić w nieodpowiednich parametrach wyważania i doważania CHRA, błędnie przeprowadzonej kalibracji mechanizmu zmiennej geometrii turbiny oraz w nieodpowiednio dobranych częściach. W takim przypadku należy oddać turbosprężarkę do ponownej naprawy, podczas której przeprowadzona zostanie korekta.

Gwizd turbiny po regeneracji
Gwizd turbiny po regeneracji

Decydując się na regenerację turbosprężarki warto zlecić jej przeprowadzenie doświadczonemu oraz sprawdzonemu serwisowi. Oddanie jej w ręce nowicjusza motoryzacyjnego lub postanowienie o samodzielnej naprawie turbosprężarki nie tylko skończyć się może porażką, ale doprowadzić może do awarii innych elementów pojazdu, jak na przykład jednostka napędowa lub filtr cząstek stałych DPF/FAP.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Turbosprężarka 713673-4 07 kwietnia 2021

Turbosprężarka 713673-4

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki 713673-4...

Tani tuning, czyli jak oszukać czujnik ciśnienia doładowania? 16 lutego 2021

Tani tuning, czyli jak oszukać czujnik ciśnienia doładowania?

Zastanawiałeś się pewnie nieraz, za co odpowiada czujnik ciśnienia doładowania...

Super niska cena, koszty regeneracji turbosprężarek 02 października 2018

Super niska cena, koszty regeneracji turbosprężarek

1. SUPER NISKA CENA REGENERACJI TURBINYBUDOWA TURBOSPRĘŻARKI – CZĘŚCI DO...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO