blog

Jak zrobić gwizd turbiny?

12 listopada 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
Pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Nie zawsze gwizdanie turbiny oznaczać może jej awarię. W sportowych samochodach charakterystyczny dźwięk turbiny, taki jak gwizd, jest wręcz rzeczą pożądaną. Uzyskać go można przeprowadzając modyfikacje nie tylko w układzie dolotowym, ale również i w układzie turbodoładowania. W pierwszej kolejności należy zainwestować w lepszą i wydajniejszą turbosprężarkę – hybrydowe turbo. Następny krok to montaż zaworu BOV. Jest to zawór regulujący ciśnienie, montowany jest w dolocie. Jego uruchomienie następuje w przypadku nagłego ściągnięcia nogi z gazu. To właśnie dzięki niemu zawdzięcza się gwizd turbo.

Jeżeli jeszcze nie podjąłeś się wspomnianej modyfikacji, a Twój pojazd wydaje gwizd podczas przyspieszania, oznaczać to może usterkę układu turbodoładowania. Najczęstszą przyczyną takiego odgłosu jest zużycie lub uszkodzenie wirnika turbiny. Inne objawy awarii turbo to spadek mocy pojazdu, wątpliwa praca jednostki napędowej, a także ubytek oleju silnikowego i wzmożone spalanie.

Efekt sowy – Diesel

Typowe odgłosy wyeksploatowanej turbosprężarki to nie tylko gwizd, ale również syczenie i pohukiwanie przypominające sowę - tzw. efekt sowy. Turbo sygnalizuje w ten sposób swoją poważną awarię.

Gwizd turbiny po regeneracji

Głośna praca turbosprężarki po przeprowadzonym procesie regeneracji wskazywać może na nieprawidłowo przeprowadzony proces. Błąd może tkwić w nieodpowiednich parametrach wyważania i doważania CHRA, błędnie przeprowadzonej kalibracji mechanizmu zmiennej geometrii turbiny oraz w nieodpowiednio dobranych częściach. W takim przypadku należy oddać turbosprężarkę do ponownej naprawy, podczas której przeprowadzona zostanie korekta.

Decydując się na regenerację turbosprężarki warto zlecić jej przeprowadzenie doświadczonemu oraz sprawdzonemu serwisowi. Oddanie jej w ręce nowicjusza motoryzacyjnego lub postanowienie o samodzielnej naprawie turbosprężarki nie tylko skończyć się może porażką, ale doprowadzić może do awarii innych elementów pojazdu, jak na przykład jednostka napędowa lub filtr cząstek stałych DPF/FA

Oceń wpis Aktualna ocena:  5.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 5.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Maciej
2023-01-12 13:54:43
"Gwizd turbosprężarki" to efekt dźwiękowy, który powstaje w wyniku przepływu powietrza przez turbo. Nie jest to efekt, który jest korzystny dla silnika i nie jest polecany przez producentów. Niektórzy właściciele samochodów decydują się na modyfikacje w celu wytworzenia tego efektu dźwiękowego, jednak takie działanie jest niebezpieczne dla silnika, ponieważ może prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki lub innych elementów układu dolotowego. Modyfikowanie układu dolotowego w celu wytworzenia dźwięku gwizdu jest niezgodne z przeznaczeniem tego elementu i może skutkować utratą gwarancji, a także utratą bezpieczeństwa jazdy.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60