Jak zrobić gwizd turbiny?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Nie zawsze gwizdanie turbiny oznaczać może jej awarię. W sportowych samochodach charakterystyczny dźwięk turbiny, taki jak gwizd, jest wręcz rzeczą pożądaną. Uzyskać go można przeprowadzając modyfikacje nie tylko w układzie dolotowym, ale również i w układzie turbodoładowania. W pierwszej kolejności należy zainwestować w lepszą i wydajniejszą turbosprężarkę – hybrydowe turbo. Następny krok to montaż zaworu BOV. Jest to zawór regulujący ciśnienie, montowany jest w dolocie. Jego uruchomienie następuje w przypadku nagłego ściągnięcia nogi z gazu. To właśnie dzięki niemu zawdzięcza się gwizd turbo.
Jeżeli jeszcze nie podjąłeś się wspomnianej modyfikacji, a Twój pojazd wydaje gwizd podczas przyspieszania, oznaczać to może usterkę układu turbodoładowania. Najczęstszą przyczyną takiego odgłosu jest zużycie lub uszkodzenie wirnika turbiny. Inne objawy awarii turbo to spadek mocy pojazdu, wątpliwa praca jednostki napędowej, a także ubytek oleju silnikowego i wzmożone spalanie.
Efekt sowy – Diesel
Typowe odgłosy wyeksploatowanej turbosprężarki to nie tylko gwizd, ale również syczenie i pohukiwanie przypominające sowę - tzw. efekt sowy. Turbo sygnalizuje w ten sposób swoją poważną awarię.

Gwizd turbiny po regeneracji
Głośna praca turbosprężarki po przeprowadzonym procesie regeneracji wskazywać może na nieprawidłowo przeprowadzony proces. Błąd może tkwić w nieodpowiednich parametrach wyważania i doważania CHRA, błędnie przeprowadzonej kalibracji mechanizmu zmiennej geometrii turbiny oraz w nieodpowiednio dobranych częściach. W takim przypadku należy oddać turbosprężarkę do ponownej naprawy, podczas której przeprowadzona zostanie korekta.
Decydując się na regenerację turbosprężarki warto zlecić jej przeprowadzenie doświadczonemu oraz sprawdzonemu serwisowi. Oddanie jej w ręce nowicjusza motoryzacyjnego lub postanowienie o samodzielnej naprawie turbosprężarki nie tylko skończyć się może porażką, ale doprowadzić może do awarii innych elementów pojazdu, jak na przykład jednostka napędowa lub filtr cząstek stałych DPF/FA
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
"Gwizd turbosprężarki" to efekt dźwiękowy, który powstaje w wyniku przepływu powietrza przez turbo. Nie jest to efekt, który jest korzystny dla silnika i nie jest polecany przez producentów. Niektórzy właściciele samochodów decydują się na modyfikacje w celu wytworzenia tego efektu dźwiękowego, jednak takie działanie jest niebezpieczne dla silnika, ponieważ może prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki lub innych elementów układu dolotowego. Modyfikowanie układu dolotowego w celu wytworzenia dźwięku gwizdu jest niezgodne z przeznaczeniem tego elementu i może skutkować utratą gwarancji, a także utratą bezpieczeństwa jazdy.