
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Poszerzona turbodziura wskazywać może na uszkodzony mechanizm zmiennej geometrii turbiny lub też nieszczelny, uszkodzony siłownik podciśnieniowy. Z kolei zjawisko turbodziury po przeprowadzonej regeneracji wskazywać może na niedokładnie przeprowadzony proces – być może kierownice spalin nie zostały dokładnie wyczyszczone lub nie została dokładnie przeprowadzona regulacja turbiny. Turbodziura jest efektem niepoprawnie wyregulowanej sztangi turbiny, która odpowiada za sterowanie łopatkami zmiennej geometrii. Zastosowanie mechanizmu zmiennej geometrii turbiny miało na celu zminimalizowanie występowania zjawiska turbodziury, czyli zwłoki pojazdu na wciskany pedał gazu.
Jak wyeliminować turbodziurę - trzy najpopularniejsze rozwiązania - Likwidacja turbodziury
Rozbudowanie turbosprężarki bez zmiennej geometrii o technologię VNT, było jednym ze sposobów na zminimalizowanie występowania turbodziury, dziś taki rodzaj turbo spotykany jest już tylko w starszych pojazdach, aktualnie w pojazdach montowane są turbosprężarki ze zmienną geometrią turbiny. Kolejnym rozwiązanie, nieco skuteczniejszym okazał się montaż dwóch turbosprężarek, dlatego też w jednostkach widlastych zaczęto stosować BiTurbo, natomiast w jednostkach mniejszych turbosprężarki typu TwinTurbo. Trzecią, także skuteczną odpowiedzią inżynierów na zjawisko turbodziury okazała się turbosprężarka TwinScroll – jej kanał dolotowy został podzielony na dwa, stąd też często nazywa jest turbosprężarką dwukanałową.

Jak pozbyć się turbodziury - System AntiLag - cena
Anti Lag System, czyli system podtrzymywania ciśnienia doładowania stosowany jest w pojazdach wyposażonych w tłokowe silniki spalinowe, jego celem jest zminimalizowanie turbodziury. Cena takiego systemu zaczyna się od około 300 złotych, jednak mało kto wie, że ALS ma negatywny wpływ na żywotność turbosprężarki.
Turbodziura - jak zwalczyć tę chorobę, pomysły – turbodziura - przyczyny
Turbodziura nie jest wyłącznie wynikiem posiadania starszego typu turbosprężarki, jej występowanie spowodowanie jest tym, że wirnik nie jest w żaden fizyczny sposób połączony z silnikiem, jak np. w przypadku kompresora. Przyczyną występowania turbodziury jest również niedokładne wyregulowanie turbo w procesie regeneracji, a dokładniej złego ustawienie sztangi turbiny. Kalibrowany zderzaka turbiny wpływa na doładowanie, jego błędne ustawienie spowoduje, że turbo nie będzie doładowywało lub nastąpi przeładowanie turbo.

Czym jest efekt „turbodziury”? - Niedoładowanie turbiny z niskich obrotów
Niedoładowanie turbiny spowodowane może być również nieszczelnością w układzie turbodoładowania, a także niedostatecznym smarowaniem lub uszkodzonym czujnikiem doładowania. W przypadku zaburzonej pracy pojazdu należy udać się do serwisu w celu przeprowadzenia dokładnej diagnostyki oraz lokalizacji źródła problemu.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze