Jak zmniejszyć turbodziurę diesel?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Poszerzona turbodziura wskazywać może na uszkodzony mechanizm zmiennej geometrii turbiny lub też nieszczelny, uszkodzony siłownik podciśnieniowy. Z kolei zjawisko turbodziury po przeprowadzonej regeneracji wskazywać może na niedokładnie przeprowadzony proces – być może kierownice spalin nie zostały dokładnie wyczyszczone lub nie została dokładnie przeprowadzona regulacja turbiny. Turbodziura jest efektem niepoprawnie wyregulowanej sztangi turbiny, która odpowiada za sterowanie łopatkami zmiennej geometrii. Zastosowanie mechanizmu zmiennej geometrii turbiny miało na celu zminimalizowanie występowania zjawiska turbodziury, czyli zwłoki pojazdu na wciskany pedał gazu.
Jak wyeliminować turbodziurę - trzy najpopularniejsze rozwiązania - Likwidacja turbodziury
Rozbudowanie turbosprężarki bez zmiennej geometrii o technologię VNT, było jednym ze sposobów na zminimalizowanie występowania turbodziury, dziś taki rodzaj turbo spotykany jest już tylko w starszych pojazdach, aktualnie w pojazdach montowane są turbosprężarki ze zmienną geometrią turbiny. Kolejnym rozwiązanie, nieco skuteczniejszym okazał się montaż dwóch turbosprężarek, dlatego też w jednostkach widlastych zaczęto stosować BiTurbo, natomiast w jednostkach mniejszych turbosprężarki typu TwinTurbo. Trzecią, także skuteczną odpowiedzią inżynierów na zjawisko turbodziury okazała się turbosprężarka TwinScroll – jej kanał dolotowy został podzielony na dwa, stąd też często nazywa jest turbosprężarką dwukanałową.
Jak pozbyć się turbodziury - System AntiLag - cena
Anti Lag System, czyli system podtrzymywania ciśnienia doładowania stosowany jest w pojazdach wyposażonych w tłokowe silniki spalinowe, jego celem jest zminimalizowanie turbodziury. Cena takiego systemu zaczyna się od około 300 złotych, jednak mało kto wie, że ALS ma negatywny wpływ na żywotność turbosprężarki.
Turbodziura - jak zwalczyć tę chorobę, pomysły – turbodziura - przyczyny
Turbodziura nie jest wyłącznie wynikiem posiadania starszego typu turbosprężarki, jej występowanie spowodowanie jest tym, że wirnik nie jest w żaden fizyczny sposób połączony z silnikiem, jak np. w przypadku kompresora. Przyczyną występowania turbodziury jest również niedokładne wyregulowanie turbo w procesie regeneracji, a dokładniej złego ustawienie sztangi turbiny. Kalibrowany zderzaka turbiny wpływa na doładowanie, jego błędne ustawienie spowoduje, że turbo nie będzie doładowywało lub nastąpi przeładowanie turbo.
Czym jest efekt „turbodziury”? - Niedoładowanie turbiny z niskich obrotów
Niedoładowanie turbiny spowodowane może być również nieszczelnością w układzie turbodoładowania, a także niedostatecznym smarowaniem lub uszkodzonym czujnikiem doładowania. W przypadku zaburzonej pracy pojazdu należy udać się do serwisu w celu przeprowadzenia dokładnej diagnostyki oraz lokalizacji źródła problemu.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbodziura (ang. turbo lag) to zjawisko, kiedy turbosprężarka nie jest w stanie natychmiast dostarczyć pełnej mocy silnikowi. Może to prowadzić do braku przyspieszenia lub ogólnie słabszych osiągów silnika. Istnieje kilka sposobów na zmniejszenie turbodziury:
Ustawienie mapy ECU (elektroniczny układ zarządzania silnikiem): ECU to komputer, który kontroluje działanie silnika, mapa ECU to zestaw instrukcji, które określają jak silnik ma pracować. Wymiana mapy ECU na taką, która pozwala na szybsze reakcje turbosprężarki, może zwiększyć osiągi silnika i zmniejszyć turbodziurę.
Zwiększenie przepływu powietrza: Zwiększenie przepływu powietrza przez silnik, poprzez modyfikację układu dolotowego powietrza, wprowadzi do silnika więcej powietrza co pozwala na lepsze wykorzystanie paliwa i przyczyni się do szybszego dostarczenia mocy.
Poprawa smarowania: Wymiana oleju na olej o wyższych właściwościach smarnych oraz regularna wymiana filtrów oleju może zwiększyć smarowanie i zwiększyć wydajność turbosprężarki.
Regularne serwisowanie: Zalecane jest regularne serwisowanie turbosprężarki i innych elementów układu smarowania, w celu zapewnienia prawidłowego działania i zwiększenia trwałości elementów.
Inne technologie: Producenci samochodów stosują rożnego rodzaju systemy mające na celu zwiększenie elastyczności pracy turbosprężarki. Przykładem jest system "overboost" pozwalający na chwilowe zwiększenie ciśnienia doładowania, czy "wastegate" regulujący przepływ gazów.