Jak zmierzyć ciśnienie oleju na turbinie?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Czy wiesz, jak zmierzyć ciśnienie oleju na turbinie? Użyjemy do tego czujnika ciśnienia oleju, który został zamontowany w misce olejowej i odpowiada za pomiar ciśnienia cieczy smarnej, występującej w układzie smarowania. Prawidłowe ciśnienie oleju występujące na turbinie powinno być stałe, niezmienne, aby cały proces smarowania mógł zachodzić nieprzerwanie. Występowanie zbyt niskiego ciśnienie oleju będzie sygnalizować czerwona kontrolka umiejscowiona na desce rozdzielczej pojazdu (czerwona konewka). Jeżeli w trakcie podróży czerwona dioda zaświeci się, to znak, aby jak najszybciej zakończyć jazdę i skontrolować poziom cieczy smarującej. W przypadku silnika o większej pojemności skokowej instalowany jest wskaźnik, który odpowiada za wartość ciśnienia oleju. Jest on połączony z czujnikiem ciśnienia ulokowanym za filtrem olejowym, który reaguje w przypadku wyraźnego spadku ciśnienie oleju poniżej 35 kPa. Taka wartość uznawana jest za wartość minimalną w silniku spalinowym.
Jak sprawdzić smarowanie turbiny?
Nie chcąc dopuścić do usterki turbosprężarki, możemy sprawdzić właściwe zasilanie olejem turbiny, poprzez:
1. sprawdzenie poziomu oleju
2. sprawdzenie szczelności przewodów olejowych
3. kontrolę pompy olejowej
4. czyszczenie zabrudzonych elementów składających się na pompę olejową
5. wymianę przewodów transportujących olej do turbiny (w przypadku uszkodzenia)
6. wymianę przewodu spływu oleju (w przypadku uszkodzenia)
W przypadku przedostania się do oleju opiłek z turbiny, wymagane jest czyszczenie układu olejowego. Wymiana turbiny bez wymiany oleju jest działaniem niedopuszczalnym, które może spowodować w krótkim czasie do kolejnej awarii dopiero zamontowanej turbiny. Zalecenia montażowe każdego serwisu jasno określają, że zalewanie turbiny olejem powinno nastąpić przed sprawdzeniem pod kątem drożności całego układu olejowego i wymianą filtra. Tylko w takim wypadku jazda po wymianie turbiny przy zachowaniu procedury montażowej będzie skutkować żywotnością naszej turbosprężarki.
Wymiana cieczy smarującej na wysokogatunkową i dostosowaną do rodzaju silnika powinna być zawsze równoznaczna z kontrolą szczelności wszystkich możliwych przewodów doprowadzających pod kątem szczelności, deformacji, czy kompatybilności uszczelek. Pełna kontrola poziomu oleju również pełni priorytetową w kwestii smarowania turbosprężarki. Niedostateczny poziom cieczy smarnej może spowodować zatarcie części składowych turbosprężarki, co jest bardzo często głównym powodem zatarcia silnika samochodowego.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Aby zmierzyć ciśnienie oleju na turbosprężarce, potrzebny jest specjalny manometr do pomiaru ciśnienia oleju. Można go zakupić w sklepach motoryzacyjnych lub zamówić przez internet. Aby zmierzyć ciśnienie oleju, należy:
Podłączyć manometr do przewodu ciśnienia oleju w układzie smarowania turbosprężarki.
Uruchomić jednostkę napędową i pozwolić jej pracować przez kilka minut na obrotach biegu jałowego.
Odczytać wartość ciśnienia oleju na manometrze. Wartości ciśnienia oleju mogą być różne w zależności od modelu pojazdu, ale powinny być w granicach wartości podanych przez producenta.
Porównać odczytane wartości z wartościami zalecanymi przez producenta. Jeśli wartości są znacznie różne od zalecanych, oznacza to, że coś jest nie tak z układem smarowania i należy to skontrolować.
Pamiętaj, że prawidłowe ciśnienie oleju jest kluczowe dla prawidłowej pracy turbosprężarki, dlatego ważne jest, aby regularnie sprawdzać ciśnienie oleju i upewnić się, że jest ono w odpowiednim zakresie. Jeśli ciśnienie oleju jest zbyt niskie, może to prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki.