blog

Jak zmierzyć ciśnienie oleju na turbinie?

29 stycznia 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
serwis regeneracji turbosprężarek

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Czy wiesz, jak zmierzyć ciśnienie oleju na turbinie? Użyjemy do tego czujnika ciśnienia oleju, który został zamontowany w misce olejowej i odpowiada za pomiar ciśnienia cieczy smarnej, występującej w układzie smarowania. Prawidłowe ciśnienie oleju występujące na turbinie powinno być stałe, niezmienne, aby cały proces smarowania mógł zachodzić nieprzerwanie. Występowanie zbyt niskiego ciśnienie oleju będzie sygnalizować czerwona kontrolka umiejscowiona na desce rozdzielczej pojazdu (czerwona konewka). Jeżeli w trakcie podróży czerwona dioda zaświeci się, to znak, aby jak najszybciej zakończyć jazdę i skontrolować poziom cieczy smarującej. W przypadku silnika o większej pojemności skokowej instalowany jest wskaźnik, który odpowiada za wartość ciśnienia oleju. Jest on połączony z czujnikiem ciśnienia ulokowanym za filtrem olejowym, który reaguje w przypadku wyraźnego spadku ciśnienie oleju poniżej 35 kPa. Taka wartość uznawana jest za wartość minimalną w silniku spalinowym.

Jak zmierzyć ciśnienie oleju na turbinie?

Jak sprawdzić smarowanie turbiny?

Nie chcąc dopuścić do usterki turbosprężarki, możemy sprawdzić właściwe zasilanie olejem turbiny, poprzez:

1. sprawdzenie poziomu oleju
2. sprawdzenie szczelności przewodów olejowych
3. kontrolę pompy olejowej
4. czyszczenie zabrudzonych elementów składających się na pompę olejową
5. wymianę przewodów transportujących olej do turbiny (w przypadku uszkodzenia)
6. wymianę przewodu spływu oleju (w przypadku uszkodzenia)

W przypadku przedostania się do oleju opiłek z turbiny, wymagane jest czyszczenie układu olejowego. Wymiana turbiny bez wymiany oleju jest działaniem niedopuszczalnym, które może spowodować w krótkim czasie do kolejnej awarii dopiero zamontowanej turbiny. Zalecenia montażowe każdego serwisu jasno określają, że zalewanie turbiny olejem powinno nastąpić przed sprawdzeniem pod kątem drożności całego układu olejowego i wymianą filtra. Tylko w takim wypadku jazda po wymianie turbiny przy zachowaniu procedury montażowej będzie skutkować żywotnością naszej turbosprężarki.

Wymiana cieczy smarującej na wysokogatunkową i dostosowaną do rodzaju silnika powinna być zawsze równoznaczna z kontrolą szczelności wszystkich możliwych przewodów doprowadzających pod kątem szczelności, deformacji, czy kompatybilności uszczelek. Pełna kontrola poziomu oleju również pełni priorytetową w kwestii smarowania turbosprężarki. Niedostateczny poziom cieczy smarnej może spowodować zatarcie części składowych turbosprężarki, co jest bardzo często głównym powodem zatarcia silnika samochodowego.

 

Jak sprawdzić smarowanie turbiny?
Oceń wpis Aktualna ocena:  4.50

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.50
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Eryk
2023-01-13 13:26:17
Aby zmierzyć ciśnienie oleju na turbosprężarce, potrzebny jest specjalny manometr do pomiaru ciśnienia oleju. Można go zakupić w sklepach motoryzacyjnych lub zamówić przez internet. Aby zmierzyć ciśnienie oleju, należy: Podłączyć manometr do przewodu ciśnienia oleju w układzie smarowania turbosprężarki. Uruchomić jednostkę napędową i pozwolić jej pracować przez kilka minut na obrotach biegu jałowego. Odczytać wartość ciśnienia oleju na manometrze. Wartości ciśnienia oleju mogą być różne w zależności od modelu pojazdu, ale powinny być w granicach wartości podanych przez producenta. Porównać odczytane wartości z wartościami zalecanymi przez producenta. Jeśli wartości są znacznie różne od zalecanych, oznacza to, że coś jest nie tak z układem smarowania i należy to skontrolować. Pamiętaj, że prawidłowe ciśnienie oleju jest kluczowe dla prawidłowej pracy turbosprężarki, dlatego ważne jest, aby regularnie sprawdzać ciśnienie oleju i upewnić się, że jest ono w odpowiednim zakresie. Jeśli ciśnienie oleju jest zbyt niskie, może to prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60