
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Czy wiesz, jak zmierzyć ciśnienie oleju na turbinie? Użyjemy do tego czujnika ciśnienia oleju, który został zamontowany w misce olejowej i odpowiada za pomiar ciśnienia cieczy smarnej, występującej w układzie smarowania. Prawidłowe ciśnienie oleju występujące na turbinie powinno być stałe, niezmienne, aby cały proces smarowania mógł zachodzić nieprzerwanie. Występowanie zbyt niskiego ciśnienie oleju będzie sygnalizować czerwona kontrolka umiejscowiona na desce rozdzielczej pojazdu (czerwona konewka). Jeżeli w trakcie podróży czerwona dioda zaświeci się, to znak, aby jak najszybciej zakończyć jazdę i skontrolować poziom cieczy smarującej. W przypadku silnika o większej pojemności skokowej instalowany jest wskaźnik, który odpowiada za wartość ciśnienia oleju. Jest on połączony z czujnikiem ciśnienia ulokowanym za filtrem olejowym, który reaguje w przypadku wyraźnego spadku ciśnienie oleju poniżej 35 kPa. Taka wartość uznawana jest za wartość minimalną w silniku spalinowym.

Jak sprawdzić smarowanie turbiny?
Nie chcąc dopuścić do usterki turbosprężarki, możemy sprawdzić właściwe zasilanie olejem turbiny, poprzez:
1. sprawdzenie poziomu oleju
2. sprawdzenie szczelności przewodów olejowych
3. kontrolę pompy olejowej
4. czyszczenie zabrudzonych elementów składających się na pompę olejową
5. wymianę przewodów transportujących olej do turbiny (w przypadku uszkodzenia)
6. wymianę przewodu spływu oleju (w przypadku uszkodzenia)
W przypadku przedostania się do oleju opiłek z turbiny, wymagane jest czyszczenie układu olejowego. Wymiana turbiny bez wymiany oleju jest działaniem niedopuszczalnym, które może spowodować w krótkim czasie do kolejnej awarii dopiero zamontowanej turbiny. Zalecenia montażowe każdego serwisu jasno określają, że zalewanie turbiny olejem powinno nastąpić przed sprawdzeniem pod kątem drożności całego układu olejowego i wymianą filtra. Tylko w takim wypadku jazda po wymianie turbiny przy zachowaniu procedury montażowej będzie skutkować żywotnością naszej turbosprężarki.
Wymiana cieczy smarującej na wysokogatunkową i dostosowaną do rodzaju silnika powinna być zawsze równoznaczna z kontrolą szczelności wszystkich możliwych przewodów doprowadzających pod kątem szczelności, deformacji, czy kompatybilności uszczelek. Pełna kontrola poziomu oleju również pełni priorytetową w kwestii smarowania turbosprężarki. Niedostateczny poziom cieczy smarnej może spowodować zatarcie części składowych turbosprężarki, co jest bardzo często głównym powodem zatarcia silnika samochodowego.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze