W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Uszkodzone turbo jest bardzo łatwo zdiagnozować, ponieważ towarzyszy temu zjawisku hałas – specyficzny dźwięk podczas przyspieszania, pojawia się od 1800 obrotów/minutę. Oprócz hałasu, będziemy w stanie wyczuć zapach spalonego oleju, który wyczuwalny będzie wewnątrz samochodu, a także dym z rury wydechowej – widoczny za nim. Podczas jazdy odczujemy wyraźny spadek mocy silnika, a także samochód będzie dochodził oporniej do prędkości maksymalnej. Zauważalny będzie także ubytek oleju silnikowego. Kolejnym objawem jest przechodzenie silnika w tryb awaryjny – mogą wtedy pojawiać się błędy dotyczące np. nieprawidłowego ciśnienia.
Jakie są pierwsze objawy uszkodzenia turbosprężarki? - Jak sprawdzić czy turbina jest sprawna
Jednym z pierwszych objawów, jakie odczujemy podczas uszkodzenia turbosprężarki, jest odczuwalny spadek mocy silnika – auto nie przyspiesza tak szybko, jak kiedyś lub nie osiąga maksymalnej prędkości tak szybko, jak powinno. Temu spadkowi mocy może często towarzyszyć zapalenie się kontrolki „Check Engine”, drgania i niepokojące odgłosy dochodzące spod maski. Kiedy nasza turbina jest uszkodzona, gołym okiem będziemy w stanie zobaczyć gęsty, ciemny dym wydobywający z rury wydechowej. Kolejnym rzucającym się w oczy symptomem jest zbyt wysoki ubytek oleju silnikowego. Dodatkowo objawem, który towarzyszy uszkodzeniu turbosprężarki, jest hałas – gwizd.
1. Objawy uszkodzonej turbiny - Jak dbać o silnik z turbodoładowaniem? - Jak rozpoznać uszkodzoną turbinę w dieslu
Do objawów uszkodzonej turbiny zaliczymy: spadek mocy, świst z komory silnika, szybki ubytek oleju, a także dym z rury wydechowej. Aby dobrze zadbać o silnik z turbodoładowaniem powinniśmy pamiętać o kilku ważnych zasadach, np. regularnie kontroluj poziom oleju, a przy wymianie pamiętaj, aby był on jak najlepszej jakości. Kolejną kwestią jest chłodzenie silnika po dłuższej dynamicznej jeździe – przed odcięciem zapłonu pamiętajmy o pozostawieniu silnika na wolnych obrotach przez 2-3 minuty. Podobnie jest w przypadku „piłowania” silnika na zimno – przez zimny silnik przepływa zimny olej, który nie zapewnia odpowiedniego smarowania w sytuacji wzrostu obrotów. Podobnie jak w przypadku oleju, filtry powinny być czyste.
2. Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie? - Dźwięk uszkodzonej turbiny
Zużycie turbiny rozpoznamy po kilku kluczowych objawach, m.in. gęste i ciemne kłęby dymu, które wydostają się z układu wydechowego – jest to najbardziej charakterystyczny objaw. Ten dym oznaczać będzie, że turbina traci swoją sprawność i wtłacza do komory spalania powietrze o za niskim ciśnieniu, co z kolei powoduje niedopalanie się mieszanki paliwowo-powietrznej. Kolejnym objawem zużycia turbiny jest hałas – jest to dźwięk nie do przegapienia, ponieważ jest on porównywalny do syreny karetki pogotowia. Przy zużywaniu się naszej turbiny odczujemy także spadek mocy.
3. Uszkodzona turbosprężarka – objawy - Uszkodzoną turbina objawy benzyna
Kiedy nasza turbosprężarka jest uszkodzona, bardzo łatwo to określić poprzez kilka podstawowych symptomów. Specyficzny hałas, „gwizd” podczas przyspieszania – uszkodzona turbina wydaje bardzo charakterystyczny dźwięk, który przypomina dźwięk np. ocierania metalowych elementów.
Zauważymy także konkretny ubytek oleju. Kolejnym widocznym objawem jest dym z rury wydechowej i wyczuwalny zapach spalonego oleju – zapach ten będzie wyczuwalny wewnątrz pojazdu, a dym widoczny za nim. Wyraźny spadek mocy silnika to także znak, że nasza turbosprężarka uległa uszkodzeniu.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze