Localizations image

Jak zamontować turbo w samochodzie?

Czas przeczytania tekstu: 3 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.98

Tajniki dotyczące tego, jak zamontować turbo w samochodzie, interesują nie tylko mechaników samochodowych, ale także miłośników motoryzacji lubiących zajmować się drobnymi naprawami swoich pojazdów. W obu przypadkach, gdy turbosprężarka jest regenerowana oraz gdy konieczna jest wymiana turbiny (cena okaże się zazwyczaj droższa od kosztu regeneracji), obowiązkowo należy zastosować konkretne wskazówki montażowe turbo. Montaż turbo krok po kroku wymaga staranności oraz odpowiedniego zaplecza technicznego. Jest to szczególnie ważne, ponieważ pozwala uniknąć przykrych sytuacji, w których objawy uszkodzonej turbiny występują tuż po montażu. Zamiast główkować nad tym, jak długo można jeździć z uszkodzoną turbiną, zapraszamy do kontaktu z naszą pracownią oraz do skorzystania z regeneracji turbo lub z opcji zakupu turbosprężarki samochodowej.

 

Praktyczne wskazówki w zakresie montażu turbosprężarki w samochodzie
Jak zamontować turbo w samochodzie?

 


Co sprawiło, że turbina padła podczas jazdy?

Jedną z najbardziej niemiłych niespodzianek dla użytkowników turbodoładowanych samochodów jest awaria turbiny podczas jazdy. Przyczyną wystąpienia usterki turbosprężarki może być przedostanie się do układu nawet niewielkiego ciała stałego, niedostateczne smarowanie turbo lub awaria innych współpracujących z turbiną elementów. Tego typu uszkodzeniom mogą ulegać wszystkie rodzaje turbosprężarek i to właśnie wskutek ich wystąpienia w układzie może pracować wyjąca turbina lub zatarta turbina. Objawy dotyczą głównie odczuwalnej dynamiki pojazdu oraz słyszalnymi nietypowymi odgłosami określanymi ogólnie jako dźwięk uszkodzonej turbiny. Na wystąpienie awarii wpływ ma także zaniedbywanie zasad użytkowania auta z turbo oraz podstawowej eksploatacji samochodu. Mamy tu na myśli generowanie wysokich prędkości bez dostatecznego rozgrzania silnika oraz gaszenie silnika bez odczekania, aż turbo zwolni swoje obroty. Równie krzywdzące dla turbosprężarki jest niedopilnowanie rekomendowanych częstotliwości wymiany oleju silnikowego oraz filtrów, a także tankowanie paliwa wątpliwej jakości. Jeśli podejmujemy tego typu praktyki, kwestia tego, jak rozpoznać uszkodzoną turbinę w Dieslu oraz jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna, powinna nas jak najszybciej zainteresować.

 

Przyczyny nieoczekiwanej awarii turbo podczas jazdy
Co sprawiło, że turbina padła podczas jazdy?

 


Przystępujemy do działania – turbosprężarka gotowa do montażu

Czytelników naszych artykułów oraz Klientów autoryzowanej pracowni regeneracji turbosprężarek przekonujemy, że jazda z uszkodzoną turbiną może okazać się opłakana w skutkach. Zamiast tego podsuwamy im rozwiązania, dzięki którym niwelowany jest gwizd turbiny, a także przeprowadzana między innymi regulacja ciśnienia doładowania turbiny. Jest to możliwe dzięki regeneracji, którą przeprowadzamy na tysiącach dostarczanych turbosprężarek zgodnie z najwyższymi standardami światowej klasy producentów układów turbodoładowania. Co więcej, konsultanci działu regeneracji turbosprężarek samochodowych służą poradą, jak dobrać turbo do silnika, a także w jaki sposób powinien zostać przeprowadzony montaż turbo. Cena regeneracji oczywiście obejmuje te usługi. Wszystkie rodzaje doładowania silnika podczas montażu wymagają zastosowania się do określonych wymogów montażowych. Układ dolotowy w pojeździe musi zostać wyczyszczony, a jego elementy, które uległy uszkodzeniom bądź zużyciu, należy wymienić. Budowa turbosprężarki oraz charakterystyka jej pracy w układzie nie toleruje obecności jakichkolwiek zanieczyszczeń. Przed montażem turbiny konieczna jest wymiana oleju silnikowego i filtra powietrza, układ smarowania silnika powinien zostać poddany sprawdzeniu i wyczyszczeniu, skontrolować należy także ciśnienie podawane przez pompę olejową. Montowana do silnika turbosprężarka (zasada działania turbo wymaga znajomości akcentowanych przez nas wytycznych) musi zostać napełniona świeżym olejem silnikowym, a do montażu należy użyć nowych śrub i uszczelek. Jeśli turbo montowane jest w silniku wysokoprężnym, kolejnym etapem jest obracanie wałem korbowym (za pomocą rozrusznika) przy jednoczesnym odcięciu dopływu paliwa do chwili, gdy w przewodzie odpływowym turbo pojawi się olej. Zamontowana w ten sposób turbosprężarka samochodowa powinna bezawaryjnie funkcjonować w układzie przez kolejne setki kilometrów.

 

Przygotowanie do montażu oraz montaż turbosprężarki w pojeździe krok po kroku
Przystępujemy do działania - turbosprężarka gotowa do montażu

Komentarze

Adaś 2020-10-26 14:49:54

Super, że Państwa firma dzieli się informacjami, jak dobrze zamontować turbo po regeneracji, tak aby go ponownie nie uszkodzić.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Turbina Mazda 6, 3, 7 02 października 2018

Turbina Mazda 6, 3, 7

TURBINA MAZDA 6 | MAZDA 5 TURBOSPRĘŻARKA | TURBO MAZDA 3, 7 – regeneracja,...

Filtry DPF FAP, katalizator SCR - System Denoxtronic - Diesel przyszłości 22 listopada 2018

Filtry DPF FAP, katalizator SCR - System Denoxtronic - Diesel przyszłości

Wykorzystanie połączonych mocy filtrów cząstek stałych DPF FAP, katalizatorów...

Turbina Samochodowa – Bosch Car Service - Pawlik 02 października 2018

Turbina Samochodowa – Bosch Car Service - Pawlik

Regeneracja turbiny w Bosch Car Service Pawlik Turbina to nieodłączny element...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO