blog

Jak wyważyć wirnik turbosprężarki? Mamy odpowiedź!

26 stycznia 2024

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

Wyważania turbosprężarki to precyzyjna procedura korygowania rozkładu masy jej elementów po wcześniejszym rozłożeniu na poszczególne części. Proces, jak wyważyć turbinę przedstawiamy poniżej:

1. Rozkręcanie turbo- demontaż polega na rozłożeniu na części pierwsze elementów, takich jak wirnik, łopatki czy wałki.
2. Analiza masy podzespołów- krok ten polega na ważeniu każdej z demontowanych części, ze szczególnym uwzględnieniem wirnika, w celu wykrycia ewentualnych nierówności w rozkładzie masy.
3. Korekta mas- po analizie masy, w razie stwierdzenia nierównomierności, problem jest niwelowany poprzez dodawanie lub usuwanie materiału w określonych obszarach wirnika lub innych komponentów.
4. Ponowna weryfikacja równowagi- po skorygowaniu mas, specjalista powtórne waży elementy i sprawdza równomierności obrotu wirnika w celu uzyskania jak największej precyzji i eliminacji ewentualnych nieprawidłowości.
5. Bilansowanie (opcjonalne)- w przypadku turbosprężarek pracujących przy wysokich prędkościach obrotowych, zastosowanie procedury bilansowania do eliminacji nierównowagi obrotowej poprzez nanoszenie dodatkowych mas w określonych miejscach wirnika jest pomocne.
6. Montaż oraz testowanie- na tym etapie dochodzi do ponownego składania elementów w jednostkę turbosprężarki oraz przeprowadzanie testów, obejmujących sprawdzenie równomierności obrotu, wydajności i bezpieczeństwa pracy.

Wyważanie turbo
Rozłożona turbosprężarka

Uszkodzony wirnik turbiny – objawy awarii

Uszkodzony wirnik turbiny może objawiać się różnymi symptomami, które wskazują na potencjalne problemy z turbosprężarką. Oto kilka powszechnych objawów awarii wirnika turbiny:

1. Spadek mocy jednostki napędowej- zepsuty wirnik może wpływać na sprawność turbiny, co skutkuje utratą mocy pojazdu.
2. Zwiększone hałasy- specyficzne dźwięki z obszaru turbosprężarki mogą świadczyć o problemach z wirnikiem. Hałasy te mogą przybierać formę pisków, stukotów lub innych nieprawidłowych dźwięków.
3. Zwiększone emisje dymu z wydechu- awaria może wpływać na spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej, co skutkuje kopceniem z wydechu. Może to obejmować czarny dym, który wskazuje na niewłaściwe spalanie paliwa.
4. Problemy z przyspieszaniem-trudności w płynnym przyspieszaniu pojazdu mogą być spowodowane niesprawnym wirnikiem, co wpływa na reakcję turbosprężarki na zmiany obciążenia silnika.
5. Zwiększone zużycie oleju- uszkodzenia wirnika mogą prowadzić do zwiększonego zużycia oleju, co objawia się koniecznością częstszej jego wymiany.
6. Check Engine- awaria wirnika turbiny 1.9 TDI może powodować, że pojazd zgłasza błędy na komputerze pokładowym związane z układem turbosprężarki.

Z jakiego materiału jest wykonany wirnik turbosprężarki?

Turbosprężarka w dieslu

Wirnik turbosprężarki jest wykonany z wysokiej jakości stopów metali, takich jak stal nierdzewna lub tytan. Materiał, z którego wykonany jest wirnik turbiny 1.6 TDI, musi być odporny na wysokie temperatury i ciśnienie, które występują w turbo. Wybór materiału zależy od wymagań konkretnego zastosowania, typu silnika oraz warunków, w jakich komponent będzie pracować.

Dlaczego turbosprężarka jest tak droga?

Turbosprężarki są drogie z uwagi na ich złożoną konstrukcję, precyzyjne tolerancje, wykorzystanie materiałów wysokiej jakości, inwestycje w badania i rozwój oraz konieczność dostosowania do wysokich temperatur. Ich cena odzwierciedla zaawansowaną technologię, inżynierię oraz wysoką jakość materiałów, co sprawia, że są one efektywne, ale kosztowne rozwiązanie w dziedzinie motoryzacji.

Oceń wpis Aktualna ocena:  5.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 5.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60