Jak wyważyć turbinę?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Jak wyważyć turbinę?
Wyważanie turbiny jest niezwykle ważnym procesem, który powinniśmy oddać w ręce specjalistów. Regeneracja turbiny, czyli proces jej naprawy, a także wymiany zużytych elementów pozwala na długotrwałą, bezawaryjną pracę. Jednym z jej etapów jest właśnie wyważenie turbosprężarki. Jest to tak istotne ze względu na charakter pracy podzespołu, który wiruje z ogromnymi prędkościami, przy których niewielkie braki w wyważeniu generują bardzo niekorzystne wpływające na kondycje turbosprężarki drgania. Warto wiedzieć, że niezwykle ważne w trakcie wyważania turbiny jest jakość wykorzystywanego sprzętu.
Na czym polega wyważanie turbosprężarki
Najprościej mówiąc wyważanie turbosprężarki polega na korekcji rozkładu masy elementów podzespołu po jego wcześniejszym zbadaniu. Masa powinna być równomiernie rozłożona w stosunku do geometrycznej osi obrotu – do tego wykorzystuje się wyważarki wolnoobrotowe. W pierwszej kolejności serwisanci zajmują się samym wirnikiem, a następnie wyważają na nim koło kompresyjne. Niezwykle ważnym elementem całego procesu wyważania jest jakość wykorzystywanego sprzętu. Niektóre modele maszyn do wyważania nie zapewniają bowiem odpowiedniego poziomu czułości, przez co nie są odpowiednio dokładne. Jest to bardzo istotne w przypadku lżejszych modeli turbosprężarek, na przykład tych wykorzystywanych w samochodach osobowych.
Wyważanie turbosprężarki – na czym polega i dlaczego jest istotne
Niewyważone elementy obracające się wokół własnej osi narażone są na drgania i wibracje w wybranym zakresie częstotliwości obrotów. Aby mogły one prawidłowo funkcjonować w ekstremalnych warunkach, każdy komponent głównego wirnika rdzenia turbosprężarki powinien przejść rygorystyczne testy i proces wyważania. Ten proces odbywa się z zachowaniem skrupulatnych tolerancji stosowanych w branży motoryzacyjnej – tylko do 0,002 mm. W trakcie wyważania wibracje mierzy się przy przechodzeniu przez wybrane częstotliwości obrotowe. Jeżeli te wartości przekraczają dopuszczalne granice, konieczna jest ich weryfikacji i ponowne wyważenie.
Wyważanie wirników turbosprężarek pojazdów samochodowych
Wszystkie elementy obracające się wokół osi mają pewien stopień niewyważenia, który generuje częstotliwości rezonansowe, czyli wibracje, w określonym zakresie obrotów. Nasilenie wibracji i prędkość wiążą się bezpośrednio ze stopniem niewyważenia turbiny w samochodzie. Aby pracować przy obrotach rzędu 200 tysięcy na minutę i temperaturze dochodzącej do 600 stopni Celsjusza, każdy element wchodzący w skład głównego wirnika musi być wytwarzany według najściślejszych tolerancji stosowanych w branży motoryzacyjnej. Warto wiedzieć, że przy montażu wirnika, kumulacja drobnych niedoważeń wszystkich części wirujących może w efekcie powodować niewyważenie całego wirnika i drgania w zakresie prędkości roboczych.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Wyważenie turbiny jest ważnym procesem, który polega na dokładnym zmierzeniu i zrównoważeniu mas wirnika turbiny, aby zapewnić płynną pracę i minimalizować ryzyko uszkodzenia. Proces ten wymaga specjalistycznego sprzętu i wiedzy, dlatego najlepiej jest powierzyć go profesjonalnemu mechanikowi lub warsztatowi samochodowemu.
Aby wyważyć turbinę, najpierw należy ją rozebrać i zmierzyć masę poszczególnych elementów wirnika, takich jak śmigło lub wirnik. Następnie należy umieścić turbinę w specjalistycznym urządzeniu do wyważania, które pozwala na dokładne zmierzenie momentów bezwładności i obliczenie, ile masy należy dodać lub usunąć z poszczególnych elementów wirnika, aby uzyskać odpowiednie zrównoważenie.
Po zakończeniu procesu wyważania należy ponownie złożyć turbinę i sprawdzić, czy działa płynnie i czy nie ma żadnych luzów lub nieprawidłowości. Pamiętaj, że nieodpowiednio wyważona turbina może prowadzić do szybszego zużycia lub uszkodzenia elementów turbiny oraz spadku jej wydajności.