
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Zderzak turbo jest komponentem mechanizmu zmiennej geometrii turbiny; po regeneracji turbosprężarki przeprowadza się jej regulację, która polega na prawidłowym ustawieniu zarówno wspomnianego zderzaka VNT, jak i śruby regulacyjnej sztangi turbiny. Jeżeli zastanawiasz się, jak wyregulować zderzak VNT oraz sztangę turbiny bez jakichkolwiek konsekwencji, najlepiej zleć to serwisowi specjalizującemu się w tej kwestii, ponieważ nieprawidłowe ustawienie mechanizmu zmiennej geometrii wpływa na krótszą żywotność turbosprężarki.
1. Po czym rozpoznać źle wyregulowane turbo?
Jeżeli po regeneracji Twoja turbosprężarka wydaje podejrzane dźwięki, takie jak świst czy gwizd, dodatkowo towarzyszy temu znaczny spadek mocy pojazdu; wskazywać to może na niedokładne wyregulowanie lub brak regulacji turbosprężarki. W takiej sytuacji dochodzi do takiego zjawiska, jak przeładowanie, czyli występowanie zbyt wysokiego ciśnienia w turbinie. Wiesz, czym spowodowane może być przeładowanie turbiny w Twoim pojeździe? Przede wszystkim awarią mechanizmu VNT – zapieczone, zablokowane łopatki w jednej pozycji, ale również uszkodzony aktuator potocznie zwany gruszką turbiny oraz zawór N75 powodować mogą zaburzoną pracę pojazdu.
Jakakolwiek nieprawidłowość w działaniu układu turbodoładowania niesie za sobą niepożądane konsekwencje, mianowicie może doprowadzić do uszkodzenia innych podzespołów, takich jak między innymi jednostka napędowa – rozbieganie się silnika.

Turbodziura – jak sobie z nią poradzono
Zjawisko turbodziury, czyli opóźniona reakcja jednostki napędowej na wciśnięty pedał gazu – jak poradzili sobie z nią inżynierowie? Jednym ze sposobów było zastosowanie zmiennej geometrii łopatek turbiny, która zminimalizowała występowanie turbodziury. Innym rozwiązaniem jest zastosowanie dwóch turbosprężarek zamiast jednej, tzw. TwinTurbo najczęściej spotykane w silnikach V6 i V8, gdzie każda z turbin dopowiada za pracę na określonych obrotach, tzw. doładowanie szeregowe. Kolejną odpowiedzią producentów jest połączenie kompresora z turbo – rozwiązanie to jest nieco bardziej skompilowane, ponieważ, aby nie dochodziło do zbyt dużego spalania paliwa, wymagane jest zastosowanie niedużej sprężarki, a ta niestety przy wysokich obrotach może nie spełnić swojego zadania.
Obecnie najpowszechniejszym rozwiązaniem jest właśnie turbo z technologią VNT oraz układy BiTurbo oraz TwinTurbo.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze