GDZIE NAJLEPIEJ WYKONAĆ MONTAŻ TURBINY – OBJAWY USZKODZENIA TURBINY – PREPARAT DO CZYSZCZENIA TURBINY jaki stosować?
Doładowanie kombinowane – obsługa tego systemu jest bardzo prosta i można ją wykonać w turbo serwisie.
Doładowanie kombinowane polega na połączeniu dwóch systemów: turbodoładowania oraz doładowania dynamicznego, montaż turbiny jest w miejscu jak w większości silników samochodów osobowych, czy dostawczych. System ten został opracowany już w latach 70’ przez Gyulę Csera. Powstało ono dzięki analizie niedostatków turbodoładowania, polegających na pogorszeniu właściwości dynamicznych silnika w stanach nieustalonych (zwłaszcza podczas przyspieszania) w wyniku nienadążania sprężarki z podawaniem wymaganej ilości powietrza, co spowodowane jest więzią gazową między silnikiem i turbosprężarką, a w związku z tym opóźnionym czasem reakcji na zmianę obciążenia lub prędkości obrotowej. Objawy uszkodzenia turbiny są identyczne jak w systemach mono. Doładowanie kombinowane spełnia wszystkie wymagania stawiane współczesnym jednostkom napędowym. Doładowanie turbosprężarkowe w tym rozwiązaniu powinno zapewnić uzyskanie wymaganego napełnienia i w związku z tym parametrów roboczych silnika w zakresie dużych prędkości obrotowych (zbliżonych do znamionowych).
Doładowanie kombinowanie

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Stany nieustalone
W stanach nieustalonych, a więc wtedy, gdy turbosprężarka nie nadąża z podawaniem niezbędnej ilości powietrza do cylindra, pracę rozpoczyna układ doładowania dynamicznego, zapewniający należyte napełnienie cylindra. Doładowanie dynamiczne „wspomaga” również turbosprężarkę podczas pracy silnika w warunkach ustalonych w zakresie małych i średnich prędkości obrotowych silnika. Korzystny efekt zwiększonego napełniania silnika można jeszcze bardziej zwiększyć dzięki ochłodzeniu sprężonego powietrza, które ma na celu również zmniejszenie długości przewodów dolotowych zapewniających wykorzystanie zjawisk falowych. Wpływ na długość wspomnianych przewodów ma lokalna prędkość dźwięku, która z kolei zależy od temperatury przepływającego czynnika, tzn. powietrza. By móc zastosować doładowanie kombinowane należy wziąć pod uwagę takie czynniki, jak:
- objętość skokową silnika,
- rezonansową prędkość obrotową,
- średnicę i długość przewodu dolotowego,
- objętość zbiornika rezonansowego (kolektora)

Doładowanie kombinowanie
Na podstawie wymienionych założeń znane wytwórnie silników wysokoprężnych MAN (RFN) i SAURER (Szwajcaria) opracowały silniki z doładowaniem kombinowanym, które mają wyraźnie korzystniejsze wskaźniki w porównaniu z silnikami wolnossącymi czy też turbodoładowanymi. Z charakterystyk tych zaobserwowano wyraźny wpływ doładowania kombinowanego na przebieg krzywych momentu obrotowego i mocy. Uzyskany przebieg krzywej momentu obrotowego wskazuje na znaczną poprawę elastyczności silnika z doładowaniem kombinowanym. W efekcie tego układu uzyskano:
- bardzo małe jednostkowe zużycie paliwa, około 208 g/(kW · h),
- obszar względnie małego jednostkowego zużycia paliwa 215g/(kW · h) zajmuje około 40% charakterystyki,
- przy mocy 180 kW i średnich prędkościach obrotowych (najczęściej wykorzystywanych podczas jazdy samochodem) jednostkowe zużycie paliwa nie przekracza 210 g/(kW ·h),
- współczynnik elastyczności tego silnika wynosi 2,438 i jest bardzo duży, co świadczy o dużej zdolności przystosowywania się w stanach nieustalonych.
W tej kombinacji można stosować preparat do czyszczenia turbiny, aby układ działał długo i niezawodnie.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze