Localizations image

Jak wyczyścić kierownicę turbiny?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Serwis regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Jak wyczyścić kierownicę turbiny?

Kierownicę turbiny można wyczyścić przy pomocy preparatu Wynn’s turbo Cleaner, jednakże bądźmy świadomi tego, że w przypadku grubej warstwy nagaru oraz zanieczyszczeń środek taki nie zda egzaminu. Jeżeli masz wiedzę z zakresu motoryzacji, możesz wymontować turbosprężarkę z samochodu, a następnie rozebrać ją na części pierwsze. W taki sposób nie tylko dokładnie wyczyścisz turbinę, ale również zweryfikujesz czy nie posiada ona jakichkolwiek uszkodzeń. Wyczyszczenie turbiny o zmiennej geometrii możemy zlecić także serwisowi, który zajmuje się naprawami układów turbodoładowanych. Bądźmy świadomi tego, że samodzielna próba czyszczenia turbiny VNT nie jest dobrym wyjściem, ponieważ osoba niedoświadczona może przyczynić się do rozregulowania układu zmiennej geometrii, co może spowodować poważne uszkodzenia, a nawet zniszczenie jednostki napędowej.

Czyszczenie turbiny bez demontażu - Zapieczona geometria turbiny objawy

Głośna praca turbiny, w szczególności w przypadku zmiany biegów, szarpanie autem podczas jazdy, znaczny spadek mocy samochodu oraz kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego to typowe objawy wskazujące na zacinające się łopatki turbiny. W takim wypadku należy jak najszybciej skontaktować się z serwisem w celu umówienia wizyty. Bagatelizowanie tych objawów i jazda z niesprawnym układem turbodoładowania doprowadzać może do poważnych usterek innych podzespołów.

Czyszczenie turbosprężarki bez demontażu - Czy to ma sens? - Czyszczenie turbo bez demontażu

Czyszczenie łopatek zmiennej geometrii bez demontażu ma sens w przypadku, kiedy nie są one mocno zanieczyszczone. W celu utrzymania czystości układu turbodoładowania można sporadycznie stosować dodatek do paliwa, który czyści turbinę. Innym środkiem jest JETCHEM, który jest preparatem do czyszczenia EGR, turbiny dla silników diesel. W przypadku bardzo mocno zanieczyszczonej i zapchanej turbosprężarki dokładne czyszczenie turbo bez jej demontażu może okazać się niemożliwe. W takim wypadku najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług autoryzowanego serwisu.

Czyszczenie turbosprężarki bez demontażu - Czy to ma sens?

Turbina - czyszczenie kierownic - Preparat do czyszczenia turbiny

W przypadku turbosprężarek ze zmienną geometrią najlepszym rozwiązaniem jest oddanie zanieczyszczonego podzespołu do profesjonalnego serwisu, który zajmuje się profesjonalnym czyszczeniem i regeneracją turbin. Jeżeli chcemy samodzielnie ratować naszą turbosprężarkę, możemy posłużyć się preparatem do czyszczenia turbiny, używając dostępnego na rynku na przykład Wynn’s Turbo Cleaner lub Liqui Moly.

Komentarze

Bartek 2022-12-30 13:59:25

Aby wyczyścić kierownicę turbiny, należy postępować w następujący sposób:
Odłącz akumulator: Przed rozpoczęciem pracy należy odłączyć akumulator, aby uniknąć porażenia prądem.
Zdemontuj kolektor dolotowy: Kierownica turbiny znajduje się w kolektorze dolotowym, więc najpierw należy go zdemontować, aby mieć dostęp do kierownicy. Należy zachować szczególną ostrożność podczas demontażu, aby nie uszkodzić elementów układu dolotowego.
Usuń kierownicę: Po zdemontowaniu kolektora dolotowego, należy odkręcić śruby mocujące kierownicę i delikatnie ją wyjąć.
Oczyść kierownicę: Kierownicę należy umyć w ciepłej wodzie z mydłem lub specjalnym detergentem do czyszczenia elementów silnika. Należy uważać, aby nie uszkodzić łopatek kierownicy podczas mycia.
Wysusz kierownicę: Po umyciu kierownicę należy dokładnie wysuszyć, aby uniknąć korozji.
Złóż układ dolotowy: Po wyczyszczeniu kierownicy należy złożyć układ dolotowy i zamontować kolektor dolotowy. Upewnijmy, że wszystkie elementy są prawidłowo zamontowane i dokręcone.
Podłącz akumulator: Po złożeniu układu dolotowego należy ponownie podłączyć akumulator.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO