blog

Jak wyczyścić kierownicę turbiny?

6 lipca 2022

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
Serwis regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Jak wyczyścić kierownicę turbiny?

Kierownicę turbiny można wyczyścić przy pomocy preparatu Wynn’s turbo Cleaner, jednakże bądźmy świadomi tego, że w przypadku grubej warstwy nagaru oraz zanieczyszczeń środek taki nie zda egzaminu. Jeżeli masz wiedzę z zakresu motoryzacji, możesz wymontować turbosprężarkę z samochodu, a następnie rozebrać ją na części pierwsze. W taki sposób nie tylko dokładnie wyczyścisz turbinę, ale również zweryfikujesz czy nie posiada ona jakichkolwiek uszkodzeń. Wyczyszczenie turbiny o zmiennej geometrii możemy zlecić także serwisowi, który zajmuje się naprawami układów turbodoładowanych. Bądźmy świadomi tego, że samodzielna próba czyszczenia turbiny VNT nie jest dobrym wyjściem, ponieważ osoba niedoświadczona może przyczynić się do rozregulowania układu zmiennej geometrii, co może spowodować poważne uszkodzenia, a nawet zniszczenie jednostki napędowej.

Czyszczenie turbiny bez demontażu - Zapieczona geometria turbiny objawy

Głośna praca turbiny, w szczególności w przypadku zmiany biegów, szarpanie autem podczas jazdy, znaczny spadek mocy samochodu oraz kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego to typowe objawy wskazujące na zacinające się łopatki turbiny. W takim wypadku należy jak najszybciej skontaktować się z serwisem w celu umówienia wizyty. Bagatelizowanie tych objawów i jazda z niesprawnym układem turbodoładowania doprowadzać może do poważnych usterek innych podzespołów.

Czyszczenie turbosprężarki bez demontażu - Czy to ma sens? - Czyszczenie turbo bez demontażu

Czyszczenie łopatek zmiennej geometrii bez demontażu ma sens w przypadku, kiedy nie są one mocno zanieczyszczone. W celu utrzymania czystości układu turbodoładowania można sporadycznie stosować dodatek do paliwa, który czyści turbinę. Innym środkiem jest JETCHEM, który jest preparatem do czyszczenia EGR, turbiny dla silników diesel. W przypadku bardzo mocno zanieczyszczonej i zapchanej turbosprężarki dokładne czyszczenie turbo bez jej demontażu może okazać się niemożliwe. W takim wypadku najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług autoryzowanego serwisu.

Czyszczenie turbosprężarki bez demontażu - Czy to ma sens?

Turbina - czyszczenie kierownic - Preparat do czyszczenia turbiny

W przypadku turbosprężarek ze zmienną geometrią najlepszym rozwiązaniem jest oddanie zanieczyszczonego podzespołu do profesjonalnego serwisu, który zajmuje się profesjonalnym czyszczeniem i regeneracją turbin. Jeżeli chcemy samodzielnie ratować naszą turbosprężarkę, możemy posłużyć się preparatem do czyszczenia turbiny, używając dostępnego na rynku na przykład Wynn’s Turbo Cleaner lub Liqui Moly.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Bartek
2022-12-30 13:59:25
Aby wyczyścić kierownicę turbiny, należy postępować w następujący sposób: Odłącz akumulator: Przed rozpoczęciem pracy należy odłączyć akumulator, aby uniknąć porażenia prądem. Zdemontuj kolektor dolotowy: Kierownica turbiny znajduje się w kolektorze dolotowym, więc najpierw należy go zdemontować, aby mieć dostęp do kierownicy. Należy zachować szczególną ostrożność podczas demontażu, aby nie uszkodzić elementów układu dolotowego. Usuń kierownicę: Po zdemontowaniu kolektora dolotowego, należy odkręcić śruby mocujące kierownicę i delikatnie ją wyjąć. Oczyść kierownicę: Kierownicę należy umyć w ciepłej wodzie z mydłem lub specjalnym detergentem do czyszczenia elementów silnika. Należy uważać, aby nie uszkodzić łopatek kierownicy podczas mycia. Wysusz kierownicę: Po umyciu kierownicę należy dokładnie wysuszyć, aby uniknąć korozji. Złóż układ dolotowy: Po wyczyszczeniu kierownicy należy złożyć układ dolotowy i zamontować kolektor dolotowy. Upewnijmy, że wszystkie elementy są prawidłowo zamontowane i dokręcone. Podłącz akumulator: Po złożeniu układu dolotowego należy ponownie podłączyć akumulator.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60