Paliwo o niskiej jakości, zawierające zanieczyszczenia może doprowadzić do poważnych uszkodzeń turbosprężarki. Zanieczyszczenia wodne czy osady mogą prowadzić do zmniejszenia sprawności turbosprężarki, uszkodzeń mechanicznych. Paliwo z wysoką zawartością siarki może prowadzić do tworzenia się kwasów siarkowych w procesie spalania i nieść za sobą korozję wewnątrz turbosprężarki oraz innych elementów układu wydechowego. Liczba oktanowa paliwa może powodować samozapalenia w komorze spalania, które prowadzą do tzw. spalania żarzeniowego. Brudne filtry paliwa lub zanieczyszczone wtryskiwacze, mogą wpłynąć na jakość spalania i powodować osadzanie się zanieczyszczeń w turbosprężarce. Wydajność spalania paliwa – niska jakość może prowadzić do niepełnego spalania, generuje to większa ilość zanieczyszczeń i osadów, które mogą odkładać się na łopatkach turbosprężarki i wpływać na jej trwałość.
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Co niszczy turbo?
Należy pamiętać, że istnieje jeszcze wiele innych czynników, które niszczą naszą turbosprężarkę, oto najważniejsze z nich:
- rzadka wymiana oleju – turbina potrzebuje odpowiedniej lepkości oleju, aby nie zniszczyć wirnika turbosprężarki;
- niedostateczne rozgrzewanie silnika – do skutecznego smarowania silnika niezbędne jest odpowiednia rozgrzanie oleju;
- nieschłodzeni silnia w wystarczający sposób – wyłączenie silnika zatrzymuje obieg oleju, który jest niezbędny do właściwego ostudzenia pojazdu;
- jazda tylko w warunkach miejskich – używanie auta głównie w mieście zwiększa ryzyko odkładania się szkodliwej sadzy w środku turbiny oraz na kolektorze dolotowym;
- oszczędzanie na filtrach oraz niewłaściwa eksploatacja – turbo nie lubi zanieczyszczeń, a te mogą się do niego dostawać wraz z powietrzem i olejem.
Jaki przebieg wytrzymuje turbina?
Przy właściwym eksploatowaniu naszego pojazdu turbosprężarka powinna wytrzymać dystans średnio 150-200 tysięcy km. Oczywiście znajdą się takie samochody, które awarii turbosprężarki doznają albo wcześniej, albo później. Ważne zatem jest, aby stale monitorować stan naszego pojazdu, pamiętać o regularnych przeglądach, niezbędnych wymianach oraz konsultować wszelkie niepokojące nas oznaki z mechanikiem, ponieważ koszt wymiany turbosprężarki na nową jest bardzo wysoki. W przypadku uszkodzenia turbo warto pomyśleć o regeneracji turbiny w specjalistycznym warsztacie, który posiada odpowiednie maszyny diagnostyczne, naprawcze i wykwalifikowany personel.
Czego nie można robić z turbosprężarka?
Posiadając auto z turbosprężarka, musisz przede wszystkim: unikać zwlekania z wymianą oleju, regularnie wymieniaj filtry. Zastanów się również, jak jeździć samochodem z turbosprężarką - podczas ruszania unikaj gwałtownego wciskania pedału gazu, po uruchomieniu silnika zaczekaj około 20-30 sekund, aby zapewnić odpowiednie rozprowadzenie oleju, nie wyłączaj silnika od razu po skończonej jeździe – pozwól mu pracować jeszcze jakieś 60-90 sekund, aby mogło nastąpić odpowiednie schłodzenie.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze